Jak by vypadaly dnešní známé elektrické vozy v 60. letech? Není to vůbec špatné
V historii automobilismu se samozřejmě objevovaly různé trendy spojené nejen s designem aut, ale třeba také s technikou, typem pohonu nebo bezpečností.
Mezi nejzajímavější období jistě patří 60. léta minulého století, která byla z pohledu nadšence do aut velice rozmanitá - tedy samozřejmě v kapitalistické části světa.
Ve Spojených státech nastala doba muscle cars, nadupaných, ale přitom relativně dostupných vozů s obrovskými osmiválci, silnice tam ovšem brázdily také majestátní kolosy s opulentní výbavou. Obrovský rozmach v 60. letech zažívá automobilový průmysl v Japonsku.
A zajímavé věci se děly i v Evropě. Zrodilo se například Lamborghini Miura s motorem uprostřed, podle některých tvrzení vůbec první supersport planety. Porsche světu dalo 911 a u Ferrari vznikl třeba model 250 GTO, auto, které nyní pravidelně trhá aukční rekordy.
Velká Británie přišla s Jagurem E-Type, Astonem Martin DB5, ale také například s prvním Mini (prodávat se, pravda, začalo už v roce 1959). BMW zase nabídlo sedany takzvané Neue Klasse, které z velké části vytvořili reputaci značky, jak ji vnímáme ještě dnes.
Šedesátá léta prostě byla zajímavá.
I současnost má pochopitelně svoje specifika a svoje trendy. Mezi ty nejvýraznější patří elektrifikace, vznik plug-in hybridů a elektromobilů.
Lidé z australského webu Chasing Cars se proto zamysleli, jestli by se tyhle dva světy - tedy 60. léta a současná éra elektromobility - nedaly propojit. A nejen to, nakonec je skutečně zkombinovali.
Výsledkem jsou vize současných elektrifikovaných automobilů, které ovšem vypadají tak, jako by se vyráběly právě v 60. letech.
Všechny ilustrace najdete s popisky v galerii.