Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeden z nejprodávanějších modelů v USA se zbavil dieselu, nebyl o něj zájem

Ondřej Mára Ondřej Mára 13. 7. 2021 • 00:26
48
14
Zobrazit náhledy (48)
Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150 Ford F-150

Naftové motory nebyly v zámoří nikdy moc populární, u velkých pick-upů však dávaly smysl. Jeden z nejpopulárnějších modelů se ale nyní nafty zbavuje.

Ford F-150, jako člen rodiny Ford F-Series, se pravidelně umisťuje mezi nejprodávanějšími modely na americkém trhu. Velký pracant se přitom nabízí s pestrou paletou pohonných jednotek, jedna z nich však brzy z nabídky vypadne – 3,0litrový turbodiesel PowerStroke V6.

O naftový vidlicový šestiválec, který nabízel nejvyšší výkon 183 kW (253 k) a 597 Nm točivého momentu, prý zákazníci neměli moc velký zájem, proto se automobilka rozhodla, že v polovině měsíce zastaví jeho výrobu. Informaci potvrdil tiskový mluvčí Fordu pro kolegy z The Drive.

Ford F-150 přitom není jediným full-size americkým pick-upem, který se zbavuje naftové motorizace. K podobnému kroku se v minulých letech rozhodlo více výrobců, například včetně Nissanu, který ukončil nabídku 5,0litrového turbodieselu Cummins pro model Titan XD.

V případě Fordu F-150 však existovalo několik prostých důvodů, proč o diesel nebyl moc velký zájem. Naftový motor byl totiž poměrně drahý, jeho výkon byl průměrný a v otázce spotřeby ho strčila do kapsy například podstatně výkonnější hybridní motorizace 3.5 PowerBoost V6, nabízející 321 kW (436 k) a 773 Nm točivého momentu.

Někteří američtí konkurenti si však naftové motory v nabídce stále nechávají. Například Chevrolet Silverado může nabídnout 3,0litrový turbodiesel s šesti válci v řadě o výkonu 207 kW (281 k) s točivým momentem 623 Nm, zatímco RAM nabízí 3,0litrový turbodiesel V6 o výkonu 196 kW (264 k) s 651 Nm točivého momentu.

Související články

Témata
14. 7. 2021 07:55
Re: Neverím
Protože u pracovního auta jde o náklady?
14. 7. 2021 06:30
Re: Plnotučná nafta
To bude :yes:

Škoda, že jsou všechny diskuze zapráskané marnou snahou Gaye Chizeka najít si tu nového přítele a redakce čumí.
Avatar - Beefcake
13. 7. 2021 19:42
Re: Neverím
Preco si vsetci myslite, ze spotreba je jedina vec ?
Avatar - speedfred
13. 7. 2021 16:24
Re: Plnotučná nafta
Oni majú aj R6 3l a ten mi prišiel celkom príjemný. Samozrejme že V8 bude asi niekde inde.
13. 7. 2021 15:44
Plnotučná nafta
Se moc nedivím, když jsou zvyklí na V8. Když už diesel, tak ať za něco stojí jako má Chevrolet Silverado (GMC Sierra) se svým 6.6L Duramax T-D V8. Dnes už je to perfektně vypiplaný motor zbavený všech počátečních problémů. A točivý moment 1220 Nm je až absurdní. Diesly asi ještě vydrží v těch nejtěžších variantách pick-upů dokud nepřejdou na baterky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud