Range Rover Velar už také připojíte do zásuvky. Na elektřinu ujede 53 km
Model Velar přijíždí s plug-in hybridním pohonem a rodina vozů Range Rover je tak kompletně elektrifikována. Krom elektrického dojezdu je novinkou i lepší infotainment.
Luxusní SUV Range Rover Velar posazené mezi modely Evoque a Sport se krátce po svých sourozencích také dočkalo elektrifikovaného pohonu. Kompletní modelová řada Range Rover tak nyní nabízí nějakou formu elektrifikace. A pokud zákazník z nějakého důvodu nechce auto do zásuvky, stále může sáhnout po spalovacích čtyřválcích a šestiválcích vybavených mild-hybridem.
Ale pojďme se podrobněji zaměřit na hlavní novinku v podobě plug-in hybridu. Varianta P400e kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec s objemem 2,0 litru o výkonu 221 kW a elektromotor, jenž dodává dalších 105 kW. Protože ale čísla nelze jednoduše sčítat, dostáváme se na systémový výkon 297 kW a 640 newtonmetrů točivého momentu.
Energie se ukládá do 17,1kWh lithium-iontového akumulátoru, jenž je uložen pod podlahou zavazadlového prostoru. Z nuly na 80 % se baterie nabije za 30 minut při využití rychlonabíječky DC, v případě domácího wallboxu s výkonem 7 kW to zabere hodinu a 40 minut. Metodika WLTP slibuje dojezd 53 kilometrů na jedno nabití, pro Range Rover je zase důležitá tabulková spotřeba 2,2 litru, respektive 49 gramů CO2 na kilometr.
Kromě plug-in hybridního pohonného ústrojí je novinkou vyspělý multimediální systém Pivi. Jeho prostředí je navržené znovu a má být maximálně jednoduché, aby snížilo počet interakcí řidiče a tím nerozptylovalo jeho pozornost při řízení. Díky nové architektuře je k dispozici nejen moderní grafika, ale i kvalitní rozlišení a rychlá odezva. Tvůrci říkají, že nastavení navigačního systému je teď otázkou několika sekund. A co víc, systém se aktualizuje bezdrátově.
Kromě stěžejních inovací si všímáme i menších drobností. Nový je například design volantu s integrovanými inteligentními tlačítky, stejně jako přepracovaný volič samočinné převodovky. Nasazen je rovněž nový systém filtrace vzduchu v kabině, jenž snižuje hladinu škodlivých částic, pylu a dokonce i zápachu. Inženýři říkají, že vzduch, který lidé v kabině dýchají, je čistší než venku.
Na české ceny inovované plug-in hybridní verze si musíme ještě chvilku počkat. První kusy by se na českém trhu měly objevit ještě před koncem letošního roku.