Infiniti Q50 Eau Rouge se představuje v Detroitu, může mít až 500 koní
Koncept sportovního sedanu Infiniti se představil již na začátku loňského prosince. Vzhledem k tomu, že stejná automobilka vyrobila za osobní asistence šampiona Formule 1 Sebastina Vettela SUV s pětilitrovým motorem, dá se možná očekávat, že v budoucnu nezůstane pouze u konceptu. A řekněte sami – nechtěli byste mít tento rudý skvost ve své garáži?
Infiniti tvrdí, že u Q50 nehleděla na kompromisy už na samotném začátku vývoje. Q50 Eau Rouge by se mohlo v produkční verzi srovnávat s esy v podobě BMW M3, Mercedes-Benzu C63 AMG či Audi RS4. To podle slov šéfa značky znamená, že by mohlo mít výkon až 500 koní. O agregátu, který se nachází pod kapotou konceptu, však automobilka stále mlčí.
Není sporu o tom, kde se Infiniti při návrhu designu inspirovalo. Vždyť vůz nese jméno slavné zatáčky belgického závodního okruhu Spa-Francorchamps a o spojitosti značky s týmem Red Bull Racing není třeba ani hovořit. Spojitost s formulí 1 je ostatně vidět na první pohled – přední nárazník dostal masivní otvory pro sání vzduchu a karbonový splitter, který připomíná přítlačné křídlo monopostu Red Bull RB9. Přepracovány byly také přední blatníky s průduchy pro odvod horkého vzduchu od brzd, aerodynamické nástavce prahů a především zadní nárazník s dvojicí koncovek výfuku a centrálně umístěnou mlhovou svítilnou. Vůz stojí na tmavých kolech o průměru 21“, jeho temperament klidní ostré brzdy Brembo.
Bylo jasné, že bez úprav nezůstane ani interiér. To, co však Infiniti nakonec odhalilo, vyráží dech. Nejvýraznějším prvkem je sportovní tříramenný volant, fantasticky vypadají také přední sedáky, které počítají s instalací čtyřbodových pásů. Vše je doplněno o vínové dekory z uhlíkového vlákna.
Volič automatické sedmistupňové převodovky o motorizaci moc nenapoví – tato skříň je totiž dostupná u obou v Evropě nabízených agregátů. V úvahu přichází i klasický šestiválec o objemu 3,7 litru, který však pořídíte pouze na americkém trhu.