Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italská premiéra Jeepu Gladiator: Stylový pick-up, na který si ještě počkáme

Ondřej Mára Ondřej Mára 12. 7. 2019
59
12
Zobrazit náhledy (59)
Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator Jeep Gladiator

Italské městečko Saint Martin di Castrozza, ležící v nádherné oblasti Dolomit, se stalo místem evropské premiéry nového pick-upu Jeep Gladiator. A my jsme u toho nemohli chybět.

Značka Jeep představila pick-up Gladiator na autosalonu v Los Angeles již koncem listopadu minulého roku, na evropskou premiéru jsme si však museli počkat až do letošního týdne. A zatímco v zámoří už si Gladiatory vozí lidé domů, v Evropě si na jejich prodej ještě počkáme.

Pokud jste si totiž optimisticky mysleli, že nový Jeep dorazí již koncem tohoto roku, máme špatné zprávy. Dalším trhem, na který Gladiator po USA zamíří, bude v polovině roku 2020 Střední východ. Příchod na evropské trhy je pak podle prezentace plánovaný až na konec příštího roku. Co konkrétního za tím hledat? Jako první nás samozřejmě napadá homologace motoru, který bude muset splňovat přísnější emisní limity.

Gladiator se totiž standardně nabízí se dvěma motory V6, které jsou spojeny s osmistupňovým automatem. Na benzínový 3.6 litrový V6 Pentastar, který nabídne 289 koní a 347 Nm točivého momentu, ale rovnou zapomeňte. Je totiž určen na trhy s výjimkou evropského. Evropští zákazníci se tak budou muset smířit pouze s 3.0 litrovým V6 EcoDiesel, který nabídne „zhruba“ 260 koní a 600 Nm točivého momentu.

Pokud vám ale čekání přijde dlouhé, nezoufejte. Pick-up Gladiator totiž navazuje na tradici, která skončila před 27 lety s modelem Comanche. Pick-up Jeep Comanche, vyráběný mezi lety 1986-1992, je přitom na českých silnicích celkem raritou. Poznáte ho však poměrně snadno – jeho kabina se totiž podobá ikonickému hranatému Jeepu Cherokee XJ.

Jméno Gladiator se u pick-upu značky Jeep objevilo poprvé v roce 1963 a zmizelo v roce 1987. Tehdy vycházel Gladiator z modelu Wagooner, tentokrát však automobilka vychází z nové generace modelu Wrangler. Oproti čtyřdveřovému Wrangleru však Gladiator narostl o 78,7 centimetru a jeho rozvor se zvětšil o 49,2 cm.

360p720p1080p

Díky korbě, která měří 152 kg a uveze až 725 kilogramů, by se tak z Gladiatoru měl stát skvělý společník pro „nový typ zákazníků,“ značky Jeep. Automobilka totiž nechce nabídnout jen další masově vyráběny pick-up. Gladiator by měl do segmentu pickupů přinést určitý „cool“ faktor, díky kterému osloví lidi, kteří mají rádi dobrodružství, rádi sjedou z hlavních cest, rádi sportují a potřebují prostor pro svou rodinu i sportovní vybavení.

Oproti klasickým pick-upům navíc Gladiator nabízí zvláštnost, kterou nikdo jiný na trhu nemá: otevřenou karoserii. Stejně jako u Wrangleru si totiž můžete vybrat, zda chcete plátěnou stahovací střechu, 3-dílný hard-top v barvě karoserie, nebo hard-top v černé barvě. Tím však možnosti ani zdaleka nekončí. Střechu totiž můžete i zcela odmontovat, stejně jako dveře. A pokud vám vadí čelní sklo, sklopte ho.

Gladiator bude dostupný na evropském trhu dostupný ve třech provedeních: Sport, Overland a Rubicon. První dva dostanou standardní systém pohonu Command-Trac 4x4, kterému ve standardu nechybí ani redukční převodovka. Do skutečně náročného terénu je však připravena verze Rubicon, která dostala systém pohonu všech kol Rock-Trac 4x4 s odolnými nápravami Dana 44 třetí generace a elektronickými uzávěrami předního a zadního diferenciálu Tru-Lok.

V terénu také přijde vhod přední nájezdový úhel 43.6°, zadní nájezdový úhel 26° a přejezdový úhel 20,3°. Světlá výška má hodnotu 28,2 centimetru a nezastaví vás ani brody do hloubky až 76 centimetru.

A proč si automobilka zvolila k premiéře nového modelu právě italské město Saint Martin di Castrozza v centru Dolomit? Odpovědí je Jeep Camp 2019, kterého jsme se po premiéře také zúčastnili a kde jsme měli možnost prověřit nový Wrangler na umělých překážkách i ve skutečně náročném přírodním terénu. O tom ale zas až příště.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Ale auto
| 12. 7. 2019
Ja uz jinej nebudu...
;-)
paráda
| 12. 7. 2019
presne ten typ auta, kvuli kterýmu bych byl schopnej si poridit chatu v horach jenom proto, abych si ho mohl koupit. protože takto mi vážne k ničemu není. bohužel. ale je to paráda.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Ale auto
| 12. 7. 2019
To chce šilhat výš, třída RAM, F150, Silverado mají (už) taky 3-litrové diesely :-! :-! :-!
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Když už nemají na editora
| 12. 7. 2019
Co ven... venku už nějakej pátek je a co to světu dalo! Ja budu, jak se v EU říká: ´´progresivní´´ a zvolám: ´´Mára dovnitř !!!´´ (ať jednoducho zajde odkud vzešel, neboť je neposlucha)
Avatar - fostek
Re: Re: Ale auto
| 12. 7. 2019
No...až budeš řešit, co potřebuješ...skončíš u pěstního klínu a dřívek na rozdělávání ohně.... :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku