I čínské SUV může v ČR stát přes dva miliony. Jeho technika leckoho posadí na zadek
Čínské automobilové značky nabírají směr Evropa, přičemž vyzdvihovány jsou hlavně pro své nízké cenovky. Elektrické SUV z Číny však může stát i 2,2 milionu korun. Co všechno za takovou sumu nabídne?
Čínské automobilky se napříč evropskými trhy prosazují stále více. I navzdory nemalým přepravním nákladům se u nás nabízí za atraktivnější ceny než zavedená konkurence. V Česku však existuje (zatím) jedna výjimka potvrzující pravidlo. Elektrické SUV Voyah Free se totiž ani v základní výbavě nevejde pod dva miliony korun.
Voyah Free je SUV velikostně odpovídající Volkswagenu Touareg. Nabízí se však výhradně s elektrickým pohonem a jeho prodej má u nás zaštiťovat stejná společnost, která nabízí také čínské vozy Dongfeng. Tvorba dealerské a prodejní sítě je sice zatím v plenkách, přesto už má model Free český ceník.
Technika, výkony a baterie
Předně si ale povězme něco o technice, kvůli které se leckteré evropské elektromobily jen tiše červenají. Free dostává dva elektromotory o systémovém výkonu 360 kW (480 k) a 750 newtonmetrech točivého momentu. Akumulátor má kapacitu 106 kWh (využitelná je stovka) a slibuje dojezd 500 kilometrů v kombinovaném cyklu, respektive 735 km jen ve městě (obojí dle metodiky WLTP). Na stovku vůz zrychlí za 4,4 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 200 km/h.
Není to žádný drobeček, SUV má na délku 4,9 metru a pohotovostní hmotnost 2340 kg. Navzdory nemalým rozměrům nenabízí třetí řadu sedadel, spokojit se musíme jen s pětimístnou konfigurací. Vpředu najdeme nápravu s dvojitými rameny, vzadu pak sofistikovanější víceprvek. Free navíc zvládne až dvoutunový brzděný přívěs. Kompromisy nepřináší prakticky v žádném ohledu.
Základní cena 2.079.900 Kč
Za základní výbavu si Číňané řeknou 2.079.900 Kč. Už ta je velmi bohatá, čítá například dvacetipalcová kola z lehkých slitin, plně diodovou světelnou techniku, 12,3“ obrazovku multimediálního systému, dvouzónovou automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít, osm reproduktorů, elektricky nastavitelnou sedačku řidiče, adaptivní tempomat, ale třeba i asistent nočního vidění!
Za příplatek 60.000 Kč dostanete balíček OP1, který přináší adaptivní vzduchové odpružení s rozmezím až 100 mm, automatické nastavení výšky světlometů, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce a obě přední sedačky s masážní funkcí.
Komu by to nestačilo, může k prvním paketu za 40.000 Kč přihodit ještě druhý balík, jenž čítá celoskleněnou střechu s nastavením průhlednosti, Dynaudio systém s deseti reproduktory, inteligentní systém kvality vzduchu či monitorovací systém. Balíčky jsou pevně definované, připlatit už si můžete pouze 19.990 Kč za metalický lak.
- Ano, evropské značky by se měly zamyslet39,6%
- Přijde mi to pořád moc6,5%
- V žádném případě, je to příliš drahé53,9%