Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai i40 1,7 CRDi AT – Luxus v dostupném balení

Diskuze (137)
Nechat se rozmazlovat a přitom za to neutrácet horentní sumy, to je myšlenka nejdražšího čtyřdveřového Hyundaie na českém trhu.

Pamatujete si ještě Sonatu? Jestli nás chtěl Hyundai nechat zapomenout, zvolil tu nejlepší cestu. Téměř dvouletá přestávka zakonzervovala vzpomínky na někdejšího hrdinu podnikatelského value for money a přitom zabránila bezprostřednímu srovnání s aktuálními, o dost poevropsku propracovanějšími modely.

Korejci navíc nejprve přišli poněkud atypicky s kombi, klasičtější sedan je až prodejní novinkou roku 2012. Postup je to přesto logický, přinejmenším v naší části Evropy bude kombi vládnout produktovému mixu. Čtyřdveřová mutace má ale také své přednosti, automatické protežování praktičtější pětidveřové karoserie by k ní bylo nespravedlivé.

hyundai testy strednitrida hyundai testy strednitrida  

Sedan navržený na fluidní způsob má sice obvyklejší tvary než kombi i40, i tak ale s davem zrovna nesplyne. Není to jen o zvláštním tvaru zadních dveří nebo protažených koncových světlech. i40 totiž ani není sedanem v pravém slova smyslu.

Místo klasického tříprostorového uspořádání má splývající linii střechy, kde víko zavazadlového prostoru je vlastně jen aerodynamickým křídlem. Silueta má proto blíž k liftbackům, nebudeme-li se bavit rovnou o aerodynamicky efektivním Priusu.

Dosud jsme testovali Hyundai i40 ve verzích:

Konečně součinitel aerodynamického odporu je u sedanu nadprůměrně dobrých 0,28, zatímco kombi se může pochlubit 0,29. Karosářské verze navíc odlišuje i jeden nečekaný detail: sedan má kulaté víčko palivové nádrže, zatímco kombi hranaté. A sedan poznáte i zepředu: podle masky chladiče, která má dvě horizontální lamely namísto jediné.

hyundai testy strednitrida hyundai testy strednitrida  

Interiér vyznává styl affordable premium. Je pohledný, zajímavě navržený, kvalitně zpracovaný a přitom nepůsobí cenově nepatřičně. Něco podobného vyznává třeba Ford Mondeo nebo Peugeot 508. Přední polovina kabiny je shodná s kombi. Německy pojatá ergonomie má dvě decentní vady: teplota klimatizace se nastavuje tlačítky a dotyková obrazovka je na hranici dosahu řidiče.

Na zadních místech už rozdíly pochopitelně najdeme. i40 těží z dlouhého rozvoru a chytrého hospodaření s prostorem, a tak v podélném směru nabídne nadstandardní komfort. Bohatý je i příděl prostoru v příčném směru. Nízká střecha však ubrala 4 centimetry, takže dlouháni pocítí úbytek místa nad sedákem.

hyundai testy strednitrida hyundai testy strednitrida  

Jako protihodnotu nabízí sedan dvě položky výbavy, které do kombi nedostanete: elektricky ovládanou roletku zadního okna a subwoofer za zadními sedadly.

Zavazadlový prostor s 525 litry rozhodně není malý, na kombi ale ztrácí nepravidelným tvarem a malým vstupním otvorem. To je sice obecný problém sedanů, u i40 je ale výraznější než třeba u takového Passatu nebo Peugeotu. Nicméně, kdo hledí hlavně na praktickou stránku věci, ten stejně zvolí kombi. A sedan přesto běžným přepravním požadavkům hravě vyhoví.

hyundai testy strednitrida hyundai testy strednitrida  

Motor bez překvapení

Motor je už dobře známý 1,7 CRDi se 100 kW. Žádný závodník to není, pro běžnou jízdu ale jeho schopnosti stačí. Jako největší negativum vidíme úzké pásmo využitelných otáček. To se v praxi redukuje na rozsah 2000 až 3000 min-1. V nižších otáčkách se turbodmychadlo dlouho roztáčí, ve vyšších zase nepředvede razanci, jaké jsou běžně schopny srovnatelné dvoulitry.

Pátá i40 v testu na Auto.cz, z toho čtvrtá s automatem? To dokládá jediné – Hyundai sází hlavně na tento druh převodovky. Pravdou je, že převodovka s měničem může leckdy pracovat proti negativním vlastnostem v charakteristice motoru, bez svezení s manuální převodovkou to ale mohu těžko posoudit.

Zato mohu srovnávat sedan se stejně poháněným kombi a zde čtyřdveřák přináší tři nečekaně zřetelné benefity. V méně objemné kabině tříprostorového vozu se motor projevuje tišeji. Podstatnější ale je skutečnost, že ve čtyřdveřovém voze má větší výkonovou rezervu. Roli hraje nižší hmotnost i lepší aerodynamika.

Zatímco kombi v dálničních stoupáních při rychlostech kolem 170 km/h pracuje naplno, sedan ještě ve 180 km/h zvládá výjezdy do kopce se suverénní samozřejmostí. To se pozitivně odráží i ve spotřebě. Zatímco při 100 km/h je rozdíl zanedbatelný, dálničních 130 km/h výhodu sedanu už ukazuje pětiprocentní výhodu sedanu. A i když budete ždímat možnosti motoru do posledního newtonmetru, jen vzácně překročí spotřeba osmilitrovou hranici.

Odečtená spotřeba paliva 1,7 CRDi/100 kW aut. sedan kombi
Rychlost 100 km/h [l/100 km] / [min-1] 4,5 / 1800 4,6 / 1800
Rychlost 130 km/h [l/100 km] / [min-1] 6,4 / 2400 6,7 / 2400

Nová karosářská verze se decentně liší i v jízdním projevu. Kombi má rozumně naladěný podvozek, který se chová jistě, zbytečně se nenaklání a standardním způsobem tlumí. Komfort dokážou ohrozit jen větší nerovnosti, které pronikají do interiéru. Auto je ale i tak stabilní.

Na tom se nic nezměnilo. Zadní náprava je ovšem u kombi lehce přetáčivá, na což musí v extrémních situacích zbytečně časně reagovat stabilizační systém. Sedan s lehčí zádí a tedy menším momentem setrvačnosti si tento nenápadný prohřešek odpouští, a tak je stabilizace o něco benevolentnější.

hyundai testy strednitrida hyundai testy strednitrida  

Závěr

Hyundai i40 patří ve střední třídě k těm lepším autům na trhu. Čistě s ohledem na jízdní projev pak sedan dokázal předčít kombi ze stejného rodu. Samozřejmě mu chybí smysl pro praktičnost a situaci trochu komplikuje fakt, že kombi je jen o 25 tisíc dražší – ve střední třídě bývají zvykem vyšší příplatky.

Odhlédneme-li od tohoto faktu, cena plně vybaveného vozu patří k nejvýhodnějším nabídkám ve střední třídě. A nejen to – klasické vozy střední třídy bývají dnes často neprávem opomíjeny a slouží převážně tam, kde je potřeba jejich do jisté míry reprezentační funkce. Přitom stojí podobné peníze jako o třídu menší SUV a dokážou nabídnout lepší komfort i větší vnitřní prostor.

hyundai testy strednitrida hyundai testy strednitrida  

První cena vozu 499.900,- Kč (1,6 GDI 99 kW Classic Start)
První cena vozu s testovanou motorizací 619.900,- Kč (1,7 CRDi 100 kW Experience)
Základní cena testovaného vozu 739.900,- Kč (1,7 CRDi 100 kW Experience Premium)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 830.990,- Kč (1,7 CRDi 100 kW AT Experience Premium)

Plusy

  • Jízdní vlastnosti na dobré silnici
  • Vyspělá elektronická a komfortní výbava (např. ventilovaná sedadla, vzadu vyhřívání)
  • Spotřeba paliva málo závislá na jízdním stylu
  • Kvalitně působící interiér
  • Působivý design interiéru i exteriéru
  • Pětiletá komplexní záruka

Minusy

  • Vyšší hluk motoru pod zatížením
  • Slabší jízdní dynamika „nejvýkonnější naftové motorizace“
  • Nepravidelný tvar zavazadlového prostoru
  • Malý vstupní otvor zavazadelníku
  • Absence výkonnějších dieselových verzí
Diskuze (137)
Hyundai i40 1,7 CRDi AT
Cena základní sestavy 739 900 Kč
Výbava základní sestavy Integrované rádio, CD přehrávač, MP3, vstupy USB+AUX, ovládání audiosystému tlačítky na volantu, 6 reproduktorů, airbag řidiče a spolujezdce, aktivní přední opěrky hlavy, antiblokovací brzdový systém ABS + elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, asistent pro rozjíždění do kopce HAC, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích (Lane Keeping Assistant System), boční přední airbagy, brzdový asistent HBA, elektronická parkovací brzda s funkcí automatického brzdění, funkce varovných světel při nouzovém brzdění, kolenní airbag řidiče, okenní airbagy pro všechny řady sedadel, stabilizační systém VSM (Vehicle Stability Management) vč. protiprokluzového systému TCS, úchyty pro dětskou sedačku (Isofix), zadní boční airbagy, chromované kliky dveří, přední i zadní zástěrky, LED denní světla, přední adaptivní světlomety, přední mlhové světlomety, přístupová světla v zrcátkách, střešní ližiny, vnější zrcátka v barvě vozu se směrovkami, xenonové světlomety s ostřikovači, zadní spojler, disky kol z lehkých slitin, asymetricky dělená, sklopná zadní sedadla, automatické světlomety (světelný senzor), bederní opěrka v sedadle řidiče, bederní opěrka v sedadle spolujezdce, paměť nastavení sedadla řidiče, bluetooth handsfree, dvouzónová automatická klimatizace s funkcí automatického odmlžování, chlazení přihrádky před spolujezdcem, fixační posuvný systém v zavazadlovém prostoru, fixační síť zavazadlového prostoru a vnitřní ochranná síť za zadními sedadly, inteligentní parkovací poloautomatický systém, inteligentní klíč a startování tlačítkem, přední i zadní parkovací čidla, tempomat s omezovačem rychlosti, solární přední skla, tmavá zadní skla, kožené čalounění sedadel s ventilačním systémem předních sedadel, vyhřívání volantu, kůží potažený volant a hlavice řadící páky, přístrojová deska "Supervision", regulace osvětlení palubních přístrojů, vyhřívání zadních sedadel, vyhřívání předních sedadel, automatické uzamčení vozu při rozjezdu (aut. odemčení v případě nárazu), dálkově ovládané centrální zamykaní a alarm systém, dešťový senzor, el. nastavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelné sedadlo spolujezdce, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládaní oken vpředu i vzadu, el. sklopná vnější zpětná zrcátka, funkce komfortního blikání - trojblik, středová opěrka rukou pro přední a zadní sedadla, kapsy na opěradlech předních sedadel, monitorování tlaku v pneumatikách, palubní počítač a ukazatel venkovní teploty, samostmívací vnitřní zrcátko, vyhřívání předního skla pod stěrači, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací kamera s displejem ve vnitřním zrcátku a další. Kč
Cena testované sestavy 830 990 Kč
Výbava testované sestavy Metalický lak (+16.000,-), integrovaná navigace, včetně parkovací kamery, subwooferu a audiosoustavy JBL (+35.000,-), automatická převodovka (+40.000,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 2000 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.8 / 5.6
Emise CO2: 149
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 525 / 0
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1576 / 524
Rozměr pneu: 225/40 R18
Hyundai i40 1,7 CRDi AT
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4740
b) šířka (mm): 1815
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2770
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1597
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1510
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
4. 6. 2012 09:45
Re: Otázka na testéra
Sedl jste si i na zadní sedadla a zkusil vsunout chodidla pod přední sedáky??? :-) Tenhle fatální nedostatek není v testu vůbec zmíněn a přitom degraduje prostor na zadních sedadlech pod úroveň Octávie I. Jinak i40 mě velice příjemně překvapila. Podle mě auto plně srovnatelné s onou Insignií, nebo Peugotem 508. Ale Superb,Mondeo i Passat jsou stále o krůček napřed... A za ty peníze bych si i40 rozhodně nekoupil :-) Zůstatková hodnota bude po čase nejnižší ze všech konkurentů. Sonata byla o 1/3 levnější,než drtivá většina konkurence. i40 je o deset procent dražší,než většina konkurence... V tomto světle se Váš test opravdu jeví,jako laciné PR :-)
4. 6. 2012 09:32
Re: Test či PR?
:-) :yes:
3. 6. 2012 16:36
Re: Test či PR?
OK - dle údajů ČSU činila průměrná HRUBÁ mzda ve 4. kvartálu roku 2011 26,067 Kč což je 20,018 Kč čistého, v případě, že odepisuješ na jedno dítě, je to 22 252 Kč.

Já ve svém příspěvku uváděl 20tis. ČISTÉHO, tak kde je ta ohromná nepřesnost?
1. 6. 2012 19:15
Re: Kontrast
No a teraz sleduj data z linku, ktory si sam poslal:

Passat: [odkaz]
TŘY TOMGANG, dBA: 49,7
STŘY 50 KM/T, dBA: 63,7
STŘY 80 KM/T, dBA: 67,5
STŘY 100 KM/T, dBA: 70,2

i40: [odkaz]
STŘY TOMGANG, dBA: 45,5
STŘY 50 KM/T, dBA: 62,4
STŘY 80 KM/T, dBA: 65,9
STŘY 100 KM/T, dBA: 68,5

To je prave o tom, co som spominal. Kym nemas relevantnu meraciu techniku, ale len daky smiesny dBmeter za 50Eur, tie vystupy su rovnako irelevatne. Tie lacne dBmetre do cca 100Eur maju povolenu odchylku az +-2 - 3dB. To je vela. Mozno pouzivaju TermPro, ale u A.Bildu o tom pochybujem, inak by tiez davali cisla s desatinnou ciarkou a nemali by rozdiely, ze v jednom teste robi tusim i20ka 68dB a v inom o 2dB viac.

Je pravda, ze aj frekvencne zlozenie robi subjektivne dost.
Avatar - Ronault.
1. 6. 2012 16:42
Re: co ta cena???
A které jsou ty cenově nezajímavé. Já si jaksi nic vyloženě dražšího mimo prémii neumím představit či vzpomenout.