Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kawasaki odhaluje motokrosový speciál KX250 s novým motorem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Kawasaki se může pochlubit pestrou paletou motokrosových strojů a pro modelový rok 2020 si připravila zásadní přepracování jednoho z vrcholů ve své nabídce v podobě modelu KX250.

Kawasaki již tradičně nabízí motokrosové motocykly pro začátečníky i mistrovské stroje, mezi nimiž patří ke špičce model KX250. Tento čtvrtlitr se pro modelový rok 2020 dočkal nového motoru a rovněž několika výrazných změn na podvozku.

Při vývoji nového motoru pro KX250 se inženýři Kawasaki vydali podobným směrem jako v případě modelu KX450, vybaveného novým motorem pro modelový rok 2019. Výsledkem je větší vrtání a menší zdvih oproti dosavadnímu provedení. Novinkou jsou i titanové ventily, které mají o 1,0 mm větší průměr v případě sání a o 1,5 mm větší průměr u výfuku. Kompresní poměr se oproti letošnímu provedení zvýšil z 13,4 : 1 na 14,2:1.

Kapalinou chlazený čtyřtaktní DOHC jednoválec o objemu 249 kubických centimetrů má nové i sání a výfukový systém. Přepracováním prošlo i vstřikování paliva. Kawasaki podobně jako většina výrobců motokrosových motocyklů neuvádí hodnoty výkonu a točivého momentu, ale v souvislosti s novým motorem modelu KX250 uvádí, že nejvyšší výkon vzrostl o 2,4 kW (3,3 k) a maximum otáček se zvýšilo o 500 za minutu.

Kawasaki KX250 pro modelový rok 2020 se vedle svého nového motoru může pochlubit i hliníkovým rámem, vynikajícím svou štíhlou a pevnou stavbou. Přepracování se týká i komponentů podvozku, kdy je vpředu použita nová vidlice KYB 48 mm a vzadu odpružení Uni-Trak s tlumičem od stejného výrobce. Lepší účinností má nyní vynikat i brzdový systém.

Motocykl s 21palcovým předním a 19palcovým zadním kolem má rozvor 1480 mm, celkovou délku 2172 mm, výšku 1269 mm, šířku 820 mm a sedlo ve výšce 948 mm. Kawasaki uvádí suchou hmotnost 105,2 kg. Na evropském trhu má být zelený čtvrtlitr ve své nejnovější podobě k dispozici během léta letošního roku.

Zdroj: Kawasaki Motors Europe N.V.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Doporučujeme