Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco S-Way: Síla spojení

Ladislav Černý Ladislav Černý 23. 12. 2019 • 01:07
34
Zobrazit náhledy (34)
Iveco S-Way Startovací tlačítko se šikovně nachází u voličů převodovky Stropní úložné prostory prošly změnou k lepšímu Iveco S-Way Fit Cab Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Fit Cab Iveco S-Way Dveře kabiny S-way jsou protažené dolů a deflektor se nachází jen v oblasti světlometů Objem boční venkovní schránky narostl z 52 na 58 litrů Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way Iveco S-Way

Při světové premiéře nové těžké řady Iveco jsme ji rovnou vyzkoušeli za volantem. Čím nás oslovila? Co mohou dopravci očekávat?

Začátkem července jsme se zúčastnili odhalení nové těžké řady Iveco, která s názvem S-Way nahrazuje legendární model Stralis. Novinka nás zaujala na první pohled velmi energickým designem, který samozřejmě přinesl také praktickou výhodu v podobě nižšího aerodynamického odporu.

Nejde jen o větší průměr zaoblení předních rohů karoserie. Nejprve jsme si všimli, že dveře jsou prodloužené dolů tak, že nechávají odkrývat pouze dolní schůdek. Kromě vylepšené aerodynamiky mají řidiči k dispozici další čistý schůdek pro odložení bot. Zaměření pohledu na dlouhé dveře přivedlo naše oči na deflektor, který se nacházel jen v úrovni hlavních světlometů. Zaoblené rohy karoserie tvořící součást odpružení kabiny byly hladké jako bowlingová dráha. Výrobce udává, že zlepšená aerodynamika tahače dokáže snížit spotřebu paliva až o čtyři procenta. To samozřejmě platí při maximální rychlosti. Během testovacích jízd nebylo možné přehlédnout upravené podběhy kol s menšími mezerami mezi pneumatikami a plastovými výplněmi podběhů. Další snížení celkových nákladů může přinést přední nárazník dělený na tři části, aby při malém šťouchanci nebylo třeba měnit celý.

Lepší výhled

Jednodílná boční okna poskytovala lepší výhled z kabiny, zejména jsme si to pochvalovali při sledování pravé části soupravy přes zpětné zrcátko. Sice jsme za volantem nového modelu S-Way strávili jen několik minut, zlepšeného výhledu jsme si všimli téměř okamžitě. Malou změnu také tvořilo snížení pozice sedadla řidiče a silnější polstrování, na něž nás upozornil instruktor Iveco.

Pro řidiče

Italská firma také zapracovala na odpočinku řidiče tím, že dveře dostaly speciální zámky pro klidný noční spánek. Řidič má k dispozici multifunkční volant nově opatřený dvaadvaceti přepínači pro jízdní i informační režimy. Ty jsou znázorňovány na sedmipalcovém dotykovém displeji, který rovněž umí zrcadlit displej mobilu přes aplikaci Apple CarPlay. Zaujalo nás také rozpoznávání hlasu pro ovládání audiosystému a dalších prvků. Řidič má také přístup k asistenční službě, spojení se servisem a systému Driving Style Evaluation, který mu pomáhá k co nejefektivnějšímu využívání vozidla.

Řada S-Way obdržela startování tlačítkem, elektronický klíč s dálkovým otvíráním dveří patří do slotu pod tlačítkem. Vpravo od něj se nachází volba režimu převodovky s klasickými písmeny D, N či R. V kabině jsme našli novinku i pro případného spolujezdce. Ten má nově k dispozici sklopný stoleček například k jídlu, většinou jej využívají řidiči v době odpočinku.

Konektivita

Úspěch v prodeji nákladních vozidel již dávno nezávisí jen na poměru cena a kvalita, ale rovněž v servisních službách. Proto značka Iveco během prezentace řady S-Way věnovala přibližně tři čtvrtiny času tomuto tématu shrnutému pod názvem konektivita. Zahrnuje například monitorování doby provozuschopnosti a optimalizaci správy vozového parku prostřednictvím aplikací My Iveco way.

Vše se děje díky telematické krabičce ve vozidle s novým systémem Azure pocházejícím od Microsoftu. Dovoluje nejen sledovat vozidlo aktuálně a sledovat již uskutečněné úkony, ale poprvé v těžké řadě Iveco umožňuje předvídat údržbu a individuálně plánovat servisní úkony na základě zjištěných dat o vozidle.

Díky telematické jednotce ve vozidle propojené on-line s centrálou Iveco mohou specialisté společnosti Iveco maximalizovat provozuschopnost a produktivitu vozidla. Děje se tak prostřednictvím zaslaných diagnostických poruchových kódů, na základě kterých on-line propojená asistenční služba Iveco může provést vzdálenou diagnostiku a aktualizaci softwaru. Cílem je minimalizovat návštěvy v servisní dílně prodejce. Preventivní opatření se také díky výstrahám pomocí poruchových kódů týkají monitorování stavu akumulátoru, brzdových destiček, palivových filtrů a dalších spotřebních materiálů.

Vzdálený dohled

Dispečeři vozových parků či dokonce i řidiči mohou být propojeni s vozidlem mobilním zařízení nebo pomocí PC prostřednictvím portálu Myiveco či aplikace Myiveco Easy Way App. Nová konektivita také umožňuje sledovat používání pokročilých ovladačů asistenčních systémů (ADAS) řidiče a generovat zprávy s návrhy, které jim pomohou zlepšit jejich styl jízdy a bezpečnost na silnicích.

S-Way Fit Cab

Vyzkoušeli jsme si rovněž speciální edici tahače Fit Cab. Plní další roli kabiny řidiče coby tělocvičny na kolech se zařízeními pro zlepšení mobility, stability, síly a celkové kondice řidiče. Speciálně připravené úchyty a kotevní body jsou integrovány do exteriéru pro umístění speciálně navrženého příslušenství. Přední schod je možné dvojnásobně prodloužit jako cvičební nástroj. Vnitřek kabiny je plný tělocvičných pomůcek, jako je nástěnná kladka, střešní integrované skládací řešení úchytů multi-grip a funkční balíček, který obsahuje posilovací pásy, kluzné podložky a činky.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku