Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai v Nošovicích vyrobil miliontý Tucson

ČTK
Diskuze (7)

Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku vyrobila miliontý vůz modelu Hyundai Tucson.

Jde o první typ vozu vyráběný ve slezské továrně a zároveň první sportovní užitkový vůz (SUV) vyráběný v Česku, který dosáhl hranice milionu vyprodukovaných kusů. Novinářům to dnes řekli zástupci automobilky Hyundai.

"Je to auto, které změnilo naprosto chod nošovické automobilky, protože kromě toho, že přineslo toto množství vyrobených kusů, tak výrazně kvalitativně posunulo naši výrobu. Mnohem více než v minulosti jsme byli zapojeni do vývoje vozu, a ovlivnili tak celkové jeho fungování," řekl mluvčí automobilky Pavel Barvík.

Sériová výroba Tucsonu začala v Nošovicích v červnu 2015. Miliontý kus sjel z pásů po 52 měsících. Nyní tvoří téměř 70 procent produkce slezské automobilky. Ze zhruba 1500 vozů, které denně továrna vyprodukuje, je téměř 1100 Tucsonů. Automobilka dále vyrábí pět verzí modelu Hyundai i30.

Barvík řekl, že Tucson je jedním z klíčových vozů automobilky Hyundai pro Evropu i pro celý svět. "V tuto chvíli v Nošovicích vyrábíme Hyundai Tucson pro 67 zemí světa od Mexika po Nový Zéland, od Islandu po Jihoafrickou republiku. Centrem naší produkce jsou samozřejmě evropské trhy v čele s Velkou Británií, Německem, Španělskem, Itálií a také Ruskem," řekl mluvčí. Jednou z exotických destinací, kam auta mířila, byl ostrov Martinik.

Na český trh putovalo z Nošovic dosud více než 15.000 vozů Hyundai Tucson. Firma je dodala například Lesům ČR, Ředitelství silnic a dálnic nebo české policii.

Barvík řekl, že zatímco letošní rok je pro automobilku rokem oslav - už v květnu předvedla třímilionté auto vyprodukované od zahájení výroby v Nošovicích, příští rok bude ve znamení inovační invaze. "Budeme přinášet několik novinek. Jaké to budou a kdy, to ještě nemohu prozradit," řekl Barvík.

Nošovická továrna je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Zaměstnává zhruba 3300 lidí a dalších 8700 zaměstnanců pracuje u jejích subdodavatelů. Loni automobilka vytvořila zisk 7,22 miliardy korun (o 531 milionů vyšší než v roce 2017) a tržby 129,26 miliardy korun (o 7,4 miliardy nižší). Loni vyrobila 340.300 aut, letošní plán je 318.000 vozů.

ČTK
Diskuze (7)

Doporučujeme

12. 10. 2019 18:53
Re: Je to bída s tím psaním co?
Ten nezájem o Tucsona není moc vidět
http://carsalesbase.com/…ssover-segments/#…
https://focus2move.com/…est-selling-car/
Avatar - rokyta.p
12. 10. 2019 15:22
Re: Je to bída s tím psaním co?
H0vnařina těžká dřina jojo, přitom Tuzcon horší, než ukrajinský Luaz 969 :-[]
12. 10. 2019 10:59
Re: Je to bída s tím psaním co?
Je to bída, kolik casu ti muselo zabrat tohle sesmolit a výsledek.. Celkem trapné. Radši víc pracuj a možná si taky jednou budeš moci koupit nové auto.
Avatar - Googelit
12. 10. 2019 09:10
Re: Je to bída s tím psaním co?
Pokud někdo Tucson mylně chválí,
zřejmě doma do igelity občas kálí.
Pak dopřeje si Nošovickou zábavu,
když nasadí si ji vnitřkem na hlavu.

Pak dírky na oči a pusu prostřihnout,
aby mohli zniva mezi SUV vyniknout.
Tuscon pro nezájem odpískají za rok,
postupují Tiguan, Kuga nebo Karoq.

Lidská Zoo křivé háčko je prokletá,
auta dělají většinou horší než ojetá.
I starej Mc Hovnář dřív si krásně žil,
s Tusconem pak jen brečel a živořil.
Avatar - 3_diamanty
11. 10. 2019 20:39
Re: Je to bída s tím psaním co?
mensia presmycka na podrazdenie ... :-[] ..