Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indian Challenger: Jedna z nejlepších motorek roku

Jiří Baborský
Diskuze (7)

Nejstarší americký výrobce motorek Indian zažil nejeden pád na dno, ale teď je v životní formě a chrlí novinku za novinkou. Kontroverzní challenger hodlá změnit svět svalnatých baggerů.

Kořeny americké značky Indian sahají do roku 1897. Život jak na houpačce provázela slavná období, úpadky i úplný krach.

Výroba motorek současné éry se znovu rozběhla v roce 1998 a dnes má značka v portfoliu pestrou směsici luxusních strojů všemožných příchutí a charakterů.

Nový challenger je ve třídě takzvaných baggerů slušná událost. Kromě toho, že přiváží hodně silný estetický zážitek, přijíždí také s úplně novým motorem PowerPlus o objemu 108 krychlových palců, tedy 1769 cm3, který indian premiérově chladí kapalinou. Obří vidlicový dvouválec dává 90 kW (122 koní) a 178 newtonmetrů, což v tomhle segmentu ještě svět nezažil.

Rozdělování

Vzhled nové mašiny bude bezpochyby tím prvním, podle čeho se bude zákazník rozhodovat. Extravagantní baggery s dominantní bublinou na řídítkách vám buď sednou, nebo ne. Každopádně se musí nechat, že designéři indianu měli kuráž. Na nevelkém prostoru kapotáže se vyřádili o dost víc než úhlavní konkurenti od Harley-Davidsonu, nejpatrnější je to na efektní světelné technice – samozřejmě kompletně diodové. I když to nemusí být styl, který vás primárně oslovuje, vyplatí se věnovat challengeru ještě trochu pozornosti, protože design není všechno a tenhle mastodont má hodně co nabídnout.

Svět motorů 27/2020 Svět motorů 27/2020

V plné polní

Jde o cestovní mašinu, navíc luxusní značky. Vzhledem k ceně přes 800.000 Kč tak nelze mít jiné než nejvyšší nároky a challenger nezklame. Máme tu velké kufry na 68 litrů bagáže, superpohodlné sedlo, bezklíčkové startování, tempomat, konektor USB ve schránce, multimediální systém s dotykovou obrazovkou, palubním počítačem, navigací a bluetooth připojením, abyste si mohli vyhrávat do 100W repráků na cestu – smysl to má tak do 100 km/h, pak už nic neslyšíte. A taky je tu skvělá věc v podobě elektricky výsuvného plexi, které si při jízdě štelujete podle libosti. Ve městě jsme jej spustili pro nerušený rozhled a na dálnici vysunuli, aby na nás ani nefouklo.

Tak chutná dokonalost

Čekali jsme týden úporného zápolení s 365 kg těžkým monstrem, uvolněných vyjížděk a vibrací – je to přece V2. Jenže ono bylo všechno dost jinak…

Ta hmotnost je samozřejmě šílená, při pomalých manévrech je třeba plného soustředění, ale v pohybu jako by se vytratila. Neskutečně pohodová pozice za širokánskými řídítky nám dokonale sedla a stroj jako by se řídil úplně sám. I v utažených vracečkách, kde na tomhle typu motorek obvykle zápolíme s fyzikou, si připadáme lehcí a mrštní.

A tak stále zrychlujeme a najednou nám dochází, že si zakroucené okresky užíváme tempem, o jakém jsme na začátku testu ani nesnili. Podvozek je mimořádně tuhý, předek skálopevně drží díky vidlici Upside-Down (v této třídě rarita), ani známka po kroucení. Ani na velkých výmolech nic nedrnčí ani nerachtá, mašina je tuhá jak ingot. K tomu je tu sofistikovaný balík elektronických systémů, které neznatelně dřou, abychom se my za řídítky cítili pohodově – ABS funguje i v zatáčce, kde nás hlídá i dynamická kontrola trakce a regulace dávkování točivého momentu. Všechno funguje naprosto neznatelně, a tak řežeme zatáčku za zatáčkou, děsně si to užíváme a vůbec neřešíme, jestli se nám kapota líbí, nebo ne.

Mastodont

A pak je tu ten nový motor. Prostě fenomenální! Vibruje tak, abyste si byli vědomi koncepce V2, ale současně je krásně vyhlazený, plynule se rozjíždí a necloumá s námi tak, jak to dělají konkurenti s logem HD. Samozřejmě co bere jeden za výhodu, druhému připadá jako málo charakterní. Záleží na prioritách. Nás indian nadchl a pohltil. A k tomu ta síla! Naprosto brutální zátah a vytrvalost, v této kategorii strojů dosud nevídané. Vezmete za plyn a okamžitě jedete sto šedesát. Ale hned. V klidu, pohodě, jako by nic. Zkrátka jedna velká fantazie a náš respekt.

Plusy

  • Brutálně silný, kultivovaný motor
  • Mimořádný cestovní komfort
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Výkonné brzdy
  • Skvělá výbava

 Minusy

  • K tomuto žánru patří vysoká hmotnost a cena

Indian Challenger
Motor čtyřdobý vidlicový dvouválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 1768
Výkon (kW/min-1) 90/5500
Točivý moment (Nm/min-1) 178/3800
Převodovka, sekundární převod 6°, řemen
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x 320/298
Pneumatiky P a Z 130/60 B19 a 180/60 R16
Rozvor (mm) 1668
Výška sedla (mm) 672
Pohotovostní hmotnost (kg) 365
Objem nádrže (l) 22,7
Základní cena (Kč) 827 000
Jiří Baborský
Diskuze (7)

Doporučujeme

Avatar - palix
4. 8. 2020 18:49
Re: Indiáni jedou
Pritom Indian bola donedávna pre širokú verejnosť relatívne neznáma značka. Viacmenej len ľudia, ktorí sa trochu zaujímali o motorky vedeli, že to je historicky celkom úspešná značka.
Avatar - kari.laz
4. 8. 2020 14:24
Re: tento typ motoriek
Tak zrovna tenhle stroj je vyloženě cestovní náčinní hltající stovky kilometrů. Na to sedneš a jedeš a neřešíš.
Avatar - kari.laz
4. 8. 2020 12:53
Indiáni jedou
Poslední dobou se Indian neskutečně vyšvihl. Jeden skvělý model střídá druhý, spousty skvostů v nabídce. Motorky co navíc fungují. Myslím, že na poklesu tržeb HD má Indián lví podíl, určitě přetáhl nějaké zákazníky a zlanařil nové, kteří by šli jinak pro HD. Indian roste, chrlí skvělé modely a to ani nemusí vypustit do světa odpad jako je elektrický nesmysl.
Avatar - 3_diamanty
4. 8. 2020 10:06
Re: hmm
nieco podobne riadil arnie v o filme vzbura strojov nie? nejake podobne hebedo ... tusim to bola policajna biela motorka siroka tiez jak pol auta
Avatar - 3_diamanty
4. 8. 2020 09:52
tento typ motoriek
sa mi paci asi najmenej ... alebo mozno je vhodnejsie napisat ze sa mi vlastne nepaci ( ale to uz by vyznelo asi moc pesimisticky ) ..... ale tak ma zase ine vyhody ako nejake to cestne enduro https://img2.auto.cz/…ull/6406528_.jpg .... chapem... kazda motorka ma svoje pre a proti

za mna ale daleko radsej nieco ako toto paradne suzuki :yes: