Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Optima: Čtvrtá generace bude hranatější a přijde už v dubnu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 5. 1. 2015 • 03:56
22
Nová Kia Optima se pilně testuje na Severní smyčce Nürburgringu. Dočkáme se jí totiž už za zhruba čtvrt roku! Respektive alespoň Američané.

Stávající generace Optimy s kódem TF je třetí v pořadí, my jsme ale oba předchůdce znali jako Magentis. Vyrábí se od roku 2010 nejen v Koreji, ale i v USA, Rusku, Kazachstánu, Malajsii a Číně. Někde se používá označení K5, jinde kombinace obojího. U nás se prodává teprve od jara 2012, ale i Evropany zaujala svým designem, jedná se možná o nejhezčí model značky v celé její historii. Peter Schreyer, Miklós Kovács a Davide Limongelli odvedli skvělou práci. Delší doba produkce a ztráta tržních pozic na domácím trhu ovšem znamená to, že je pomalu čas na nástupce s interním kódem JF. Ten přijde na řadu ještě letos, a to dokonce už v dubnu.

Rozvorem nyní spadá na horní okraj střední třídy a u novinky tomu tak zůstane. Platforma z nejnovější Sonaty LF s rozvorem 2805 mm štědřeji využívá vysokopevnostní oceli, z více než poloviny. Vůz dostane ostřeji řezané tvary zevnějšku se širokou maskou. Tygří nos zůstane zachován, ale světla s diodami mají být úplně nová, ta zadní navíc větší.

Kromě benzinového čtyřválce, zřejmě objemu 2,0 l s turbodmychadlem, zhruba 182 kW, 352 N.m a velkými agresivně nasávacími otvory v předním nárazníku se Evropané dočkají i přepracovaného čtyřválcového turbodieselu 1.7 CRDi. Plug-in hybrid jej v roce 2016 bude mít pod kapotou také alespoň právě ve specifikaci pro starý kontinent. U nedávného prototypu T-Hybrid s elektromotorem napájeným olovo-uhlíkovými bateriemi Kia představila dokonce dvojité přeplňování výfukovým turbodmychadlem a elektrickým kompresorem. Běžné hybridní verze také dostanou ještě letos, ale později jinou masku s klapkami, které se budou otevírat při jízdě kvůli chlazení. Pro zámořské trhy bude k dispozici i větší benzinový čtyřválec 2,4 l s odhadovanými parametry 138 kW a 241 N.m.

Samozřejmostí jsou nové barvy karoserie a litá kola. A chystá se druhá karosářská varianta kromě sedanu: i praktičtější kombi! To by mělo oslovit právě hlavně klienty na starém kontinentu. Interiéru má dominovat velký středový displej palubního informačního systému s osmipalcovou obrazovkou. Jistotou je také tříramenný sportovní volant a nějaký ty chromované ozdoby. Jak už to tak bývá, změní se i materiály, jihokorejský výrobce je chce mít v Optimě ještě kvalitnější než dosud. Nejluxusnější verze se mohou těšit na kůži potaženou palubní desku.

Čtvrtá řada poměrně velké Kie se poprvé ukáže za Atlantikem, konkrétně na dubnovém autosalonu v New Yorku.

Související články

Témata
Avatar - _Karel_
5. 1. 2015 17:53
Re: Optimální Optima
Někteří tu píšou o min.20%, což by bylo pěkný.
5. 1. 2015 17:40
Re: Optimální Optima
Nevím jak to je s i40 ... když jsme kupovali 7 Accentů v roce 2008, tak jeden stál cca 250 tis i s DPH (1,5 CRDI) a ceníkovka snad okolo 350 ? Před 2 rokama jsem měl na 2 měsíce "zapůjčenou" i 30 kombík taky s dieslem (66kw ?) a tam byla cena (kvůli přidanění k příjmu) taky okolo 250 , ale to jsou všechno ceny pro firmy ....
Avatar - _Karel_
5. 1. 2015 17:19
Re: Optimální Optima
Jestli dávají slevy jako na hyundaye, tak mi cena příjde normální.
Avatar - Guttalax
5. 1. 2015 17:11
Re: Optimální Optima
Taky jich prodali v roce2014 jen 18. Čechy nejsou pro tyto vozy moc zaslíbenou zemí. :-!
5. 1. 2015 16:58
Re: Optimální Optima
Nějak mi to nedalo a kouknul jsem na KIA stránky a nestačil jsem se divit .... cena od 550 tis. .... tomu se u nás říká : "Fouká jim pod tašky" .....

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku