Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford F-150
Ford F-150
Ford F-150
Ford F-150
48
Fotogalerie

Jeden z nejprodávanějších modelů v USA se zbavil dieselu, nebyl o něj zájem

Naftové motory nebyly v zámoří nikdy moc populární, u velkých pick-upů však dávaly smysl. Jeden z nejpopulárnějších modelů se ale nyní nafty zbavuje.

Ford F-150, jako člen rodiny Ford F-Series, se pravidelně umisťuje mezi nejprodávanějšími modely na americkém trhu. Velký pracant se přitom nabízí s pestrou paletou pohonných jednotek, jedna z nich však brzy z nabídky vypadne – 3,0litrový turbodiesel PowerStroke V6.

O naftový vidlicový šestiválec, který nabízel nejvyšší výkon 183 kW (253 k) a 597 Nm točivého momentu, prý zákazníci neměli moc velký zájem, proto se automobilka rozhodla, že v polovině měsíce zastaví jeho výrobu. Informaci potvrdil tiskový mluvčí Fordu pro kolegy z The Drive.

Ford F-150 přitom není jediným full-size americkým pick-upem, který se zbavuje naftové motorizace. K podobnému kroku se v minulých letech rozhodlo více výrobců, například včetně Nissanu, který ukončil nabídku 5,0litrového turbodieselu Cummins pro model Titan XD.

V případě Fordu F-150 však existovalo několik prostých důvodů, proč o diesel nebyl moc velký zájem. Naftový motor byl totiž poměrně drahý, jeho výkon byl průměrný a v otázce spotřeby ho strčila do kapsy například podstatně výkonnější hybridní motorizace 3.5 PowerBoost V6, nabízející 321 kW (436 k) a 773 Nm točivého momentu.

Někteří američtí konkurenti si však naftové motory v nabídce stále nechávají. Například Chevrolet Silverado může nabídnout 3,0litrový turbodiesel s šesti válci v řadě o výkonu 207 kW (281 k) s točivým momentem 623 Nm, zatímco RAM nabízí 3,0litrový turbodiesel V6 o výkonu 196 kW (264 k) s 651 Nm točivého momentu.