Kia Rio: Ve Velké Británii od 300 tisíc korun
České ceny Kia Rio jsou zatím neznámé, britské zastoupení ale už zveřejnilo kompletní ceník nového modelu segmentu B. Od začátku jsou dostupné čtyři motory: 1,25 CVVT/63 kW, 1,4 CVVT/80 kW a turbodiesely 1,1 CRDi/52 kW a 1,4 CRDi/66 kW – pro zatím jen s pětidveřovou karoserií.
První cena 10.595 liber je v přepočtu 298 tisíc korun. Poměrně sebevědomá cenová politika znamená, že je Rio dražší než pětidveřová Fiesta (10.095 liber). Při volbě srovnatelně výkonného motoru 1,25 l/60 kW nakonec přesto vychází nový model Kii levněji – o symbolických 100 liber.
I mladoboleslavská Fabia je v Británii levnější než Rio – ta se ovšem k cenám pod 10 tisíci librami dopracovala díky tříválci. Zájemce o srovnatelně výkonný motor musí sáhnout po vyšší výbavě a přichystat si 11.970 liber.
Z výše uvedeného je patrné, že vozy segmentu B jsou ve Velké Británii dražší než na českém trhu, a uvedená trojice dokonce patří k těm levnějším. Například Vauxhall Corsa stojí s pětidveřovou karoserií a čtyřválcovou dvanáctistovkou od 12.400 liber (necelých 350 tisíc korun).
Na druhou stranu Hyundai i20 je na ostrovech v pětidveřovém provedení dražší než Kia Rio a shodně motorizované Picanto vyjde jen o 400 liber levněji.
Následující tabulka uvádí pro srovnání ceny vybraných malých hatchbacků na britském trhu.
Kia Rio - srovnání cen s konkurencí na britském trhu | |||
Model | motor | cena [GBP] | cena [Kč] |
Kia Rio | 1,25 CVVT/63 kW | 10595 | 298000 |
Renault Clio | 1,2 8v/55 kW | 9595 | 270000 |
Škoda Fabia | 1,2 HTP/44 kW | 9880 | 278000 |
Ford Fiesta 5dv. | 1,25 l/60 kW | 10695 | 301000 |
VW Polo 5dv. | 1,2 12V/44 kW | 10715 | 302000 |
Peugeot 207 5dv. | 1,4 8v/55 kW | 10895 | 307000 |
Fiat Punto Evo 5dv. | 1,4 8v/57 kW | 11000 | 310000 |
Hyundai i20 5dv. | 1,2 CVVT/57 kW | 11095 | 312000 |
Škoda Fabia | 1,2 TSI/63 kW | 11970 | 337000 |
Citroën C3 | 1,4 8v/55 kW | 12295 | 346000 |
Vauxhall Corsa 5dv. | 1,2 VVT/53 kW | 12400 | 349000 |
VW Polo 5dv. | 1,4 16V/63 kW | 13225 | 372000 |
Automobil oproti předchůdci narostl, jeho délka je 4.045 mm (mezigeneračně +20 mm) a šířka 1.720 mm (+25 mm), samotný rozvor je s 2.570 mm o celých 70 mm delší. Výška 1.470 mm znamená, že nové Rio je o 15 mm nižší než svůj předchůdce.
Zavazadlový prostor je proti předchůdci 100 mm širší, jeho objem je 288 l. Zadní sedadla jsou sklopná v poměru 60/40.
Nová generace Ria bude nabízena se dvěma benzinovými a dvěma dieselovými motory. Upravený benzinový čtyřválec 1,25 „Gamma“ v Ženevě představuje i nové Picanto, jeho výkon je v Riu 63 kW v 6000 min-1, vrchol točivého momentu je 118 Nm v 4000 min-1.
Větší benzinový 1,4litr produkuje výkon 80 kW v 6000 min-1 a vrchol točivého momentu je 136 Nm v 4200 min-1.
Z dieselových jednotek bude v nabídce 1,4litrový čtyřválec a 1,1litrový tříválec. Prvně jmenovaný nabídne 66 kW v 4000 min-1 a 216 Nm v 1750 min-1. Tříválec má výkon 52 kW v 4000 min-1 a vrchol točivého momentu 162 Nm v 1750 min-1.
Podvozek vychází z minulé generace. Přední zavěšení se vzpěrami MacPherson bylo upraveno jen minimálně, zadní zavěšení s torzní příčkou má tužší vlečná ramena pro lepší jízdní stabilitu. Delší tlumiče mají s upravenou geometrií zlepšit kvalitu jízdy. Brzdy budou na všech kolech kotoučové, vpředu o průměru 256 mm, vzadu o průměru 262 mm.
Nová karoserie z vysokopevnostní oceli je tužší než u předchozího Ria. Zvláštní pozornost byla věnována zesílení motorového prostoru a podlahy mezi B-sloupkem a příčnou přepážkou palubní desky. Kia je přesvědčena, že Rio získá 5 hvězdiček v testech Euro NCAP.
Kia Rio III - Základní technická data | ||||
Motor | 1,4 CVVT | 1,25 CVVT | 1,4 CRDi | 1,1 CRDi |
Převodovka | 6M (4A) | 5M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1248 | 1396 | 1120 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 80/6000 | 63/6000 | 66/4000 | 52/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 136/4200 | 118/4000 | 216/1750 | 162/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 181 | 167 | 171 | 161 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,5 | 13 | 14,2 | 16,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 4,8 | 4,1 | 3,5 |