Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I McLaren podlehl a postaví SUV. Pomohou mu BMW, nebo Číňané?

Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue
Ferrari Purosangue
110 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (0)

Britský výrobce supersportů se přidá k dalším značkám a představí vlastní SUV. Tuhle kategorii přitom dlouho odmítal. Časy se ovšem mění…

Někdejší šéf automobilky Mike Flewitt před pěti lety tvrdil, že McLaren nikdy nepostaví SUV. Od té doby se toho ovšem dost změnilo. O slovo se rázně přihlásila elektromobilita, jejíž hlas ovšem pomalu utichá, a konkurenční Ferrari konečně představilo svůj crossover se zvýšenou světlostí v podobě ultimátního modelu Purosangue.

Sportovně-užitkovým autům navíc podle všeho patří budoucnost, ignorovat tenhle segment se tudíž nevyplatí ani supersportovním značkám. Také proto McLaren, který v posledních letech navíc procházel finančními obtížemi, nakonec podlehl. Tedy ne úplně. Vůz totiž ve firmě nikdo jako SUV nejmenuje, ale všechny indicie směřují k tomu, že se bude jednat o tenhle koncept.

Současný výkonný ředitel Michael Leiters potvrdil, že McLaren bude chtít ve spolupráce s další automobilkou vyvinout a představit vysoce výkonné SUV, které využije plug-in hybridní pohon, s kterým mají Britové zkušenosti ze svých placatých dvoudveřových supersportů. Naproti tomu platformu budou muset hledat asi jinde. McLaren má totiž k dispozici pouze základ pro klasické supersporty, větší architektura mu chybí. A vlastními silami je zřejmě vyvíjet nebude. Také proto hledá partnera.

Video placeholder
McLaren Artura Spider • Zdroj: McLaren

Automobilka, jež spolu se stejnojmenným závodním týmem patří bahrajnskému královskému fondu Mumtalakat, má aktuálně k dispozici šestiválcový plug-in hybrid z modelu Artura. V nejbližší budoucnosti ovšem hodlá osmiválcovou alternativu, kterou dostane nástupce McLarenu 750S.

Britský výrobce ohledně možné spolupráce již lodi navázal kontakt s BMW, čínským Geely, Hyundaiem a americkým Lucidem. Z výše zmíněných přitom nejvíce připadá v úvahu mnichovská automobilka, která by mohla poskytnou platformu monstrózního XM.

V případě schválení by se nová modelová řada dostala na trh až v průběhu druhé poloviny této dekády. Hlavním konkurentem by se zcela jistě stalo divoké Ferrari Purosangue, ale také luxusní koráb Rolls-Royce Cullinan. Také proto se očekává cena minimálně okolo 8,5 milionu korun.

Začít diskuzi