Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep představuje šestici extrémních terénních pick-upů pro Moab Easter Jeep Safari 2019

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Jeep a Mopar již tradičně společně připravují smečku konceptů pro Moab Easter Jeep Safari na základech sériových modelů, kterými udělají radost především příznivcům jízdy v terénu.

 

53. ročník akce Moab Easter Jeep Safari pořádané v Moab v Utahu probíhá v termínu od 13. do 21. dubna letošního roku. Majitelé vozů značky Jeep a dalších terénních modelů ze současné i minulé produkce koncernu FCA si v poušti plné skal opět mohou vyzkoušet schopnosti svého stroje a zdokonalit své řidičské dovednosti.

Jeep a Mopar na této akci během sedmnácti let spolupráce představili již téměř sedmdesát koncepčních vozidel pro jízdu v terénu. Letošní ročník přináší šest plně funkčních vozidel, jejichž základem jsou sériové modely.

Hlavní pozornost se letos celkem logicky soustředila na nový pick-up Gladiator, pro nějž má Mopar již nyní k dispozici více než dvě stovky nových komponentů, nabízejících široké možnosti individualizace.

Jeep Wayout zahajuje přehlídku letošních konceptů a kombinuje armádní styl s výbavou pro expedice do divočiny. Karoserie vozu nese nový lak pojmenovaný Gator Green, který bude k dispozici i pro sériový model Gladiator a jsou v něm vyvedena i 17palcová ocelová kola obutá do 37palcových pneumatik.

Schopnosti tohoto vozu v terénu má zvyšovat sada zvyšující jeho světlou výšku o 51 mm, v přídi uložený naviják i sání vyvedené ke střeše. Na korbě je usazena konstrukce, která nese markýzu a především stan, v němž se mají pohodlně vyspat dvě osoby. K pohonu zde slouží zážehový vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 l v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Jeep Flatbill je inspirován terénními vozy pro vyjížďky v severoamerických pouštích a světem motokrosu, což dokumentuje dvojice motocyklů usazená na jeho korbě. Příď i záď tohoto vozu zdobí menší nárazníky, kapota motoru se pyšní řadou průduchů, ale nejvíce pozornosti zde přitahují 20palcová kola se 40palcovými pneumatikami.

Podvozek s nápravami Dynatrac Pro-Rock 60 a sadou Off-Road Evolution, zvyšující světlou výšku o zhruba deset centimetrů, pak jen umocňují svalnatý vzhled tohoto pick-upu. Pod kapotou je i zde zážehový vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 l v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou, ale motor je zde doplněn o nové sání značky Mopar.

Jeep M-715 Five-Quarter je vlastně restomod, který vychází ze stejnojmenného armádního pick-upu z roku 1968, jehož základem byl tehdejší civilní Jeep Gladiator. Tento koncept zachovává linie původního vozu, ale v kombinaci s řadou moderních prvků. Maska chladiče je zde z uhlíkových vláken a doplňují ji moderní HID světlomety s pomocnými LED světly a nová je i hliníková korba.

Rám vozu byl vyztužen a přední náprava byla posunuta o zhruba pět centimetrů dopředu. Původní odpružení a nápravy nahrazují nové komponenty v čele s nápravami Dynatrac Pro-Rock 60 a Dynatrac Pro-Rock 80. Kola jsou 20palcová a obutá do 40palcových pneumatik.

V přídi je usazen přeplňovaný 6,2litrový motor Hellcrate HEMI V-8 s výkonem přes 515 kW (700 k).

Jeep J6 má kombinovat styl vozů značky Jeep z konce sedmdesátých let dvacátého století s její současnou produkci. Pick-up s krátkou dvoudveřovou kabinou, jehož modrý lak odkazuje na Jeep Honcho z roku 1978, má shodný rozvor náprav jako čtyřdveřové provedení modelu Wrangler.

Pozornost zde má vedle samotného provedení karoserie přitahovat řada komponentů, za nimiž stojí Jeep Performance Parts značky Mopar. Zmínit lze přední nárazník s navijákem a přídavnými LED světly, prototyp ochranného rámu na korbě se čtyřmi LED světly, který doplňuje nosič rezervního kola nebo prototypá 17palcová kola s 37palcovými pneumatikami. Pohon zajišťuje zážehový vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 l.  

Jeep JT Scrambler svým jménem i vzhledem přímo odkazuje na pick-up Jeep CJ-8 Scrambler z let 1981 až 1986. Svému vzoru se tento koncept snaží maximálně přiblížit za pomoci bílého odstínu laku karoserie ozdobného oranžovými pruhy a hnědou střechou.

Podobně jako u výše zmíněných vozů i tento vůz je ozdoben řadou prvků z produkce Jeep Performance Parts značky Mopar v čele s ochrannými rámy, přídavnými světly a 17palcovými koly obutými do 37palcových pneumatik. Zážehový vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 l zde doplňuje výfukový systém Cat-Back značky Mopar.

Jeep Gladiator Gravity má přímo vybízet k vyjížďce v terénu. Karoserie vozu v odstínu Punk’N Metallic Orange odpovídá sériovému modelu Gladiator Rubicon. Podvozek je ovšem osazen sadou pro zvýšení světlé výšky o pět centimetrů a 17palcová kola jsou obuta do 35palcových pneumatik. Pozornost si zde zaslouží i korba, která je vybavena uzamykatelným krytem a je na ní usazen nosič s horolezeckým vybavením.

Zdroj: FCA US LLC.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme