Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio: Ve Velké Británii od 300 tisíc korun

Diskuze (13)
Kia nasadila ve Velké Británii u Ria sebevědomé ceny, je dražší než Fiesta.

České ceny Kia Rio jsou zatím neznámé, britské zastoupení ale už zveřejnilo kompletní ceník nového modelu segmentu B. Od začátku jsou dostupné čtyři motory: 1,25 CVVT/63 kW, 1,4 CVVT/80 kW a turbodiesely 1,1 CRDi/52 kW a 1,4 CRDi/66 kW – pro zatím jen s pětidveřovou karoserií.

První cena 10.595 liber je v přepočtu 298 tisíc korun. Poměrně sebevědomá cenová politika znamená, že je Rio dražší než pětidveřová Fiesta (10.095 liber). Při volbě srovnatelně výkonného motoru 1,25 l/60 kW nakonec přesto vychází nový model Kii levněji – o symbolických 100 liber.

I mladoboleslavská Fabia je v Británii levnější než Rio – ta se ovšem k cenám pod 10 tisíci librami dopracovala díky tříválci. Zájemce o srovnatelně výkonný motor musí sáhnout po vyšší výbavě a přichystat si 11.970 liber.

Z výše uvedeného je patrné, že vozy segmentu B jsou ve Velké Británii dražší než na českém trhu, a uvedená trojice dokonce patří k těm levnějším. Například Vauxhall Corsa stojí s pětidveřovou karoserií a čtyřválcovou dvanáctistovkou od 12.400 liber (necelých 350 tisíc korun).

Na druhou stranu Hyundai i20 je na ostrovech v pětidveřovém provedení dražší než Kia Rio a shodně motorizované Picanto vyjde jen o 400 liber levněji.

Následující tabulka uvádí pro srovnání ceny vybraných malých hatchbacků na britském trhu.

Kia Rio - srovnání cen s konkurencí na britském trhu
Modelmotorcena [GBP]cena [Kč]
Kia Rio1,25 CVVT/63 kW10595298000
Renault Clio1,2 8v/55 kW9595270000
Škoda Fabia1,2 HTP/44 kW9880278000
Ford Fiesta 5dv.1,25 l/60 kW10695301000
VW Polo 5dv.1,2 12V/44 kW10715302000
Peugeot 207 5dv.1,4 8v/55 kW10895307000
Fiat Punto Evo 5dv.1,4 8v/57 kW11000310000
Hyundai i20 5dv.1,2 CVVT/57 kW11095312000
Škoda Fabia1,2 TSI/63 kW11970337000
Citroën C31,4 8v/55 kW12295346000
Vauxhall Corsa 5dv.1,2 VVT/53 kW12400349000
VW Polo 5dv.1,4 16V/63 kW13225372000

Automobil oproti předchůdci narostl, jeho délka je 4.045 mm (mezigeneračně +20 mm) a šířka 1.720 mm (+25 mm), samotný rozvor je s 2.570 mm o celých 70 mm delší. Výška 1.470 mm znamená, že nové Rio je o 15 mm nižší než svůj předchůdce.

Zavazadlový prostor je proti předchůdci 100 mm širší, jeho objem je 288 l. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60/40.

Nová generace Ria bude nabízena se dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory. Upravený benzinový čtyřválec 1,25 „Gamma“ v Ženevě představuje i nové Picanto, jeho výkon je v Riu 63 kW v 6000 min-1, vrchol točivého momentu je 118 Nm v 4000 min-1.

Větší benzinový 1,4litr produkuje výkon 80 kW v 6000 min-1 a vrchol točivého momentu je 136 Nm v 4200 min-1.

Z dieselových jednotek bude v nabídce 1,4litrový čtyřválec a 1,1litrový tříválec. Prvně jmenovaný nabídne 66 kW v 4000 min-1 a 216 Nm v 1750 min-1. Tříválec má výkon 52 kW v 4000 min-1 a vrchol točivého momentu 162 Nm v 1750 min-1.

Podvozek vychází z minulé generace. Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson bylo upraveno jen minimálně, zadní zavěšení s torzní příčkou má tužší vlečná ramena pro lepší jízdní stabilitu. Delší tlumiče mají s upravenou geometrií zlepšit kvalitu jízdy. Brzdy budou na všech kolech kotoučové, vpředu o průměru 256 mm, vzadu o průměru 262 mm.

Nová karoserie z vysokopevnostní oceli je tužší než u předchozího Ria. Zvláštní pozornost byla věnována zesílení motorového prostoru a podlahy mezi B-sloupkem a příčnou přepážkou palubní desky. Kia je přesvědčena, že Rio získá 5 hvězdiček v testech Euro NCAP.

Kia Rio III - Základní technická data
Motor1,4 CVVT1,25 CVVT1,4 CRDi1,1 CRDi
Převodovka6M (4A)5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1396124813961120
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]80/600063/600066/400052/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]136/4200118/4000216/1750162/1750
Max. rychlost [km/h]181167171161
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,51314,216,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,24,84,13,5


Diskuze (13)
28. 8. 2011 15:00
Re: Noooo...
Souhlas, taktéž se mi Rio líbí (a párkrát už jsem o tom i psal), ale... Jak jsi přišel na to, že je Fiesta nudná? Její design (hlavně v interieru) je dost odvážný (dle mého názoru i povedený) a o nudě v jízdních vlastnostech nemůže být řeč, když se jedná o nejzábavnější auto (snad s výjimkou Mini) segmentu... Polo je sice nudné, ale to je zkrátka styl VW, na který sází už nějakou dobu (a očividně to vychází)... Jinak design je čistě věc názoru a cenově přece (po přepočtu, který zde bereš v potaz) vychází Fiesta levněji/ popřípadě téměř stejně jako Rio... Takže... Rio je podle mně dobré a povedené auto, akorát nevidím jeho situaci tak jasně předurčenou jako Ty...
23. 8. 2011 19:07
Re: Noooo...
To je cena pri financovani na 84 mesicu...
23. 8. 2011 17:20
Re: Srovnání cen - zase mimo
Přesně tak 0% navýšení a 0% DPH. Jak jsem psal, každá značka má uvedené akce někde jinde a dát to celé dohromady tak, aby to mělo nějakou hodnotu, chce trochu víc poctivé práce.
23. 8. 2011 14:54
Re: Noooo...
Na tom je vidět, jak jsou lidé z nafty už pomatení. ;-\
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
23. 8. 2011 14:30
Re: Srovnání cen - zase mimo
Dobrý den, k Citroenu - jedná se o cenu "OTR RRP" tučně vyznačenou v ceníku [odkaz] strana 5, akci "0 % VAT" v ceníku nevidím, jen na hlavní straně odkaz, který naznačuje, že by se to snad vázalo na financování...? podrobnosti v redakci neznáme a britský trh s ohledem na ceníky běžně nesledujeme
U Škody je dokonce výslovně napsáno, že se to týká jen financování.