Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Wrangler Outpost II může být ideálem pro kempování v divočině

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost American Expedition Vehicles se rozhodla netradičním způsobem oslavit odcházející Jeep Wrangler generace JK a postavila na jeho základem obytný automobil, který se těžkého terénu jen tak nezalekne.

Společnost American Expedition Vehicles (AEV) se sídlem v severoamerické Montaně se od svého založení v roce 1997 věnuje úpravám vozidel Jeep Wrangler, jejichž cílem je další vylepšení jejich schopností v terénu. Vedle tradičního zástupce značky Jeep věnuje AEV svou pozornost od roku 2015 i pick-upům značky Ram Trucks a od loňského roku i pick-upu Chevrolet Colorado.

Hlavní pozornost AEV se tedy soustředí především na podvozky terénních automobilů a prvky, které mají usnadnit jejich pohyb v náročném terénu. Nyní ovšem tato firma zabrousila i do světa výrobců obytných vozidel, když představil Jeep Wrangler Outpost II, jehož prostřednictvím se loučí s generací JK uvedenou v roce 2006 a nahrazenou letos novou generací JL.

Základem pro Jeep Wrangler Outpost II se stalo čtyřdveřového provedení Unlimited, s nímž sdílí karoserii až po B sloupek, zatímco za ním má vlastní obytnou nástavbu. Ta je usazena na rámu, zachovávajícím rozvor sériového vozu, ale prodlouženém v prostoru za zadní nápravou.

S ohledem na výchozí vůz obytná nástavba nevyniká ve svém interiéru příliš velkorysými prostorovými poměry, ale i přesto se může pochlubit řadou úložných prostor nebo gaučem, kterým lze rozložit ve dvoulůžko. Zajímavým prvkem je chladnička s mrazničkou, kterou je možné na kolejnicích vysunout ven z vozu. Toto řešení bylo zvoleno, aby bylo možné pohodlně vařit pod výsuvnou markýzou namísto ve stísněném interiéru.

Kompletní obytný nástavba se solárními panely na střeše spolu nádrží na vodu o objemu 83 litrů přidává k hmotnosti vozu 340 kg. S ohledem na tuto skutečnost i hlavní zaměření společnosti AEV se může Jeep Wrangler Outpost II pochlubit nápravami Dynatrac ProRock 44 a ProRock 60 s novým odpružením, zvyšujícím spolu se 17palcovými koly obutými do pneumatik BFGoodrich KM3 Mud-Terrain světlou výšku vozu. Pod kapotou se ukrývá vidlicový osmiválec HEMI o objemu 5,7 l s blíže nespecifikovaným výkonem.

Společnost American Expedition Vehicles prezentuje tento Jeep Wrangler Outpost II pouze jako koncept, který byl postaven v jediném exempláři a nebude zařazen do její nabídky. V případě zájmu ze strany jejích zákazníků ovšem nebude asi příliš velkým překvapením vznik dalších podobně upravených vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme