I čínské SUV může v ČR stát přes dva miliony. Jeho technika leckoho posadí na zadek

Voyah Free
Voyah Free
Voyah Free
Voyah Free
16 Fotogalerie
Diskuze (7)

Čínské automobilové značky nabírají směr Evropa, přičemž vyzdvihovány jsou hlavně pro své nízké cenovky. Elektrické SUV z Číny však může stát i 2,2 milionu korun. Co všechno za takovou sumu nabídne?

Čínské automobilky se napříč evropskými trhy prosazují stále více. I navzdory nemalým přepravním nákladům se u nás nabízí za atraktivnější ceny než zavedená konkurence. V Česku však existuje (zatím) jedna výjimka potvrzující pravidlo. Elektrické SUV Voyah Free se totiž ani v základní výbavě nevejde pod dva miliony korun.

Voyah Free je SUV velikostně odpovídající Volkswagenu Touareg. Nabízí se však výhradně s elektrickým pohonem a jeho prodej má u nás zaštiťovat stejná společnost, která nabízí také čínské vozy Dongfeng. Tvorba dealerské a prodejní sítě je sice zatím v plenkách, přesto už má model Free český ceník.

Technika, výkony a baterie

Předně si ale povězme něco o technice, kvůli které se leckteré evropské elektromobily jen tiše červenají. Free dostává dva elektromotory o systémovém výkonu 360 kW (480 k) a 750 newtonmetrech točivého momentu. Akumulátor má kapacitu 106 kWh (využitelná je stovka) a slibuje dojezd 500 kilometrů v kombinovaném cyklu, respektive 735 km jen ve městě (obojí dle metodiky WLTP). Na stovku vůz zrychlí za 4,4 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 200 km/h.

Video placeholder
Auto TIP Klassik (upoutávka) • Zdroj: Auto.cz

Není to žádný drobeček, SUV má na délku 4,9 metru a pohotovostní hmotnost 2340 kg. Navzdory nemalým rozměrům nenabízí třetí řadu sedadel, spokojit se musíme jen s pětimístnou konfigurací. Vpředu najdeme nápravu s dvojitými rameny, vzadu pak sofistikovanější víceprvek. Free navíc zvládne až dvoutunový brzděný přívěs. Kompromisy nepřináší prakticky v žádném ohledu.

Základní cena 2.079.900 Kč

Za základní výbavu si Číňané řeknou 2.079.900 Kč. Už ta je velmi bohatá, čítá například dvacetipalcová kola z lehkých slitin, plně diodovou světelnou techniku, 12,3“ obrazovku multimediálního systému, dvouzónovou automatickou klimatizaci, digitální přístrojový štít, osm reproduktorů, elektricky nastavitelnou sedačku řidiče, adaptivní tempomat, ale třeba i asistent nočního vidění!

Za příplatek 60.000 Kč dostanete balíček OP1, který přináší adaptivní vzduchové odpružení s rozmezím až 100 mm, automatické nastavení výšky světlometů, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce a obě přední sedačky s masážní funkcí.

Komu by to nestačilo, může k prvním paketu za 40.000 Kč přihodit ještě druhý balík, jenž čítá celoskleněnou střechu s nastavením průhlednosti, Dynaudio systém s deseti reproduktory, inteligentní systém kvality vzduchu či monitorovací systém. Balíčky jsou pevně definované, připlatit už si můžete pouze 19.990 Kč za metalický lak.

Vstoupit do diskuze (7)