Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Opel Astra 1.2 Turbo – Srovnání se třemi válci a rozumnou výbavou

Svět motorů Svět motorů 9. 9. 2022 • 17:57
69
14
Zobrazit náhledy (69)
Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Opel Astra 1.2 Turbo Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Opel Astra 1.2 Turbo V testované výbavě Spin dostanete ceed s analogovými dobře čitelnými budíky a 4,2“ palubním počítačem s hezkou grafi kou Palubní deska kie se s faceliftem moc nezměnila. Není to vůbec špatná zpráva, ergonomie i kvalita zpracování jsou na vysoké úrovni. Zejména v pružnosti zaostává za astrou vinou dlouhých převodů 4., 5. a 6. stupně. Kia Ceed 1.0 T-GDI Infotainment kie poskytuje 8“ dotykový displej s přehledným menu a rychlými reakcemi. Už v testované specifi kaci má parkovací kameru. Manuální klimatizace kie se ovládá postaru: dva otočné ovladače a pár tlačítek, nic víc Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Řidič však musí vystát výrazně zakloněnou opěrku hlavy. Jedinec výšky 181 centimetrů si za sebe v obou vozech sedne s podobným komfortem. Pro rozměrnější postavy ale bude vzadu přívětivější kia. Sedačky kie mají delší opěradla, ale menší sedáky Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia absolvuje vyhýbací manévr s podobnou dynamikou jako opel, stabilizační program ale u ní zasahuje i na předních kolech a výrazněji Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia sice poskytuje o píď více místa pro zadní pasažéry, má však menší kufr. Proti astře ale disponuje dojezdovou rezervou. Korejský litr s výkonem 88 kW je na 1437 kg vážící ceed málo výkonný. Pneumatiky v testu: Hankook Kinergy Eco 205/55 R16 Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Kia Ceed 1.0 T-GDI Již v základní specifikaci astra nabídne 10“ digitální přístrojový štít. Tradiční kruhové uspořádání byste bohužel hledali marně. Interiér astry kombinuje příjemné materiály a zdařilou ergonomii, i když na první pohled vypadá divoce. Palubní deska opelu je zcela jiná než u předchůdce. Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Velký sdružený displej médií a ventilace může vystrašit, veškeré ovládání klimatizace se ale obsluhuje tlačítky pod displejem Opel Astra 1.2 Turbo Poloha za volantem je ale v opelu excelentní, stejně jako sedačky. V naměřených číslech má astra větší hodnoty prostornosti než kia, je toho ale dosaženo chytrým vykrojením v měřených místech. V praxi je vzadu o kousek méně. místa. Sezení v astře patří ke špičce třídy. Je to zásluha především bohatě nastavitelných sedaček s certifi kátem AGR. Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Astra se protahuje mezi kužely s elánem, stabilizace zasahuje především na zadních kolech a až po zhoupnutí karoserie Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo U opelu je cítit, že prostor pro zadní pasažéry obětoval také na úkor většího kufru. Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Na rozdíl od kie má dvojité dno, rezervu ale dostanete jen v rámci originálního příslušenství. Dvanáctistovka má výkon 96 kW a vyšší točivý moment, který i navzdory dlouhým převodům uděluje vozu lepší dynamiku a spotřebu Pneumatiky v testu: Michelin Primacy4 225/45 R17 Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo Opel Astra 1.2 Turbo

Do nižší střední třídy dorazil zbrusu nový vyzyvatel z Rüsselsheimu, Opel Astra. Srovnali jsme jej s jedním z nejtěžších konkurentů, kterým je Kia Ceed. Nadupané novinářské specifikace ale v tomto testu nenajdeme, musí nám stačit tři válce a rozumná výbava.

Nový Opel Astra se dle nás vydařil. Poprvé přijíždí na platformě EMP2 od Stellantisu, ze které dokázal vydolovat více parády než sesterský Peugeot 308. K tomu přidává sice konzervativní, ale neotřelý vzhled a úplně nový přístup k interiérovému designu značky.

Naproti tomu současný ceed je na trhu již čtvrtým rokem. Za ten čas se stihl do našeho povědomí zapsat nejen coby první ceed bez otravného apostrofu ve jméně, ale také jako vůz jízdními vlastnostmi absolutně konkurenceschopný evropským značkám. Ostatně o jeho kvalitách na trhu s ojetými vozy se ve vydání 24/2022 přesvědčil také kolega Vaculík při odborné analýze poslední generace.

Stejný zákazník, jiný přístup

Kia Ceed si po faceliftu prošla znatelnou změnou vizáže. Nový je přední nárazník s přepracovanými, byť trochu překombinovanými nasávacími otvory přetkanými denním svícením LED. Úprav se dočkala také maska s charakteristickým tygřím nosem. Vzadu dostálo změn jen logo. I to ale kie stačí na držení kroku s moderní dobou, velice vydařená jsou také 16“ kola s obvyklým rozměrem pneumatik 205/55.

Astra naproti tomu vyráží do boje s konkurenty s neotřelým a jedinečným, byť stále konzervativním vzhledem. V době, kdy zpřísňující se nároky na efektivitu zaoblují každý vůz do neurčitého výsostně aerodynamického tvaru, působí astra neobvykle originálně nejen na poměry modelu, ale také v aktuální nabídce kompaktů.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata
11. 9. 2022 19:44
Benzín
Dočtu se v testu jaké palivo smím tankovat? do Astry jen 98 a lepší, do Ceedu N95 (E5,E10).
Ale asi to lidi co se zajímají o auta nezajímá, novináře už vůbec, asi ani netankují.
Avatar - Jaros71
11. 9. 2022 00:42
Re: prostornost
Ceed je uvnitř rozhodně vzdušnější a připadal mi o dost prostornější než nová Astra.
A taky má o dost lepší cenu...
Navíc má takový fajn normální interier... :yes:
Astra máje pěkný design , ale vnitřek je dost šílený..
10. 9. 2022 20:49
Re: prostornost
Mám pocit, že tá koncepcia i-Cockpitu všeobecne lepšie sedí SUV modelom, lebo výškovo je tam viac priestoru na prístrojovku. Ale beriem, mne zas 508 vyhovuje a 208 nie, 308 v pohode.
10. 9. 2022 20:45
Re: Astra
Mne 308 tentokrát dizajnovo veľmi nesadla, ale interiér má super a mohla by si ho vymeniť s Astrou.
Avatar - hugino
10. 9. 2022 19:29
Re: Re: Astra
Presne aj ja som mal ten pocit.Akože 308 tie materiály a celkovo prístrojovka,stredový tunel aj výplne dverí super design ale strašne mi to pripadalo stiesnené.Sedel som aj v Golfe,Leone,Octavii,Ceed,i 30 aj Scale a určite sa mi zdali priestrannejšie.Čo sa týka Astra vs 308 tak v 308 bol interiér krajší ale Astra sa mi zdala o trošku priestannejšia a 308 v tej zelenej farbe bola zvonku designovo úžasná.