Jeep Cherokee má zpoždění kvůli devítistupňové převodovce ZF

Vývoj nové techniky bývá náročný. Automobilka Jeep měla příští týden novinářům oficiálně představit novou generaci modelu Cherokee. Akci však odložila, a to kvůli problémům s novou automatickou převodovkou.
Cherokee má použít nový devítistupňový automat z dílny německé firmy ZF. Její vývoj je však problémový, výrobce v oficiálním stanovisku tvrdí, že v posledních několika týdnech během finálních testů kvality a životnosti zjistil, že má možnosti k dalšímu zlepšení hnacího ústrojí.
Za mlhavým sdělením se údajně skrývá fakt, že v kombinaci s motorem 2.4 MultiAir II z řady Tigershark má převodovka problémy zařadit osmý a devátý stupeň. Problémem je údajně i přeskakování převodů, k němuž je automat navržen.
Jeep chce tento problém vyřešit a kvůli snaze o další čas na vývoj prezentaci Cherokee v americkém Seattlu odložil. V současnosti tak vývojáři pracují na aktualizaci softwaru převodovky, což dokazuje, že problém není na mechanické bázi.
Cherokee je pro Jeep velice důležitým modelem, a tak automobilka nechce zákazníky odradit negativními recenzemi novinářů. Výrobce si od Cherokee slibuje vysoké prodeje, a to nejen v USA, ale i na zahraničních trzích. Auto má navíc dokázat, že i Jeep může sdílet platformu s vozy koncernu Fiat. Základem Cherokee je platforma D-Evo (CUSW) známá z Alfy Romeo Giulietta.
O problémech s vývojem a možném odsunutí zahájení prodeje Cherokee se hovořilo už v minulých měsících, sériová výroba byla zahájena s měsíčním zpožděním. Jeep ale trval na tom, že se auto začne prodávat během třetího čtvrtletí tohoto roku. Automobilka to zřejmě dodrží, prodej Cherokee podle posledních zpráv začne v září.