Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar v Ženevě 2006

Ladislav Čermák
Po frankfurtském podzimu, kdy se představilo famózní nové XK, se letošní Ženeva omezila „pouze“ na evropskou premiéru otevřené verze famózního hliníkového gran turisma XK, která se světu ukázala už zkraje roku v Detroitu.

XK Convertible

Taková je doba – trhy chudnoucí Evropy jsou až třetí nejdůležitější po Americe a Asii...

Jaguar XK Convertible je podle výrobce s 1635 kg nejlehčí kabriolet v segmentu, přičemž snížení hmotnosti oproti předchůdcům stejného jména je jaksi samozřejmostí. Pohon zajišťuje shodný motor jako v kupé XK. Osmiválec 4,2 l podává 219 kW při 6000 ot./min a točivý moment 411 Nm při 4100 ot./min. Ke změnám jeho současné podoby patří nový systém vstřikování, o 6% nižší spotřeba paliva a emise CO2 a plnění současných evropských i amerických emisních norem. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,3 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Skládací třívstvá látková střecha je ovládána elektrohydraulickým mechanismem, umožňujícím proměnu v otevřený vůz za 18 sekund. Se staženou střechou má novinka dokonalou boční siluetu, hliníkový kryt složené střechy vůbec nanarušuje ladné linky, které jsou opět dílem Iana Calluma.


Ladislav Čermák