Kia představila novou sedmistupňovou převodovku DCT
Nová sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT (Dual-Clutch Transmission) příští rok nahradí automatické šestistupňové skříně. Automobilka při konstrukci kladla důraz na hospodárnější provoz automobilů, zlepšení jízdních vlastností a nezapomnělo se ani na sportovnější požitek z jízdy.
Automatická převodovka DCT je vybavena (stejně jako sedmistupňové DSG ve Škodě Octavia) dvojicí suchých spojek. Každá z nich, jedna pro sudé a druhá pro liché převodové stupně, má vlastní vstupní hřídel a celý mechanismus je poháněný elektromotorem. Stejně jako u dvouspojkových převodovek ve vozech konkurenčních značek lze v případě potřeby řidiče přeskočit na kterýkoliv ze sedmi rychlostních stupňů (pokud nehrozí přetočení či podtočení motoru).
Podle oficiálních informací má ve srovnání s klasickou šestistupňovou manuální převodovkou dojít ke snížení spotřeby paliva o sedm procent a k pětiprocentnímu zkrácení času akcelerace z 0-100 km/h. Nezapomnělo se přitom ani projev převodovky, konkrétně po stránce hlučnosti a přenášení vibrací, které se automobilka snažila eliminovat instalací vnějšího tlumiče skříně.