Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je to oficiální: Aston Martin použije motory AMG

Diskuze (45)
Spekulovalo se o tom roky, teď je jasno. Britská automobilka Aston Martin bude napříště používat motory od Mercedes-AMG GmbH.

Společnost Mercedes-AMG GmbH, sportovní divize koncernu Daimler AG, dnes oficiálně oznámila první dohodu o dodávání komponent pro Aston Martin Lagonda Ltd. Britská automobilka bude odebírat motory od AMG a elektronické komponenty od Mercedes-Benz, zároveň se Daimler AG stane 5% akcionářem Astonu. Bližší podrobnosti mají být dohodnuty do konce roku.

Zpráva není žádným překvapením, o těchto krocích se spekulovalo už delší dobu. Ve hře byla i hlubší výrobní spolupráce, Mercedes měl poskytnout techniku pro SUV obnovené značky Lagonda a Aston Martin se měl naopak angažovat při vývoji a výrobě druhé generace Maybachu. Oba projekty ale nakonec byly ukončeny.

Aston Martin během své stoleté historie používal různé motory. Nejprve čtyřválce vlastní konstrukce, po válce řadový šestiválec Lagondal, který zkonstruoval slavný W. O. Bentley. Motory pro nejvěhlasnější modely v Astonu vytvořil konstruktér Tadek Marek – nejprve čtyřlitrový šestiválec (např. DB5), později 5,3litrový vidlicový osmiválec. Ten vydržel ve výrobě až do roku 1999, ve své finální evoluci měl dva kompresory a s výkonem 600 koní byl nejvýkonnějším motorem své doby. Výrobní náklady na agregát se ovšem rovnaly ceně celého auta střední třídy.

Pod vedením Fordu se Aston Martin nejprve dočkal přeplňovaného řadového šestiválce Jaguar (DB7, 250 kW), od roku 1999 nabízí dvanáctiválce. Motor o objemu 5,9 litru vznikl ve spolupráci s Fordem a Cosworthem, výkon během let vzrostl z původních 313 kW (420 k) na 421 kW (565 k). Unikátní supersport One-77 pak dostal zvětšenou verzi 7,3 l, která je s výkonem 560 kW (750 k) nejvýkonnějším atmosférickým motorem všech dob.

Diskuze (45)
26. 7. 2013 23:33
Re: Dobrý tah
Že ty budeš folcvágnista, že kdákáš takové voloviny? >:D
Avatar - Pekelná Micinka
26. 7. 2013 21:56
Re: Tak jak?
No mně není po chuti skoro žádná soudobá Lancia. >:-[]
26. 7. 2013 16:32
Re: Tak jak?
Takhle to řeknu, Aston Martin je na seznamu ohrožených druhů. Rozhodně to není něco, co by člověka těšilo. Ale je to lepší než konec značky.

Na rozdíl od jiných současný motor považuji za Cosworth, i když ho aktuálně montují u Fordu, protože Cosworth neměl dostatečné kapacity. Šestiválec Fordu posloužil jen jako hrubý základ, což není nic neobvyklého.
26. 7. 2013 16:15
Re: Dobrý tah
To záleží, kdo přesně tam tlačí sekvenčky (a co s ním udělá nový majitel). Opakovaně se nechali slyšet, že jiné převodovky jsou příliš těžké. :-)
26. 7. 2013 10:44
Re: Dobrý tah
Určuje to prostý pobíječ much Eda.