Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Soul v New Yorku: Facelift a 1,6 GDI

David Bureš
Diskuze (4)
Po takřka třech letech na trhu přišel čas na modernizaci Kii Soul. Malý crossover bude nově možné objednat i s motorem 1,6 GDI z SUV Sportage.

Korejská automobilka Kia dostála očekáváním a na autosalonu v New Yorku představuje vedle třetí generace Rio ve verzi sedan i faceliftovaný crossover Soul. Změny se týkají jak vzhledu, tak použité techniky.

Nejvýznamnější úpravy vzhledu najdeme na přídi Soulu. Modernizovaný nejmenší crossover značky Kia má upravené čelní světlomety s diodami pro denní svícení, čelní maska dostala novou chromovanou linku. Změny se týkají i předního nárazníku s výraznějšími křivkami. Na zádi vozu jsou nové koncové diodové svítilny a mírně upravený nárazník.

Novinkou v nabídce bude zážehový motor 1,6 GDI s přímým vstřikováním, který loni debutoval v modelu Kia Sportage a bratrském Hyundaii ix35. Jeho výkon bude v Soulu 99 kW, vrchol točivého momentu pak 164 Nm. Čtyřválec bude nejen silnější než dosud nabízená benzinová šestnáctistovka, ale také úspornější. Kia uvádí jeho spotřebu ve městě 8,4 l/100 km a spotřebu na dálnici 6,9 l/100 km.

Úpravou prošla i dvoulitrová jednotka, která nově dosahuje výkonu 118 kW, její točivý moment je 194 Nm. Otázkou však zůstává, zda se tato motorizace bude dovážet i do Evropy. Doposud byl totiž dvoulitrový Soul určen jen pro americký trh. Udávaná spotřeba modernizovaného dvoulitru ve městě je 8,7 l/100 km, na dálnici potom 7,1 l/100 km.

Oba motory bude možné objednat s nově nabízenými šestistupňovými manuálními a automatickými převodovkami. Nynější Soul nabízí pouze pětistupňový manuál, nebo čtyřstupňový automat.

Interiér bude možné vylepšit lepším audio systémem a hands-free infotainmentovým systémem UVO, známým již z SUV Sportage. Nabízený prémiový paket výbavu vozu rozšíří o vyhřívané přední sedačky, kožené čalounění, automatickou klimatizaci a navigaci.

Kia Soul se vyrábí od roku 2008. K očekávaným silným stránkám jako vysoká hodnota za vynaložené peníze, kvalita nebo moderní technika, měl vůz přidat výjimečnost, styl, nadčasovost a možnost individualizace. Hlavním úkolem auta bylo nejen oslovení tradičních zákazníků značky, ale i nových, kteří předtím o automobilu Kia při nákupu neuvažovali.

David Bureš
Diskuze (4)
5. 5. 2011 15:31
Re: maximalne image
mám Rio II a jsem schopen pohodlně odvést pět lidí 170 km po dálnici včetně veškerých batohů...a to mám kufr nejakých 270 l ..možná i méně ;-) Takže v kufru bych problém nebiděl ..
Na tohle autíčko mám slabost a facelift se urcite povedl. Poměr cena/výkon/styl na vysoké úrovni :-)
Avatar - twistedTSD
21. 4. 2011 09:55
nelíbí
ani trochu... :no:
21. 4. 2011 08:47
Re: maximalne image
No, Soul patří do první pětky globálně nejprodávanějších modelů Kie. Takže je asi dost těch, co ho pokládají za holku s vdolkama :-) Na tom i něco je: na jednu stranu se tváří jako imidžovka pro mládež, ale vysoké nastupování a velký prostor kabiny silně usnadní život důchodcům s bolavými koleny a kyčlemi. Pokud jde o velikost, mluvíme tady fakticky o hatchi, co z "Polo Klasse" lehce zabloudil na dolní okraj "Golf Klasse". Kufr 340 l je v tomhle smyslu naprosto OK. Možnost náhonu 4WD je teoreticky na diskusi, ale myslím, že Kia je zatím spokojená s prodeji Sportage a Sorenta (a má dostatečně zamotanou šišku z Borrega). A kdo chce velký kufr na malém půdorysu, má možnost pořídit si Vengu. Souhlasím, že ČR a SR je pro Soul velice úzký trh, ale to jsme my zdejší "znalci" věděli už při jeho premiéře, žádné překvapení. Bylo by zřejmě pomohlo osazení 1,4 pro zdejší region, ale asi si Kia spočítala, že se jim to nevyplatí. Naopak osazení 1,6 GDI je jedině správná věc. Podvozek stávající platformy není extra hbitý, takže nějaké přeplňované verze by mi přišly přiměřenější až pro příští generaci, která už by podvozkově mohla těžit ze zkušeností s novou generací Ria.
Avatar - nalimer
21. 4. 2011 07:57
maximalne image
Auto nemá možnosť náhonu na všetky kolesá, kufor je katastrofálne malý.
To auto je maximálne imidžové a plne nepraktické. Ale "někdo má rád dolky, jiný holky"...