Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Sian oficiálně: První hybridní Lambo je nejvýkonnějším v historii

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Jen pár hodin po úniku oficiální fotografie se italská automobilka rozhodla představit nový model Sian v plné kráse.

Oficiální premiéra nového Lamborghini Sian je sice naplánována až na autosalon IAA ve Frankfurtu, italský výrobce exkluzivních supersportů se však nakonec rozhodl odhalit vůz ještě o týden dříve. A již z prvních fotografií je jasné, že bude stánek Lamborghini ve Frankfurtu neustále obklopen davy zvědavců.

Nový model Sian si totiž přivlastňuje hned dvě důležitá prvenství. Jedná se totiž o první hybridní model v historii automobilky a současně je i nejvýkonnějším produkčním vozem automobilky. Pod kapotou je totiž uložen 6.5 litrový atmosférický motor V12, převzatý z modelu Aventador SVJ, který však doplňuje 48 voltový mild-hybridní systém.

Elektromotor o výkonu 25 kW (34 k) tak posouvá celkový výkon modelu na 602 kW (819 k), díky čemuž sráží nový Sian model Aventador SVJ z pozice nejsilnějšího produkčního Lamborghini. Model SVJ přitom se svými 566 kW dokázal svého času zajet i rekordní kolo na Ringu.

S motorem je spojena sedmistupňová automatická převodovka, která nabízí adaptivní řazení v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon je poté přenášen na elektricky řízený pohon všech kol a zadní nápravě nechybí ani samosvorný diferenciál.

Navzdory vyššímu výkonu zvládá Sian akceleraci z 0 na 100 km/h za stejných 2.8 sekundy, jako slabší SVJ. Vyšší výkon se však projevuje při pružné akceleraci, kdy z rychlosti 30 km/h na 60 km/h zrychlí vůz o 0.2 sekundy rychleji a z rychlosti 70 km/h na 120 km/h o 1.2 sekundy rychleji. Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 350 km/h.

Design modelu vychází z  konceptu Terzo Millennio, oproti kterému však Sian poněkud ztratil na dramatičnosti. I tak je ale jisté, že se za novinkou z produkce automobilky ze Sant‘Agaty budou lidé otáčet. Agresivní vzhled se spoustou ostře řezaných linek totiž umocňují ještě netradičně tvarovaná světla. Ta jsou vpředu tvarovaná ve tvaru písmene Y a vzadu mají podobu šesti šestiúhelníků, které skvěle navazují na tvary dvou výrazných šestiúhelníkových koncovek výfuku.

V zadní části pak stojí za zmínku ještě číslo 63, které po obou stranách zdobí nezvykle tvarované karbonové křídlo. Jak už asi tušíte, tato číslovka označuje šťastný počet majitelů, kteří budou moci tento skvost vlastnit. Každý z nich přitom musel z kapsy vytáhnout minimálně 3.6 milionu dolarů (83.6 mil. Kč) - a to bez započtení prvků z individualizačního programu Ad Personam. Výsledná cena každého kusu tak musela být podstatně vyšší, ovšem i tak už má každý exemplář svého majitele.

„Nejrychlejší Lamborghini musí být vizuálními i symfonickými hody, které si zapamatují ti, kolem kterých projede, i ti šťastlivci, kteří ho budou moci řídit,“ uvedl k novému modelu Mitja Borkert, šéfdesignér Lamborghini. „Inspirace pochází od modelu Countach, Sian je však futuristickou ikonou, nikoliv retrospektivou.“

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - CountachSV
3. 9. 2019 22:20
bejček
...je to hezký, ale z přestylizovaných fotek se těžko odhaduje, jak to opravdu vypadá, takhle je to trochu marvel. Ale to nakonec lambo vždycky trochu bylo. Jesko mě bere trochu víc, uvítal bych trochu zjednodušení detailů ve stylu Centenaria, paradoxně by to pak působilo brutálněji. Design 85%, k atmo V12 asi těžko brát komentáře typu - je to málo - vážně.

Edit: a teď mi došlo, co mi tak připomíná ten předek - NSX....
3. 9. 2019 19:07
Re: SSC TUATARA Hybrid ?
Na atmosférický motor málo? Firem, které ti kompresorem vytuní Aventador nebo Huracan někam mezi 1600-2500 hp je docela hodně, takže nějaká Tuatara si s podměrečnou V8 ani neprdne.
:-)