Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA živě: Lamborghini Sián je stejně brutální i naživo

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Exotická italská automobilka zatím ukázala zbrusu nový model Sián jen na vystylizovaných fotografiích. Jaký je ale hybridní supersport naživo?

Jednou z velkých frankfurtských premiér je právě model Lamborghini Sián, a to hned ze dvou důvodů. Prvně jde o první hybridní model v historii značky, za druhé je to ten nejvýkonnější vůz, jaký se dostal do sériové produkce.

Pár zajímavých čísel pro připomenutí: pod kapotou pracuje 6,5litrový atmosférický dvanáctiválec, který známe z Aventadoru SVJ, tady je však doplněn o 48V mild-hybridní systém. Elektromotor má výkon 25 kW a pomáhá k celkovému výkonu soustavy o hodnotě 602 kW (819 k). Pohonná jednotka se páruje se sedmistupňovou samočinnou převodovkou a elektricky řízeným pohonem všech kol.

Na prvních fotkách vypadal model Sián hodně atraktivně, byť pravda, že šlo o snímky hojně upravené v grafických programech. Jenže potom na frankfurtském výstavišti vidíte tohle auto stát naživo a říkáte si, že je vlastně úplně stejné!

Interiér Siánu je na stánku automobilky ve Frankfurtu bedlivě střeženým místem, tak jsme dovnitř alespoň na chvilku nakoukli. Pracoviště je to věru útulné, sportovní a sestavené z těch nejkvalitnějších materiálů. Vyjma plně digitálního přístrojového štítu stojí za zmínku ještě další displej uprostřed, který je ale nezvykle umístěný až pod výdechy topení. Vybrané funkce ale zůstávají věrné konvenčním tlačítkům na středovém tunelu.

Krásný nízký supersport se rovněž vyznačuje unikátním světelným podpisem. Světlomety vpředu jsou tvarované do písmene Y, vzadu mají podobu šestiúhelníků. Náramně tak doplňují dvě výrazné koncovky výfuku.

Vzhled se inspiroval konceptem Terzo Millennio, i když je pravda, že v sériové verzi je o poznání střízlivější. To ale neznamená, že by tady neměl agresivní charakter. Jen se podívejte na všechny ty ostře řezané linky, které z novinky dělají slušného lapače pohledů... a vlastně i srdcí. Těch ale první hybridní lambo naplno rozbuší jen 63, právě tolik kusů tohoto modelu totiž vznikne. Nakonec ponesou přídomek FKP 37 jako hold bývalému šéfovi VW Group, letos zesnulému Ferdinandu Piëchovi, který se narodil v roce 1937.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - CountachSV
11. 9. 2019 11:28
Požírač
zadní partie brootal, přiznané pneu jako u Sesto Elemento jsou dokonalost, jako zde:

https://pictures.topspeed.com/…ls-10_800x0w.jpg
Avatar - M1chal
11. 9. 2019 11:19
Porno na kolech
:*)