Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai vyvíjí dostupný elektromobil pro Evropu. Slibuje cenu kolem půl milionu

Ondřej Mára Ondřej Mára 20. 7. 2022 • 00:10
57
23
Zobrazit náhledy (57)
Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 5 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6 Hyundai Ioniq 6

Cílem je udržet cenu kolem 20.000 eur, tedy zhruba do 500.000 Kč, vývoj však ještě chvíli potrvá.

Podobně jako některé značky koncernu Volkswagen, také automobilka Hyundai pracuje na výrobě malého a dostupného elektromobilu pro evropské trhy, jehož cena by se měla pohybovat do 20.000 eur, tedy cca půl milionu korun. Tuto informaci v nedávném rozhovoru pro Automotive News uvedl Andreas-Christoph Hofmann, šéf marketingu pro Hyundai Motor Europe.

Každý v oboru ví, že cílem pro tento typ vozidla je 20.000 eur,“ uvedl Hofmann k cílové ceně vozu. Současně ale také dodal, že si na vznik vozu budeme muset ještě chvíli počkat. Vytvořit malý a dostupný elektromobil je totiž náročné – zejména kvůli těžkým a drahým bateriím. Vytvořit na podobném typu vozu zisk je výzva.

Značka Hyundai je však na poli elektromobility a jejího rozvoje úspěšným hráčem. Za první polovinu roku si na evropském trhu připsala růst prodejů o 8,2 procenta. Vzrostl také podíl na trhu a elektromobily by v současnosti měly tvořit až 16 procent prodejů značky na starém kontinentu.

Video se připravuje ...

Do konce tohoto desetiletí přitom automobilka plánuje představit dalších 11 elektromobilů pro evropské trhy. Z nejzajímavějších modelů se pak sluší zmínit již prodávaný hatchback Ioniq 5, nedávno představený sedan Ioniq 6 a do budoucna očekáváme velké elektrické SUV Ioniq 7. To je primárně vyvíjen pro USA, prodávat se však bude i v Evropě.

Hyundai tedy na poli elektromobility rozhodně nic nepodceňuje, bude však zajímavé sledovat, jak si poradí s tradiční evropskou konkurencí. Elektromobil s cenovkou do 20.000 eur by totiž měly nabídnout i značky Volkswagen, Cupra a Škoda, které o jeho vývoji mluví delší dobu. Ostatně nedávno zveřejnily i ukázky skic.

Na rozdíl některých tradičních evropských automobilek ale Hyundai neláme hůl ani nad vozy osazenými spalovacími motory, s jejichž prodejem údajně plánuje pokračovat až do roku 2035, kdy si jejich konec zřejmě vyžádají evropská nařízení. Některé automobilky však počítají s koncem spalovacích motorů již kolem konce tohoto desetiletí.

Doporučujeme

Témata
22. 7. 2022 18:59
Re: Prcek do města
zoe nie je hyundai. Vzhladom na to, kolko miesta vie hyundai vycarovat uz v najmensom i10 ci v i20, co je uz B+ segment, by nedostatok miesta v malom EV mal byt ten najmensi problem - pojde hlavne o cenu a dojazd.
Avatar - twistedTSD
22. 7. 2022 18:19
Re: Prcek do města
Nevšiml jsem si, že by Zoe byla nižší střední třída.
22. 7. 2022 13:12
Re: Prcek do města
EV su spravidla tak o triedu priestrannejsie ako spalovaky. Cize stvormetrove auto by mohlo posluzit ako nizsia stredna trieda. Co sa tyka priestoru by som problem nevidel.

Problem bude skor v dojazde. Ak to bude realne do 200 km, tak s tym sa fakt neda ist velmi mimo mesto.
21. 7. 2022 22:25
Re: Re: Prcek do města
To si naozaj urobil bohovský deal!
Cigáni ju rozobrali - plechy dali do zberu a zbytok kdesi vyhodili!!
21. 7. 2022 21:49
Re: Ale ne ne
Konktretne mach e zdrazel v uk minuly mesiac v priemere o 7700 libier