Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Velar už také připojíte do zásuvky. Na elektřinu ujede 53 km

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 24. 9. 2020 • 19:48
60
2
Zobrazit náhledy (60)
Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar Range Rover Velar

Model Velar přijíždí s plug-in hybridním pohonem a rodina vozů Range Rover je tak kompletně elektrifikována. Krom elektrického dojezdu je novinkou i lepší infotainment.

Luxusní SUV Range Rover Velar posazené mezi modely Evoque a Sport se krátce po svých sourozencích také dočkalo elektrifikovaného pohonu. Kompletní modelová řada Range Rover tak nyní nabízí nějakou formu elektrifikace. A pokud zákazník z nějakého důvodu nechce auto do zásuvky, stále může sáhnout po spalovacích čtyřválcích a šestiválcích vybavených mild-hybridem.

Ale pojďme se podrobněji zaměřit na hlavní novinku v podobě plug-in hybridu. Varianta P400e kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec s objemem 2,0 litru o výkonu 221 kW a elektromotor, jenž dodává dalších 105 kW. Protože ale čísla nelze jednoduše sčítat, dostáváme se na systémový výkon 297 kW a 640 newtonmetrů točivého momentu.

Energie se ukládá do 17,1kWh lithium-iontového akumulátoru, jenž je uložen pod podlahou zavazadlového prostoru. Z nuly na 80 % se baterie nabije za 30 minut při využití rychlonabíječky DC, v případě domácího wallboxu s výkonem 7 kW to zabere hodinu a 40 minut. Metodika WLTP slibuje dojezd 53 kilometrů na jedno nabití, pro Range Rover je zase důležitá tabulková spotřeba 2,2 litru, respektive 49 gramů CO2 na kilometr.

video

Kromě plug-in hybridního pohonného ústrojí je novinkou vyspělý multimediální systém Pivi. Jeho prostředí je navržené znovu a má být maximálně jednoduché, aby snížilo počet interakcí řidiče a tím nerozptylovalo jeho pozornost při řízení. Díky nové architektuře je k dispozici nejen moderní grafika, ale i kvalitní rozlišení a rychlá odezva. Tvůrci říkají, že nastavení navigačního systému je teď otázkou několika sekund. A co víc, systém se aktualizuje bezdrátově.

Kromě stěžejních inovací si všímáme i menších drobností. Nový je například design volantu s integrovanými inteligentními tlačítky, stejně jako přepracovaný volič samočinné převodovky. Nasazen je rovněž nový systém filtrace vzduchu v kabině, jenž snižuje hladinu škodlivých částic, pylu a dokonce i zápachu. Inženýři říkají, že vzduch, který lidé v kabině dýchají, je čistší než venku.

Na české ceny inovované plug-in hybridní verze si musíme ještě chvilku počkat. První kusy by se na českém trhu měly objevit ještě před koncem letošního roku.

Související články

Témata
Avatar - Ada je zase tady
25. 9. 2020 10:37
auto na baterky
skutečně i obrazně :no:
24. 9. 2020 14:12
CZ Konfigurátor
české ceny v konfigurátoru. :-! :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku