Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s Kiou Stinger: Jak jezdí korejská prémiová zadokolka?

Jiří Baborský Jiří Baborský 14. 10. 2017 • 16:56
104
79
Zobrazit náhledy (104)
Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Automat vlastní konstrukce je rychlý a jemný, manuálně lze řadit jen pádly pod volantem. Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Vzadu je hodně místa pro nohy a méně na výšku. Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kufr je rozlehlý, za skromnějším objemem 406 l hledejme menší výšku. Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Šestiválec 3.3/272 kW vyzkoušíte a už nechcete jinak. Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Všechny průduchy kromě laciných atrap na kapotě jsou aerodynamicky funkční Kia Stinger Kia Stinger Kia Stinger Stinger je plný nápaditých detailů, což jej odlišuje od unifi kované všední produkce Šestiválcová varianta GT má ve standardní výbavě výkonné brzdy Brembo Kia Stinger Kia Stinger
Kia míří do prémiového světa. Stinger se dobře připravil – má charisma, šestiválec i zadní pohon a jezdí tak dobře, jak vypadá.

Dávno pryč jsou doby, kdy Kia nabízela jen pár levných modelů. Dnes má ucelené portfolio od miniauta po velké SUV a hledá, kudy dál. Aktuálně si vytyčila cestu do prémiového segmentu. Tam, kde si spokojeně žijí Audi, BMW a Mercedes a jen tu a tam se odváží někdo z ostatních.

Je to dravec

Kia Stinger je hodně zajímavý počin. Řízný vzhled dělá nizoučký fastback nezaměnitelným, kuráži designérů se v současnosti může postavit jen

Volkswagen Arteon. Ten nám ke stingeru ideově sedí nejlépe, ale po technické stránce má korejská zbraň navrch. Motory umístěné podélně a pohon zadních nebo všech kol, to je ta správná vizitka prémiového zboží. Vše bylo navrženo v německém oddělení a pečlivě vyladěno kde jinde než na Nürburgringu.

My teď stojíme v boxech o něco skromnějšího okruhu na Mallorce a jsme pořádně nažhavení. Vydatně topí slunce, asfalt i rozpálené brzdy.

Rozměry
Délka (mm) 4830
Šířka (mm) 1870
Výška (mm) 1400
Rozvor (mm) 2905
Kufr (l) 406/1114

Stinger rozumu

Okruh má demonstrovat skutečný potenciál novinky, nikoli však její domácí prostředí. Je to velké, 4,8 metru dlouhé gran turismo, jehož doménou

budou při práci dálnice a ve volném čase klikaté okresky. Diesel 2.2 CRDI 147 kW je v tak žhavém kabátě volbou rozumu. Dostanete jej s pohonem

zadních nebo všech kol, jede příjemně svižně, ale nedivočí. Automat vlastní konstrukce je standardem všech stingerů, řadí jemně, rychle a v podstatě se neobtěžujeme ručním pádlováním ve vodách osmi stupňů.

Na trati je jasně vidět, o kolik má podvozek nad dieselem navrch. Stinger je sice dost těžký (s řidičem váží 1,7 až 1,9 tuny), ale řídí se lehce, přesně, ochotně mění směr a navzdory větším náklonům neomylně drží stopu. Zadní diferenciál s omezenou svorností se v zatáčkách činí, ale na driftování dnes nedojde. Ani nejsportovnější z jízdních režimů zcela nevypne stabilizační systém, byť kontrolka se tak tváří. Záď se krátce sklouzne bokem, ale nic víc. Ani to, ani náklony karoserie nám ale nevadí. Tak zběsile jako my teď se stingerem nikdo jezdit nebude a na silnici beztak přijdete na jiné myšlenky. Uchlácholí vás totiž ticho a parádní cestovní komfort. Dlouhý rozvor se jen pohupuje, po přejetí pár výmolů a vystouplých kanálů si libujeme, jak hezky tlumiče fungují. Správně odrušit zadní pohon od všech vibrací a hluků je kumšt, však se do tak nákladné práce v době šetření nikdo moc nehrne. O to víc si ceníme kuráže i skvělého výsledku. A to pořád sedíme v tom racionálním dieselu, který nechává srdce dost chladné, zatímco peněženka se raduje. První zkušenost ukazuje na běžnou spotřebu od šesti do sedmi litrů, přičemž nás překvapilo, že apetit čtyřkolky je podle výrobce o citelných 0,8 litru vyšší.

Stinger srdce

O dost víc zavání adrenalinem přeplňovaný benzinový čtyřválec. Prodává se výhradně se zadním pohonem a s 255 koníky jistě pobaví. Osobní zkušenost zatím nemáme, nicméně s dvoulitrem před námi po okruhu uhání instruktor a rozhodně není o moc pomalejší než my ve verzi GT, na kterou jsme se celou dobu těšili. Pod kapotou ševelí šestiválec 3,3 litru se dvěma turby! Výkon 370 koní a točivý moment 510 N.m bychom si přáli mít jen vzadu, nicméně GT se bude nabízet pouze s pohonem 4x4, ovšem zřetelně preferujícím zadní kola. Na výjezdu z ostré zatáčky nás začíná zadek předbíhat, ani v tomto případě jej ale ESP nenechá zajít za bezpečnou hranici. Cítíme, že práci šestiválce trochu maří prokluzující odlehčené přední kolo, tady by se hodila nějaká samosvorná berlička. Pořád ale zbývá dost síly na zběsilý úprk z apexu zakončený plnými brzdami na konci rovinky. GT má zpomalovadla Brembo, a to je panečku jiná liga než vadnoucí běžné brzdy dieselu.

Motory pro Kiu Stinger
Verze 2.0 T-GDI 3.3 T-GDI 2.2 CRDI
Uspořádání a počet válců R4 V6R4
Zdvihový objem (cm3) 1998 3342 2199
Výkon (kW při ot./min) 188/6200 272/6000 147/3800
Točivý moment (N.m při ot./min) 353/1400–4000 510/1300–4500 440/1750–2750
Maximální rychlost (km/h) 240 270 230
Zrychlení 0–100 km/h (s) 6,0 4,9 7,6
Převodovka, pohon 8A, zadní 8A, 4x4 8A, zadní 8A, 4x4
Provozní hmotnost (kg) 1717 1909 1778 1849
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 7,9 10,6 5,6 6,4

Šestiválec jsme vyvenčili také v ostrovních serpentinách a bylo to pochutnání. Adaptivní tlumiče posouvají zážitek z jízdy do další dimenze. Málokteré

dnešní auto je na devatenáctipalcových kolech tak pohodlné, stabilita v zatáčkách je přitom pořád příkladná.

Celé auto je laděné hodně noblesně, nečekejte hřmící sporťák, ale kultivovaně zabalenou sílu a rychlost. Automat si s šestiválcem rozumí ještě lépe a o jeho práci vůbec nevíme. Stinger GT letí v mžiku dvě stě, kolony předjíždí, sotva na to pomyslíte. To vše nenuceně, s nadhledem, v tichu a pohodě za 13 l/100 km.

Prémiová i cena

První exempláře stingeru už překročily české hranice a čekají na oficiální zahájení prodeje ve druhé polovině října. Teprve potom se dozvíme ceny. Zatím víme, že se má novinka v hierarchii nabídky zařadit až nad hybridní optimu, která jako kombi stojí 1.199.980 Kč. U stingeru tedy očekáváme rozmezí od 1,2 do 1,5 milionu, což odpovídá uvažovaným německým konkurentům.

V6 jen s 4x4?

V zemích s levostranným provozem, a tedy pravostranným řízením se bude šestiválcový stinger prodávat výhradně se zadním pohonem. Tyč řízení na pravé straně totiž koliduje s hnací hřídelí přední nápravy. Pokud je řízení vlevo, je Stinger V6 vždy vybaven pohonem 4x4. Kiu k takovému rozhodnutí

vedla situace u konkurence. Zákazníci kupují tento typ auta se silným motorem prakticky vždy jako 4x4.

Plusy

  • Nepřehlédnutelný design
  • Výborný podvozek z hlediska
  • komfortu i jízdních vlastností
  • Parádní šestiválec
  • Dlouhý interiér

Minusy

  • Vyšší hmotnost
  • Nárůst spotřeby u 4x4
  • Místo na výšku vzadu

Související články

Témata
Avatar - stevosk
25. 10. 2017 15:58
Re: Cena
Trafil si to viacmenej presne oplatí sa práve GT Line, ktorá je 175 000 t.j. nejakých 34 000 Eur bez Dph ako zadokolka s 255k benzínom. Dynamicky je to vraj v poho a testy z Austrálie vravia, že to je v skutočnosti aj najlepšia voľba (ľahší predok, mrštnejšia a o dosť lacnejšia ako na kúpu tak na palivo). Najväčší problém tohto auta je že ono je to grantourismo. Lenže také auto má zaujať výzorom a zároveň byť pohodlným a technologicky vyspelým dostavníkom na dlhšie cestovanie, ktoré však zároveň dokáže pobaviť na okreskách. A individuálne sa mi zdá, že najmä v prvých dvoch faktoroch je na tom lepšie prekapotovaný Passat. Arteon v kurkume na mňa pôsobil krajším vyladenejším dojmom, ako Stinger v modrej a zároveň Arteon je vo vnútri o dosť väčší a praktickejší (a povedal by som že hlavne asistenčné systémy má VW ďalej ako Kia). Ostatné posúdim keď sa povozím na Stingerovi. Každopádne Stinger nemôže byť konkurentom A7 ako som tu videl spomínať na diskusii, nato stačí pozrieť si video interieru novej A7 a bavíme sa o úplne inej lige (lenže aj za úplne iné peniaze).
Avatar - Emel
16. 10. 2017 15:37
Re: Cena
Jo... ten základ bude s halogenama, pravděpodobně nepůjdou připlatit světla samostatně, takže to bude chtít minimálně nějakou tu GT-Line... pokud bude někde okolo milionu ceník, tak je to pořád zajímavé.
Avatar - _Karel_
16. 10. 2017 11:12
Re: Odvaha dizajnérov VW vs Kia
Z testu Idnes: "Kromě výdechů na kapotě, které jsou zaslepené a opravdu jen pro pouťovou parádu, jsou ostatní výřezy a otvory ozdobené mřížkami funkční a šlechtí aerodynamiku". :-)

Foto: [odkaz]

Takže ok, je to funkční větrání čelního skla a stěračů. >:-[]
16. 10. 2017 11:01
Cena
Osobně jsem zvědavý na cenu.
Pro zajímavost - v Polsku už ceníky jsou a cena začíná na 150 000 zlatkách, tj. 900 tis. našich..
V Polsku je cenově víceméně uprostřed mezi Optimou GT a Optimou GT SW, což v našich podmínkách by bylo cca 985 tis.českých...Což není nekonkurenceschopná cena. Zajímavější by byla i nějaká plebejská motorizace s manuálem (což mě osobně chybí i u Giulie), kdy by bylo možné dostat cenu níž, ale to by bylo prodejné jen v Evropě a to zase Kiu zž tak nezajímá...
16. 10. 2017 10:51
Re: Odvaha dizajnérov VW vs Kia
pozor, je to funkční větrání :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku