Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Irmscher v Ženevě 2006

Astra GTC Special Edition, tigra.swiss, Signum iS3, Zafira, Roadster Irmscher 7

Jeden z nejznámějších značkových tunerů, zaměřený na rüsselsheimskou značku, přivezl do Ženevy širokou paletu vyšlechtěných Opelů, mezi nimiž nechyběly...

Astra GTC Special Edition, tigra.swiss, Signum iS3, Zafira, Roadster Irmscher 7

Jeden z nejznámějších značkových tunerů, zaměřený na rüsselsheimskou značku, přivezl do Ženevy širokou paletu vyšlechtěných Opelů, mezi nimiž nechyběly novinky a jeden vlastní vůz – další reminiscence slavné Sedmičky od Lotusu.

Astra GTC Special Edition

nabízí zájemcům o elegantní třídveřovou Astru výraznou individualizaci ve vlastním stylu. Oranžovo-černý exemplář, pojmenovaný Special Edition, zdobila titanová 19“ kola GT Star s pneumatikami 225/35 (volitelně 18“), o 30 mm snížený podvozek, speciálně přizpůsobený aktivnímu pérování IDS. Speciální aerodynamický kit doplňuje tlumič výfuku Irmscher s dvěma oválnými koncovkami a doplňky z nerez oceli na masce a nástavci předního spoileru. Uvnitř na exkluzivním koženém čalounění se opakuje kontrastní oranžovo-černé schéma a silný dojem dolaďuje dekor středového panelu ze skutečného hliníku a další doplňky z jeho imitace. Nechybí speciálně přizpůsobená high-endová audiosestava s 12“ subwooferem a jakostními reproduktory s koncovým stupněm. Pro vznětovou sedmnáctistovku je k dispozici 20 koní, pro devatenáctistovku pak 25 koní navíc. Zážehový dvoulitr prošel mechanickými úpravami a dostal nové písty, díky čemuž jeho 30 koní navíc nemá vliv na životnost. Vrcholem je studie přeplňovaného zážehového dvoulitru, jehož 270 koní dává onehdy konzumnímu hatchbacku nový rozměr.

tigra.swiss

je akční úprava Tigry TwinTop s paketem iS3, vyvedená v barvě, libé švýcarským fanouškům – tedy v červené Magma red. Typicky upravený aerodynamický kit s nástavcem předního spoileru, známou „plástvovou“ maskou a zadním spoilerem, doplňují 17“ kola na pneumatikách 205/40 a ztvrzené pérování. Nechybí kliky a víčko nádrže ve sportovním stylu a karbonový kryt výřezu pro koncovky výfuku. Uvnitř dominují červená sedadla s bočními polštáři a dveřními výplněmi z černé kůže s karbonovým efektem. Sportovní volant o průměru 340 mm je také v černé kůži, zatímco páky řazení a ruční brzdy zdobí matný chrom. Středová konzola na sebe vzala vzhled oble broušeného hliníku a loketní opěrka a manžety řadící páky a ruční brzdy jsou opět červené.

Signum iS3

dostal obvyklou míru vnějších doplňků ve firemním stylu a vyzdvihl Signum na pozici manažerského expresu s odpovídající exkluzivitou. Aerodynamický kit ozvláštňují doplňky z nerezové oceli a výběr originálních kol v rozměrech 16-20“. Pérovaní si přisedlo o 30 mm blíž k silnici, pro standardní podvozky je k dispozici kompletně nový pojezd, pro IDS+ potom ztužené tlumiče. Nechybí tlumič výfuku s obdélníkovými koncovkami. Uvnitř nechybí kůže ve světle zeleno-černé kombinaci podle exteriéru, nový multifunkční volant, hliníkové pedály a prahové kryty z nerez oceli. O pohon se stará vyladěná verze koncernového vidlicového přeplňovaného šestiválce 2.8 l, kterou technici vyladili na 199 kW, čili plných 275 koní.

Zafira

se také stala centrem zájmů úpravců. Její druhou generaci tak nyní může zdobit aerodynamický kit, 18 nebo 19“ kola, o 30 mm snížené pérování, tlumič výfuku s dvojitou koncovkou výfuku a typická maska Irmscher s doplňky z nerez oceli. Dovnitř si pak náročnější opelisté mohou dopřát celokožené čalounění v libovolné barvě i vzoru, doplněné vlastním sportovním multifunkčním volantem, vnitřními klikami v matném chromu a hliníkovými pedály. Pro turbodiesel 1.9 CDTI je k dispozici 25 koní navíc.

Roadster Irmscher 7

je rozhodně tím nejzajímavějším na stánku německého úpravce. Vlastní replika legendárního Lotusu Super Seven, který oslaví příští rok neuvěřitelnou padesátku, dostala pod klasický kabát moderní techniku. Tak se tedy pod nekonečnou kapotou činí přeplňovaný zážehový dvoulitr Opel Z20LET, o výkonu 154/176 kW, který uděluje 725 kg těžkému roadsteru odpovídající dynamiku. Nechybí závodní čtyřpístkové hliníkové brzdy pod 16“ koly, nastavitelné pérování a doplňky z nerezu, chromu, kůže a ořechového dřeva. Za příplatek je k dispozici vnější nosič zavazadel, uzávěra diferenciálu, metalický lak, plátěná střecha a boční okénka.

Ladislav Čermák

foto:

Astra GTC Special Edition

tigra.swiss

Signum iS3

Zafira

Roadster Irmscher 7