Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT: Korejská dvojčátka mají 150 kW

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 4. 3. 2013 • 07:58
17
54
Zobrazit náhledy (17)
Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed Kia Ceed
Kia odhalila ostré Cee'dy už před necelým měsícem. Nyní, těsně před ženevskou premiérou přidává další fotky a informace.

Cee'd GT je vlastně prvním korejským hothatchem a Kia nabídne zákazníkům jak třídveřovou verzi, tak i pětidveřovou. Pohonná jednotka je pod kapotou v obou případech shodná. Jedná se o zážehový přímovstřikový čtyřválec GDI objemu 1,6 l, který díky přeplňování turbodmychadlem twin-scroll dává kulatých 150 kW (204 k)/6000 min-1. Agregát známe již z Hyundai Veloster Turbo. Na přední kola přenáší šestistupňová přímo řazená převodovka nejvyšších 260 N.m točivého momentu v rozmezí od 1750 do 4500 min-1.

Obě karosářské varianty zrychlují z klidu na stovku za oficiálních 7,7 s. Kia uvádí i další pružné akcelerace: 60-100 km/h zvládnou na čtyřku během 5,4 s, 80-120 km/h během 7,3 při zařazené pětce. Šestka je tradičně delší, takže obdobná disciplína na tento rychlostní stupeň trvá déle: 8,8 s. Auta jedou až 230 km/h. Shodná je i spotřeba dle evropské metodiky a s ní související emise. Výkonné Cee'dy spálí v kombinaci 7,4 l benzinu na 100 km a do ovzduší vypustí každý kilometr 171 g CO2.

Nabroušené hatchbacky nižší střední třídy dostaly oproti běžnějším sourozencům agresivnější bodykit s novou maskou chladiče, mohutnějšími nárazníky a čtveřicí diod pro denní svícení na každé straně. Vzadu najdeme dvojitou koncovku výfuku, „gétéčka“ jezdí na osmnáctipalcových litých kolech, pod nimi jsou vidět rudě lakované brzdiče. O optimální deceleraci se starají spolu se čtveřicí kotoučů, vpředu s rozměry 300 x 28 mm, vzadu jsou menší a tenčí: 262 x 10 mm. Patřičně přitvrzen byl i podvozek, jak se v této kategorii sluší a patří. Uvnitř se změnilo čalounění, sportovní přední sedačky dodalo Recaro. Pedály pokrývá hliník, přístroje jsou digitální.

Výroba začne v žilinské továrně v polovině května, na českém trhu se určitě objeví do poloviny roku, tedy konce června. Kia oznámila, že hodlá v celé Evropě prodávat zaváděcí edici. Ta dostane navíc standardní samočinnou klimatizaci, přední adaptivní xenonová světla, panoramatickou střechu a navigaci se sedmipalcovým dotykovým displejem. Kdo ji chce, bude si muset pospíšit, nabídka je limitována na pouhých 500 exemplářů. Ceny ani základního provedení ale dosud neznáme, budou zveřejněny až před zahájením prodeje.

Související články

Témata
Avatar - tune.lar
6. 3. 2013 08:32
Re: som
Ty 3% jsem si nevymyslel, je to odpověď pana Vošického v online rozhovoru na tuto otázku.
Avatar - trapid
5. 3. 2013 20:48
Re: Cee-apostrof-D
No nevím nevím jestli zrovna tohle je pro Cee´d dost důstojný soupeř... . >:D
5. 3. 2013 14:02
Re: gt
Nevím, co užíváš, ale možná bys s tím měl trochu brzdit. >:-[] Focus ST patří aktuálně k tomu nejlepšímu mezi HH. "Superautomobily" jen dokládají, že se ve světě automobilů nějak plácáš a ztrácíš.
Avatar - white label
5. 3. 2013 11:53
Re: Nadhera
Tak i půl vteřiny je u tohoto parametru podstatný rozdíl, navíc někde se uvádí u Ceedu 7,9 s a G5 GTI měl s dsgéčkem 6,9s, což je velmi podstatný rozdíl. A srovnávat spotřebu z r. 2004 se spotřebou z r. 2013, to si snad děláš prd.el, ne?
Už G6 GTI (2009) měl zrychlení pod 7s i s manuálem a spotřebu podstatně menší, než G5 GTI.
Avatar - white label
5. 3. 2013 11:33
Re: gt
Jo, asi tak nějak podobně bych to taky viděl. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku