Karma SC1 Vision je vize krásného futuristického roadsteru. Jak jinak než elektrického...
Koncept Karma SC1 Vision byl poprvé k vidění na dubnovém autosalonu v Šanghaji. Nyní se s ním výrobce pochlubí na přehlídce Pebble Beach Concours d’Elegance.
Značka Karma vznikla v roce 2015 na základech zkrachovalé společnosti Fisker, proslulé plug-in hybridem Karma, navrženého proslulým designérem Henrikem Fiskerem. Firma nadále sídlí v americké Kalifornii, provoz však zajišťují finance čínského dodavatele dílů Wanxiang Group. Vedle oživení Fiskeru Karma v podobě upraveného modelu Revero značka pracuje na expanzi nabídky.
Nejnovějším dílem naznačujícím budoucnost Karmy je koncept SC1 Vision. Ten se světu poprvé ukázal na dubnovém autosalonu v Šanghaji, nyní se však chystá její severoamerická výstavní premiéra, která proběhne na přehlídce luxusních vozidel Pebble Beach Concours d’Elegance, a to konkrétně v neděli 18. srpna.
„SC1 je ukazatel budoucnosti Karmy. SC1 byla navržená a postavená za méně než dvanáct měsíců, jedná se o bateriový elektromobil, který zkoumá výrazný designérský jazyk značky a inovativní integraci techniky, jíž umožňuje naše strategie otevřené platformy,“ komentuje příchod konceptu generální ředitel Lance Zhou.
Koncept je velice futuristickým roadsterem, s dlouhou kapotou, k nebi otevíranými dveřmi a nízkou siluetou, danou i nízkým čelním sklem. Zatímco koncept Karma GT byla navržena italským designérským studiem Pininfarina, SC1 Vision je vlastním dílem stylistického oddělení Karmy. Design se údajně inspiroval letounem H-1 z roku 1935. Interiér pak myslí hlavně na jednoduchost ovládání.
Co se týče moderní techniky, nechybí zde využití umělé inteligence, která umožňuje porozumění lidského jazyku a tím pádem i příkazů posádky, zatímco kamerový systém umožňuje biometrickou identifikaci uživatele. Systém navíc sleduje řidiče a když na základě pohybů duhovek nebo víček očí rozpozná, že je unavený nebo nepozorný, umělá inteligence bezpečně převezme kontrolu nad vozidlem. Díky systémů osmi radarů, šesti lidarů a půltuctu externích kamer je SC1 připraven na autonomní řízení.
Techniku v útrobách Karma nadále nepopisuje, jen přiznává, že baterie jsou umístěny ve středovém tunelu. S modelem Revero GT tak bude mít společný leda tak základ konstrukce – Revero GT modelového roku 2020 je plug-in hybridem spoléhajícím se na spolupráci dvou elektromotorů a přeplňovaného tříválce z dílny BMW, fungujícího jako generátor. Čistě na elektřinu vůz o výkonu 395 kW ujede asi 130 kilometrů, generátor ve formě spalovacího motoru prodlouží dojezd na 580 kilometrů.