Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q50 Eau Rouge se představuje v Detroitu, může mít až 500 koní

Jan Mička
Diskuze (15)
Infiniti Q50 Eau Rouge má po detroitské premiéře. U konceptu však zůstat nemusí.

Koncept sportovního sedanu Infiniti se představil již na začátku loňského prosince. Vzhledem k tomu, že stejná automobilka vyrobila za osobní asistence šampiona Formule 1 Sebastina Vettela SUV s pětilitrovým motorem, dá se možná očekávat, že v budoucnu nezůstane pouze u konceptu. A řekněte sami – nechtěli byste mít tento rudý skvost ve své garáži?

Infiniti tvrdí, že u Q50 nehleděla na kompromisy už na samotném začátku vývoje. Q50 Eau Rouge by se mohlo v produkční verzi srovnávat s esy v podobě BMW M3, Mercedes-Benzu C63 AMG či Audi RS4. To podle slov šéfa značky znamená, že by mohlo mít výkon až 500 koní. O agregátu, který se nachází pod kapotou konceptu, však automobilka stále mlčí.

Není sporu o tom, kde se Infiniti při návrhu designu inspirovalo. Vždyť vůz nese jméno slavné zatáčky belgického závodního okruhu Spa-Francorchamps a o spojitosti značky s týmem Red Bull Racing není třeba ani hovořit. Spojitost s formulí 1 je ostatně vidět na první pohled – přední nárazník dostal masivní otvory pro sání vzduchu a karbonový splitter, který připomíná přítlačné křídlo monopostu Red Bull RB9. Přepracovány byly také přední blatníky s průduchy pro odvod horkého vzduchu od brzd, aerodynamické nástavce prahů a především zadní nárazník s dvojicí koncovek výfuku a centrálně umístěnou mlhovou svítilnou. Vůz stojí na tmavých kolech o průměru 21“, jeho temperament klidní ostré brzdy Brembo.

Bylo jasné, že bez úprav nezůstane ani interiér. To, co však Infiniti nakonec odhalilo, vyráží dech. Nejvýraznějším prvkem je sportovní tříramenný volant, fantasticky vypadají také přední sedáky, které počítají s instalací čtyřbodových pásů. Vše je doplněno o vínové dekory z uhlíkového vlákna.

Volič automatické sedmistupňové převodovky o motorizaci moc nenapoví – tato skříň je totiž dostupná u obou v Evropě nabízených agregátů. V úvahu přichází i klasický šestiválec o objemu 3,7 litru, který však pořídíte pouze na americkém trhu.

Jan Mička
Diskuze (15)
15. 1. 2014 12:30
Re: GT-R
MB měl i v odcházející generaci nejvíc. A pořád je to méně než končící s Performance paketem. O generaci zpět šlo u BMW o skok o téměř 80 koní. Pořád dochází k nárůstu, ale snad se nevrátíme k podobnému tempu.
15. 1. 2014 12:18
Re: GT-R
:yes: :-)
Avatar - rimow11
15. 1. 2014 07:20
Re: parádní
:yes:
15. 1. 2014 07:08
Re: GT-R
Díky přeplňování se dá s výkonem hrát podstatně líp. Takže různý power packy se dají očekávat.
15. 1. 2014 07:07
Re: GT-R
Kluci to vaše o třídu či dvě mě rozesmívá... ;-)