Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kde zůstala poslední limitka Dodge? Za zdržení prý můžou exploze motoru

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Poslední přírůstek do série Last Call se měl představit touto dobou, jeho zdržení by však mělo mít vcelku zásadní důvod.

Automobilka Dodge se během uplynulých měsíců loučila s modely Charger a Challenger osazenými spalovacími motory V8, které skončí se současným modelovým rokem 2023. Na oslavu proto slíbila představit sedm limitovaných edicí v rámci speciální série Last Call, které měly oživovat historii, tradice i různé koncepty.

Automobilka ovšem zatím představila pouze šest limitovaných edicí, kterým jsme samozřejmě věnovali náležitou pozornost. Sedmá speciální edice měla být představena během letošní SEMA Show, která se koná od 1. do 5. listopadu.  K premiéře zde ale nedojde.

Video se připravuje ...

Sedmá speciální edice, na kterou nás zástupci značky Dodge v uplynulých týdnech lákali, totiž měla nasadit laťku opravdu vysoko. Mělo se jednat o extrémní rozlučku s motory V8, která by dokonale odpovídala divokému prostředí SEMA Show v Las Vegas. Jenže plány automobilky byly možná až příliš ambiciózní.

Tim Kuniskis, šéf značky Dodge, měl podle zprávy The Detroit Bureau koncem října prozradit, že sedmá speciální edice kompletně zastíní modely s klasickým motorem Hellcat. Jenže během vývoje narazila značka na problém s pohonným ústrojím, kvůli kterému se vývoj nečekaně protáhl.

Narazili jsme na nějaké problémy,“ měl prohlásit Kuniskis během prezentace plánů na SEMA Show pro média, jak uvádí The Detroit Bureau. K problémům mělo docházet při testování motorů na jeho limitech v testovacích laboratořích Dodge. Údajně se přitom nejednalo jen o malé poruchy, ale doslova o skutečné exploze testovaných motorů.

Kuniskis sice k novému motoru neprozradil nic bližšího, podle starších zpráv Road  & Track však automobilka údajně pracuje na upraveném motoru spalujícím E85. Jeho výkon se pak měl pohybovat až okolo 909 koní, čímž by poslední speciální edice modelu Dodge Challenger skutečně zastínila všechny předchozí verze s motory Hellcat.

Nyní však automobilka ještě ladí spolehlivost motoru, která musí být před oficiálním představením vyřešenou záležitostí. „Myslím, že jsme to vyřešili – pokud nám nevybuchnou žádné další motory,“ cituje Kuniskise The Detroit Bureat. „Myslíme si, že jsme to vyřešili, ale zatím stále tajím dech.

Pokud už by nyní všechno šlapalo jak má, můžeme očekávat, že nový model uvidíme ještě před koncem roku. Technici Dodge si ale chtějí být absolutně jistí, že nový motor vydrží extrémní výkon, takže ho podrobují náročnému prověřování. Součástí testovací procedury automobilky Dodge je například i požadavek, aby každý nový motor vydržel po určitou dobu jet na plný výkon. Určitou dobou přitom mohou být až stovky hodin, než je motor definitivně certifikován a určen k prodeji.

Nečekané zdržení poslední limitované edice je přitom nepříjemné z více důvodů. Automobilka na jednu stranu nechce nechat zákazníky čekat, na druhou stranu ale potřebuje také co nejdřív ukončit výrobu stávajících spalovacích modelů Challenger a Charger. Továrnu Brampton, kde se nyní montují, totiž čeká zhruba roční rekonstrukce, během které by měla být uzpůsobena výrobě elektrických vozidel. Včetně elektrického nástupce tradičních muscle cars s motory V8.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme