Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki odhaluje motokrosový speciál KX250 s novým motorem

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 26. 6. 2019
30
3
Zobrazit náhledy (30)
Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250 Kawasaki KX250

Kawasaki se může pochlubit pestrou paletou motokrosových strojů a pro modelový rok 2020 si připravila zásadní přepracování jednoho z vrcholů ve své nabídce v podobě modelu KX250.

Kawasaki již tradičně nabízí motokrosové motocykly pro začátečníky i mistrovské stroje, mezi nimiž patří ke špičce model KX250. Tento čtvrtlitr se pro modelový rok 2020 dočkal nového motoru a rovněž několika výrazných změn na podvozku.

Při vývoji nového motoru pro KX250 se inženýři Kawasaki vydali podobným směrem jako v případě modelu KX450, vybaveného novým motorem pro modelový rok 2019. Výsledkem je větší vrtání a menší zdvih oproti dosavadnímu provedení. Novinkou jsou i titanové ventily, které mají o 1,0 mm větší průměr v případě sání a o 1,5 mm větší průměr u výfuku. Kompresní poměr se oproti letošnímu provedení zvýšil z 13,4 : 1 na 14,2:1.

Kapalinou chlazený čtyřtaktní DOHC jednoválec o objemu 249 kubických centimetrů má nové i sání a výfukový systém. Přepracováním prošlo i vstřikování paliva. Kawasaki podobně jako většina výrobců motokrosových motocyklů neuvádí hodnoty výkonu a točivého momentu, ale v souvislosti s novým motorem modelu KX250 uvádí, že nejvyšší výkon vzrostl o 2,4 kW (3,3 k) a maximum otáček se zvýšilo o 500 za minutu.

Kawasaki KX250 pro modelový rok 2020 se vedle svého nového motoru může pochlubit i hliníkovým rámem, vynikajícím svou štíhlou a pevnou stavbou. Přepracování se týká i komponentů podvozku, kdy je vpředu použita nová vidlice KYB 48 mm a vzadu odpružení Uni-Trak s tlumičem od stejného výrobce. Lepší účinností má nyní vynikat i brzdový systém.

Motocykl s 21palcovým předním a 19palcovým zadním kolem má rozvor 1480 mm, celkovou délku 2172 mm, výšku 1269 mm, šířku 820 mm a sedlo ve výšce 948 mm. Kawasaki uvádí suchou hmotnost 105,2 kg. Na evropském trhu má být zelený čtvrtlitr ve své nejnovější podobě k dispozici během léta letošního roku.

Zdroj: Kawasaki Motors Europe N.V.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku