Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indian Challenger: Jedna z nejlepších motorek roku

Indian Challenger
Challenger má největší dotykový displej ze všech motorek. Nabízí intuitivní menu, snadno se ovládá a je dobře čitelný. Na rozdíl od analogových budíků, jejichž krycí skla házejí odlesky a občas nevidíte třeba zařazený kvalt.
Indian Challenger
Indian Challenger
28 Fotogalerie
Diskuze (7)

Nejstarší americký výrobce motorek Indian zažil nejeden pád na dno, ale teď je v životní formě a chrlí novinku za novinkou. Kontroverzní challenger hodlá změnit svět svalnatých baggerů.

Kořeny americké značky Indian sahají do roku 1897. Život jak na houpačce provázela slavná období, úpadky i úplný krach.

Výroba motorek současné éry se znovu rozběhla v roce 1998 a dnes má značka v portfoliu pestrou směsici luxusních strojů všemožných příchutí a charakterů.

Nový challenger je ve třídě takzvaných baggerů slušná událost. Kromě toho, že přiváží hodně silný estetický zážitek, přijíždí také s úplně novým motorem PowerPlus o objemu 108 krychlových palců, tedy 1769 cm3, který indian premiérově chladí kapalinou. Obří vidlicový dvouválec dává 90 kW (122 koní) a 178 newtonmetrů, což v tomhle segmentu ještě svět nezažil.

Rozdělování

Vzhled nové mašiny bude bezpochyby tím prvním, podle čeho se bude zákazník rozhodovat. Extravagantní baggery s dominantní bublinou na řídítkách vám buď sednou, nebo ne. Každopádně se musí nechat, že designéři indianu měli kuráž. Na nevelkém prostoru kapotáže se vyřádili o dost víc než úhlavní konkurenti od Harley-Davidsonu, nejpatrnější je to na efektní světelné technice – samozřejmě kompletně diodové. I když to nemusí být styl, který vás primárně oslovuje, vyplatí se věnovat challengeru ještě trochu pozornosti, protože design není všechno a tenhle mastodont má hodně co nabídnout.

Svět motorů 27/2020Svět motorů 27/2020 | Zdroj: Svět motorů

V plné polní

Jde o cestovní mašinu, navíc luxusní značky. Vzhledem k ceně přes 800.000 Kč tak nelze mít jiné než nejvyšší nároky a challenger nezklame. Máme tu velké kufry na 68 litrů bagáže, superpohodlné sedlo, bezklíčkové startování, tempomat, konektor USB ve schránce, multimediální systém s dotykovou obrazovkou, palubním počítačem, navigací a bluetooth připojením, abyste si mohli vyhrávat do 100W repráků na cestu – smysl to má tak do 100 km/h, pak už nic neslyšíte. A taky je tu skvělá věc v podobě elektricky výsuvného plexi, které si při jízdě štelujete podle libosti. Ve městě jsme jej spustili pro nerušený rozhled a na dálnici vysunuli, aby na nás ani nefouklo.

Tak chutná dokonalost

Čekali jsme týden úporného zápolení s 365 kg těžkým monstrem, uvolněných vyjížděk a vibrací – je to přece V2. Jenže ono bylo všechno dost jinak…

Ta hmotnost je samozřejmě šílená, při pomalých manévrech je třeba plného soustředění, ale v pohybu jako by se vytratila. Neskutečně pohodová pozice za širokánskými řídítky nám dokonale sedla a stroj jako by se řídil úplně sám. I v utažených vracečkách, kde na tomhle typu motorek obvykle zápolíme s fyzikou, si připadáme lehcí a mrštní.

A tak stále zrychlujeme a najednou nám dochází, že si zakroucené okresky užíváme tempem, o jakém jsme na začátku testu ani nesnili. Podvozek je mimořádně tuhý, předek skálopevně drží díky vidlici Upside-Down (v této třídě rarita), ani známka po kroucení. Ani na velkých výmolech nic nedrnčí ani nerachtá, mašina je tuhá jak ingot. K tomu je tu sofistikovaný balík elektronických systémů, které neznatelně dřou, abychom se my za řídítky cítili pohodově – ABS funguje i v zatáčce, kde nás hlídá i dynamická kontrola trakce a regulace dávkování točivého momentu. Všechno funguje naprosto neznatelně, a tak řežeme zatáčku za zatáčkou, děsně si to užíváme a vůbec neřešíme, jestli se nám kapota líbí, nebo ne.

Mastodont

A pak je tu ten nový motor. Prostě fenomenální! Vibruje tak, abyste si byli vědomi koncepce V2, ale současně je krásně vyhlazený, plynule se rozjíždí a necloumá s námi tak, jak to dělají konkurenti s logem HD. Samozřejmě co bere jeden za výhodu, druhému připadá jako málo charakterní. Záleží na prioritách. Nás indian nadchl a pohltil. A k tomu ta síla! Naprosto brutální zátah a vytrvalost, v této kategorii strojů dosud nevídané. Vezmete za plyn a okamžitě jedete sto šedesát. Ale hned. V klidu, pohodě, jako by nic. Zkrátka jedna velká fantazie a náš respekt.

Plusy

  • Brutálně silný, kultivovaný motor
  • Mimořádný cestovní komfort
  • Výborné jízdní vlastnosti
  • Výkonné brzdy
  • Skvělá výbava

 Minusy

  • K tomuto žánru patří vysoká hmotnost a cena

Indian Challenger
Motorčtyřdobý vidlicový dvouválec DOHC
Chlazeníkapalinou
Zdvihový objem (cm3)1768
Výkon (kW/min-1)90/5500
Točivý moment (Nm/min-1)178/3800
Převodovka, sekundární převod6°, řemen
Startováníelektrické
Brzdy P/Z (mm)kotoučové s ABS 2x 320/298
Pneumatiky P a Z130/60 B19 a 180/60 R16
Rozvor (mm)1668
Výška sedla (mm)672
Pohotovostní hmotnost (kg)365
Objem nádrže (l)22,7
Základní cena (Kč)827 000

 

Vstoupit do diskuze (7)