Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis Coupé na českém trhu: GT za cenu GTI

Ondřej Láník
Diskuze (137)
Nové sportovní kupé se začalo prodávat v ČR za 769.990,-Kč. Má pohon zadních kol a bohatou výbavu.

Hyundai chce změnit svou image, ale ještě než se tak stane, změní dost možná trh se sportovními vozy v cenovém pásmu do milionu korun. Na trh se totiž právě dostává nové kupé řady Genesis.

Hlavním lákadlem nových Hyundaiů už dávno není jen cena, ale právě na ni se v posledních měsících před uvedením Genesise Coupé čekalo nejvíce.

Vezte tedy, že česká cenovka čtyřválcového motoru 2,0 TCI (157 kW) v Genesisi Coupé má na sobě částku 769.990,- Kč. To je opravdu lákavá cena, která stěží hledá konkurenci.

Genesis s celkovou délkou 4,63 metru míří do neprémiové části střední třídy ale jako bonus navíc má podélně uložený motor, který pohání ta správná kola. Do 800 tisíc Kč dnes koupíte celou řadu podobně rychlých hatchbacků o třídu níže, ale obvykle jen s pohonem předních kol.

Základní dvoulitr se spoléhá výhradně na šestistupňovou manuální převodovku. Ve spolupráci s ní dosahuje přiměřené jízdní dynamiky – akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 8,0 sekundy, nejvyšší rychlost je 222 km/h a kombinovaná spotřeba činí 9,5 l/100 km.

Hyundai Genesis Coupé - základní rozměry
ModelHyundai Genesis Coupé
Délka [mm]4630
Šířka [mm]1865
Výška [mm]1385
Rozvor náprav [mm]2820
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm]1599 / 1615
Světlá výška [mm]129
Objem zavazadlového prostoru [l]332

Hyundai má ale v zásobě ještě silnější kalibr: o 60 tisíc korun dražší šestiválec 3,8 V6 o výkonu 223 kW (303 k). Cena s manuální převodovkou je v tomto případě 829.990,- Kč.

Šestiválec již uspokojí i potřeby příznivců automatických převodovek (za 869.990,-Kč). Maximální rychlost je s oběma převodovými ústrojími 240 km/h, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 6,4 sekundy s manuálem, se šestistupňovým automatem ZF 6HP19 je ještě o desetinu rychlejší.

K příznivým cenám přidává Hyundai Genesis Coupé i bohatou standardní výbavu. Ve specifikaci pro český trh nechybí šest airbagů, ESP, tempomat, elektricky vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka, automatická klimatizace, kožený volant i čalounění interiéru nebo hliníkové pedály.

Xenonové světlomety ani továrně vestavěný navigační systém nejsou pro tento model k dispozici.

Genesis Coupé je prvním Hyundaiem se zadním pohonem, který se bude prodávat v ČR. Během roku 2011 dorazí také sedan Genesis.

Hyundai Genesis Coupé - technické údaje a ceny v ČR (březen 2011)
Motor2,0 TCI3,8 V63,8 V6
Převodovka, pohon6M, zadní6M, zadní6A, zadní
Zdvihový objem [cm3]199837783778
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]157/6000223/6300223/6300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]302/1900-3500361/4700361/4700
Max. rychlost [km/h]222240240
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,06,46,3
Komb. spotřeba [l/100 km]9,510,39,9
Poh. hmotnost [kg]1570-16201613-16621615-1664
Cena [Kč]769.990,-829.990,-869.990,-

Ondřej Láník
Diskuze (137)
29. 3. 2011 21:06
Re: Pěkné ale
Vsetkym tu pritomnym doporucujem pockat na viac testov europskych casopisov. V amerike sa Genesis coupé, limuzina a Equus predava fantasticky a lepsie ako nemecke premiove znacky.

Mam 2 testy 3,8 V6, kde su prekonane udaje vyrobcu o zrychleni a Genesis deklasoval (vyraz pouzil nemecky casopis Sport Auto). A tu hovorime o autach drahsich o 21 az 31000 Euro. Samozrejme Audi TT je mensie, o 100 kg lahsie a ma 4x4.

[odkaz]

A tu su pre lepsie porovnanie hodnoty 335i Coupé - cas na kolo, brzdy po 10 brzdeni zo 100 km/h a 200 km/h su horsie ako Genesis.

[odkaz]

Druhy test je v holandcine, kde na konci videa ukazuju tabulku plusy/minusy - obidve auta ich maju rovnako, pricom diskutujuci su prekvapeni ako dobre Genesis dopadol. Rozdiel v cene je viac ako 15 000 Euro.

[odkaz]

Rozpraval som sa z predajcami Hyundai, co Genesisa coupé maju a tvrdia, ze s tym autom si jednoznacne treba zajazdit. Ja pre nich to bolo po prvej jazde velke prekvapenie. Podla testov ma vynikajuce a voci fadingu odolne brzdy a slusne stabilny podvozok. Na svete je urcite 1000 lepsich sportiakov, maloktory vsak ponuka tolko za tak malo (naviac slovenska cena je siroko daleko najlepsia). Taktiez spotreba v teste nemeckeho Sport Auta vychadza nizsia oproti lahsiemu TT a 3,0 biturbo BMW!!!!

Na to ze Hyundai bez akejkolvek historie a image postavil svoju prvu 300 konovu zadokolku je to zatial uspech - uvidime ako sa bude zlepsovat pri modifikacii a novej generacii.

Drzim Hyundaiu palce - je mi velmi sympaticka ich snaha zbavit sa dlhorocnej nalepky "lacny korejsky smejd".

Ze vraj na autosalone v BA v aprili budu mat aj Genesis coupé a Genesis limuzinu - tu som este nazivo nevidel.

Avatar - Barrichello
17. 3. 2011 09:39
Re: Cenova dzungla...
No tak to pak jo.
Za dva roky uvidíme. >:D
Avatar - Barrichello
17. 3. 2011 09:38
Re: Za cenu té V6 už jde sehnat nový Mustang či Camaro
Zkusím se pdoívat na jiný test nebo na oficiální údaje, ale je fakt že mě to zarazilo, stejný auta a poměrně jiný údaje ve zrychlení no, to není moc profesionální.

Hm tak to by se člověk po - autoblog uvádí 5,5 [odkaz]

Tady maj taky 5,1 [odkaz]

Tady zas 5,6 [odkaz]

No každopádně by to zrychlení mělo být pod 6 sekund, takže lepší jak Hyundai tady pro evropu. :yes:
17. 3. 2011 06:43
Re: tie vykony
Zatímco s jiným autem nemusíš měnit olej a jezdit do servisu....
A co se té ceny nového týče, momentálně je třeba Renault nebo Citröen levnější.
17. 3. 2011 06:40
Re: Cenova dzungla...
OK, jenom naznačuju jasný vývoj.
Vím, že teď je to takhle, jak píšeš.