Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda, VW a Cupra poodhalují své městské elektromobily, dorazí v roce 2025

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Výroba dostupných městských elektromobilů, jejichž skici dnes byly poodhaleny, bude probíhat na nové produkční lince ve Španělsku.

Koncernové značky Škoda, Volkswagen a Cupra připravují na rok 2025 představení malých městských elektromobilů, které se budou vyrábět na zkrácené verzi platformy MEB. Jejich výroba pak bude probíhat na nové výrobní lince ve Španělsku, kde koncern plánuje velké investice.

S těmito informacemi, na které upozornili kolegové z britského Autocar, se pochlubil Herbert Diess, CEO koncernu VW Group. Diess také zveřejnil první tři ukázky nových koncernových elektromobilů a dodal, že tyto modely učiní dostupnost elektromobility snazší.

Malé elektromobily, které se stanou základem modelů VW e-Up, Škoda Citigoe iV a Seat Mii Electric, mají být postaveny na základech zkrácené platforma MEB, zatím označovaná jako MEB Entry. Techniku by si však vozy měly vypůjčit od větších elektrických modelů v nabídce.

Zajímavý však bude také design novinek, a to zejména v případě modelů Volkswagen a Škoda. Dříve se totiž očekávalo, že městský elektromobil VW bude vycházet z konceptu ID. Life, prezentovaného na veletrhu mobility v Mnichově. Koncept sice slavil úspěch, začátkem roku se však objevily spekulace, podle kterých se designový tým vrátil za rýsovací prkna a design vzniká kompletně znovu.

Automobilka tyto spekulace sice vyvracela, podle prvního nákresu je však patrné, že skutečně došlo ke kompletní změně designu, který se svými oblými, protáhlými a lehce futuristickými tvary více přibližuje již stávajícímu designovému jazyku elektrické modelové řady VW ID.

Pro Škodu pak bude nový městský model jedním z prvních produkčních vozidel, na kterém značka uplatní nový designový přístup, označovaný jako „Modern Solid“. První vůz s tímto designovým přístupem by měla značka představit již letos, přesto je už z první ukázky jasné, že automobilka vsadí na jednoduché tvary a dobrodružný vzhled, kterým se bude chtít odlišit nejen od současné produkce v nižších segmentech, ale také od koncernových sourozenců.

K elektrické novince už se navíc vyjádřila i automobilka: „Do roku 2030 představí Škoda Auto minimálně tři další elektrické modely zařazené v portfoliu pod úspěšným SUV Enyaq iV. Můžeme potvrdit, že jeden z těchto tří modelů bude vyráběn ve Španělsku. V tomto konkrétním případě využijeme vývojové a výrobní synergie v rámci koncernu Volkswagen. Prosíme o pochopení, ale v tuto chvíli je příliš brzy na zveřejnění dalších informací,“ říká Pavel Jína, tiskový mluvčí Škoda Auto.

Třetí městský elektrický prcek, který se představí pod značkou Cupra, by měl designově vycházet z divokého konceptu UrbanRebel. Podle prvních skic je však pravděpodobné, že se produkční model zbaví některých příliš okázalých závodních rysů a vsadí na uhlazenější design s konvenčním spoilerem, decentním splitterem a zřejmě i druhým párem dveří pro snazší přístup na zadní sedadla.

Informace o výrobě nových elektromobilů ve Španělsku přichází společně s oznámením investice 10 miliard euro na vybudování závodu na výrobu baterií ve španělském regionu Sagunto, odkud by měly být zásobovány již existující výrobní závody Martorell a Pamplona.

Půjde o třetí produkční linku na baterie ze šesti, které chce koncern VW do roku 2030 v Evropě provozovat. Dvě jsou již v Německu, jedna vyroste ve Španělsku a o zbylé tři mají zájem Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Zájem je přitom víc než pochopitelný.

Nový závod na baterie ve Španělsku, který by měl vytvořit přes 3000 pracovních míst, je totiž značkou označován za největší průmyslovou investici ve Španělsku. Výstavba má začít v roce 2023, produkce by měla běžet od roku 2026, roční kapacita má dosahovat 40GW a navíc bude závod napájen ze solární elektrárny.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

7. 5. 2022 14:35
Re: Začíná…
Jen pomatenci jim na pseudoznačku Cupra skočí, ještě navíc na elektrickou :-[]
6. 5. 2022 16:46
Re: Začíná…
Ne ve škodovce nedělám a ani škodovkou nejezdím. To je pro ty co naráží na můj nick. 😁 Bohužel to tak ale vypadá že Seat končí. Za dobu co je pod VW toho moc nepředvedl. Pod Seatem se nechají dojet spalovací vozy a Cupra pojede čistě elektro. Až dojde na to, že EU spalováky zakáže, Seat končí a Cupra pojede dál. Celkem to dává i smysl. Za Cupru si můžou říct o dost více peněz než za Seat.
Avatar - Barry Lyndon
6. 5. 2022 16:32
Re: Začíná…
A mezitím v Mladé Boleslavi přichází místní Antonio Salieri (a to Stefanimu ještě dost fandím) se svým novým Ahoj Trabant Kübelwagen designem, takže nezbývá než říct sbohem šáteček a poslední zhasne. :D
Avatar - petr petrumr
6. 5. 2022 16:27
Re: Začíná…
dost lidí tohle udivilo, že néé seat, ale cupra a myslím si, že nechcou aby seat byl drahou značkou a tím pádem nedostupnou, tak ho v tichosti pohřbí a modely zdraží a dají emblém cupra, mně se to jeví jako podpásovka.
6. 5. 2022 16:16
Začíná…
… být jasné že VW pomalu ukončuje tažení značky Seat. Ten neohlásil zatím žádný budoucí elektromobil od konceptu ElBorn, který se nakonec vyrábí pod značkou Cupra. Tady máte další indicii že budoucí elektrické auto ze Španělska nebude Seat ale Cupra. Takže nezbývá než říct sbohem šáteček a poslední zhasne.