Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Karma SC1 Vision je vize krásného futuristického roadsteru. Jak jinak než elektrického...

David Bureš David Bureš 9. 8. 2019 • 14:28
8
1
Zobrazit náhledy (8)
Karma SC1 Vision Concept Karma SC1 Vision Concept Karma SC1 Vision Concept

Koncept Karma SC1 Vision byl poprvé k vidění na dubnovém autosalonu v Šanghaji. Nyní se s ním výrobce pochlubí na přehlídce Pebble Beach Concours d’Elegance.

Značka Karma vznikla v roce 2015 na základech zkrachovalé společnosti Fisker, proslulé plug-in hybridem Karma, navrženého proslulým designérem Henrikem Fiskerem. Firma nadále sídlí v americké Kalifornii, provoz však zajišťují finance čínského dodavatele dílů Wanxiang Group. Vedle oživení Fiskeru Karma v podobě upraveného modelu Revero značka pracuje na expanzi nabídky.

Nejnovějším dílem naznačujícím budoucnost Karmy je koncept SC1 Vision. Ten se světu poprvé ukázal na dubnovém autosalonu v Šanghaji, nyní se však chystá její severoamerická výstavní premiéra, která proběhne na  přehlídce luxusních vozidel Pebble Beach Concours d’Elegance, a to konkrétně v neděli 18. srpna.

„SC1 je ukazatel budoucnosti Karmy. SC1 byla navržená a postavená za méně než dvanáct měsíců, jedná se o bateriový elektromobil, který zkoumá výrazný designérský jazyk značky a inovativní integraci techniky, jíž umožňuje naše strategie otevřené platformy,“ komentuje příchod konceptu generální ředitel Lance Zhou.

Koncept je velice futuristickým roadsterem, s dlouhou kapotou, k nebi otevíranými dveřmi a nízkou siluetou, danou i nízkým čelním sklem. Zatímco koncept Karma GT byla navržena italským designérským studiem Pininfarina, SC1 Vision je vlastním dílem stylistického oddělení Karmy. Design se údajně inspiroval letounem H-1 z roku 1935. Interiér pak myslí hlavně na jednoduchost ovládání.

Co se týče moderní techniky, nechybí zde využití umělé inteligence, která umožňuje porozumění lidského jazyku a tím pádem i příkazů posádky, zatímco kamerový systém umožňuje biometrickou identifikaci uživatele. Systém navíc sleduje řidiče a když na základě pohybů duhovek nebo víček očí  rozpozná, že je unavený nebo nepozorný, umělá inteligence bezpečně převezme kontrolu nad vozidlem. Díky systémů osmi radarů, šesti lidarů a půltuctu externích kamer je SC1 připraven na autonomní řízení.

Techniku v útrobách Karma nadále nepopisuje, jen přiznává, že baterie jsou umístěny ve středovém tunelu. S modelem Revero GT tak bude mít společný leda tak základ konstrukce – Revero GT modelového roku 2020 je plug-in hybridem spoléhajícím se na spolupráci dvou elektromotorů a přeplňovaného tříválce z dílny BMW, fungujícího jako generátor. Čistě na elektřinu vůz o výkonu 395 kW ujede asi 130 kilometrů, generátor ve formě spalovacího motoru prodlouží dojezd na 580 kilometrů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku