Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Wrangler nebo Gladiator dostane 6,4litrovou V8 HEMI!

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Automobilka sice zveřejnila pouze nejasný snímek přídě modelu Wrangler nebo Gladiator, na vystouplé kapotě jsou však jasně patrná tři čísla, která slibují velké věci.

Zatímco pick-up Gladiator do Česka ještě oficiálně nedorazil a Wrangler se zde prodává pouze s čtyřválci, v zámoří je situace podstatně radostnější. Oba modely, které vychází z totožného základu, totiž nabízejí i motor V6 a minimálně jeden z nich by se měl brzy dočkat i plnotučné V8.

Jasným důkazem je nedávno zveřejněný snímek, na kterém můžeme vidět charakteristickou příď modelu Wrangler/Gladiator s nezvykle vystouplou střední částí kapoty. Na vystouplém plechu je přitom dobře patrný nápis 392, který může znamenat jediné. Pod kapotou je motor o objemu 392 kubických-palců, pro nás Evropany 6.4 litru, tedy V8 HEMI.

Pokud by byl motor naladěn na stejný výkony, jakým disponuje Jeep Grand Cherokee SRT 6.4 V8 HEMI, pak bychom se mohli dočkat 344 kW (cca 468 k) a 624 N.m točivého momentu. To už je víc než dost i pro zdolávání toho nejnáročnějšího terénu.

Kromě modelu Grand Cherokee SRT se stejná motorizace objevuje i pod kapotou Dodge Durango SRT – a v obou případech je kombinována s osmistupňovou automatickou převodovkou, přes kterou putuje výkon na systém pohonu všech kol.

Jak to bude u Wrangleru se dozvíme až během oficiálního odhalení, o kterém se ale automobilka nikde nezmiňuje. Zatím tak ani nevíme, zda půjde o koncept, model ze standardní nabídky, nebo speciální limitovanou edici.

Kromě motoru samotného je ovšem zajímavé i načasování tohoto představení. Jeep totiž poodhalil nový osmiválcový Wrangler/Gladiator jen pár hodin předtím, než Ford představí dlouho očekávané Bronco nové generace. Ford přitom dává celkem jasně najevo, že chce s Broncem bojovat o tradiční zákazníky Wrangleru.

Novinka se také objevuje jen pár dní poté, co koncern FCA představil model Dodge Durango osazený vrcholným motorem 6.2 litru Hellcat V8 s kompresorem. Ten sice bude skvostný na silnicích a v lehčím terénu, automobilka však mohla vyslyšet nářky zákazníků, kteří toužili po výkonném stroji schopném zvládat i náročnější terén.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

14. 7. 2020 19:43
Re: To bude hodně zajímavé
Jeden kousek už je na mobile.de, za 120 tis EUR. To jsem zvědav na značný zájem, za tuhle cenu.
Upřímně, takový výkon je do takové kastle úplně zbytečný. Z cesty to uletí...
Avatar - Barrichello
14. 7. 2020 13:07
To bude hodně zajímavé
pokud to udělají, tak o to bude určitě přes šedý dovoz značný zájem.
13. 7. 2020 19:32
Re: tohle bude nářez
Trochu porno, ale vdaka za to :)
Avatar - Dzakobo
13. 7. 2020 19:14
tohle bude nářez
Tohle bude pro spoustu lidí must have záležitost.