Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazená Kia Rio přijíždí s novou tváří a prvním mild-hybridem

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Čtvrtá generace hatchbacku Kia Rio se dočkala faceliftu, který přináší kromě pozměněného designu i pořádný příval nových technologií.

Estetické změny

Začněme klasicky od designu exteriéru, který by měl působit čistším a sportovnějším dojmem. V přední části si můžeme všimnout poupravené masky v tradičním stylu „tygřího nosu“, pod kterou se vyjímá rozšířený přední nárazník s výraznějšími mlhovkami. Všechny modely budou navíc nově vybaveny Full LED světlomety s denním svícením.

Další novinkou je rozšíření palety barev na celkem devět odstínů, tedy v závislosti na trhu. Novinkami by ovšem měla být šedá „Perennial Grey“ a modrá „Sporty Blue“. V podbězích se navíc mohou vyjímat dva nové designy 16“ litých kol s osmi paprsky.

Vylepšení pro posádku

Drobných změn se dočkal i interiér, který nabídne 4,2palcový displej s vysokým rozlišením v přístrojovém štítu a nový infotainment s větší 8“ dotykovou obrazovkou, tradičně umístěnou na vrchu palubní desky. Nový systém nabídne kromě jiného i Bluetooth multi-connection, možnost rozdělení obrazovky i personalizaci obrazovky s několika widgety. Samozřejmostí je podpora Android Auto a Apple Car Play.

Navíc bude Rio jedním z prvních modelů, který nabídne telematické funkce KIA UVO Connect „Phase II“, díky čemuž dostane řidič čerstvé dopravní informace, předpověď počasí, informace o cenách paliva, možnostech parkování, atd.

Systém také podporuje online rozpoznání hlasu, které umožňuje řidiči zadávat různé hlasové povely: od zadání adresy, přes aktualizaci předpovědi až po poslání textové zprávy. Díky mobilní aplikaci má navíc řidič dálkový přístup k vozu, což může využít pro kontrolu jeho pozice, kontrolu stavu nebo bezdrátové nahrání cílů do navigace.

Video se připravuje ...

Kromě technických změn se ovšem dostalo i na změny estetické. Omlazené Rio nabídne novou možnost personalizace interiéru, tedy v závislosti na trhu a výbavě. Zákazníci si tak budou moci ozvláštnit interiér novými barevnými detaily na palubní desce, bočnicích sedadel, loketní opěrce nebo kontrastním prošíváním.

Ve verzi GT-Line zákazníky čeká jednobarevný černý interiér, který ozvláštní kontrastní bílé prošívání a lemování sedadel. Působivým detailem by ovšem měl být karbonový vzhled palubní desky. Verze GT Line i standardní modely navíc nově nabídnou kromě výškově nastavitelného sedadla řidiče i volitelné výškově nastavitelné sedadlo pro spolujezdce.

Poprvé mild-hybridní

Zřejmě nejvýznamnější novinka se ovšem ukrývá pod kapotou, kam Kia umístila poprvé mild-hybridní motor. Pohonné ústrojí s označením EcoDynamics+ je tvořeno benzínovým tříválcem SmartStream 1.0 T-GDi (s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním), který doplňuje 48V mild-hybridní systém tvořený startér/generátorem (MHSG) a lithium-iontovou polymerovou baterií. Ostatně stejnou koncepci nabízí i v únoru představený Hyundai i20.

A stejně jako Hyundai, i Kia nabízí novou mild-hybridní motorizaci ve dvou výkonnostních provedeních: 73,5 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Ve srovnání se staršími motory Kappa 1.0 T-GDI tak sice výkon zůstává stejný, u silnější motorizace se ovšem podařilo dosáhnout zvýšení točivého momentu o 16 % na výsledných 200 N.m. Emise CO2 pak měly klesnout v rozmezí 8,1 až 10,7 procenta (dle NEDC cyklu).

Nové Rio s motorizacemi EcoDynamics+ by navíc mělo být jedním z prvních modelů značky, který nabídne i novou inteligentní manuální převodovku (iMT). Ta ovládá spojku čistě elektronicky, nikoliv mechanicky, což by podle Kie mělo přispět k lepšímu fungování mild-hybridního systému, vyšší úspoře paliva a nižším emisím CO2.

Kromě dvou mild-hybridních motorizací by ovšem v nabídce neměl chybět ani vylepšený tradiční spalovací motor 1.0 SmartStrem o výkonu 73,5 kW (100 k) a nová verze 1,2litrového atmosférického motoru o výkonu 61,8 kW (84 k).

Přeplňovaný litr je navíc nově kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek je ovšem dostupný i sedmistupňový automat DCT. Poslední třešničkou na dortu by pak měl být přepracovaný systém Idle Stop & Go, který je nově provázán s brzdovým pedálem (namísto spojky), což by mělo přinést další úsporu paliva.

Bezpečnostní nadílka

Kromě úprav designu a pohonných jednotek se ovšem myslelo i na zvyšování bezpečnosti. Modernizované Rio tak nabídne nejnovější verzi bezpečnostních asistenčních systémů ADAS, mezi nimiž nechybí varování před čelní srážkou s rozeznáváním cyklistů i chodců, hlídání jízdy v pruhu, sledování únavy řidiče a hlídání slepého úhlu.

Mezi volitelnými systémy pak najdeme například chytrý tempomat, inteligentní upozornění na rychlostní limity, asistent pro jízdu v pruzích, hlídání provozu za autem, asistent předcházející kolizím s vozy ve slepém úhlu a mnoho dalšího.

Modernizovaná Kia Rio by se měla dostat do prodejů napříč Evropou v druhém čtvrtletí tohoto roku.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

27. 5. 2020 12:35
nevyrazny dizajn
rio vzdy doplacalo na nevyrazny dizajn, inak je to celkom zaujimave auto. Asi nemohlo nejak dizajnovo vycnievat, aby sa predaval stonic, co je oplastovane rio.

P.S.

Co ma najviac mrzi na H/K je, ze adaptivny tempomat uplne nezmyselne davaju iba k automatickej prevodovke, ked budem raz kupovat nove, bude to manual a adapt. tempomat, tym padom sa ten vyber dost zujuje... Pre mna automat nedava ziaden zmysel, nestojim denne v kolonach, ked uz by som nemohol mat manual, tak by som bral auto uplne bez prevodovky ako to je u toyoty.
27. 5. 2020 11:28
Příplatek za mildhybrid?
Kolik se připlácí za ten mildhybrid?
26. 5. 2020 18:46
Re: Re: Re: Argema - Tohle je ráj !?
Nooo pravda. Nespomenul ani to, ze vynovene turbo dostane novy ventilovy rozvod CVVD, iba mild-hybrid... Clovek si to musi najst na zahranicnych serveroch 🙄
26. 5. 2020 18:19
Re: Re: Argema - Tohle je ráj !?
Tentoraz mu krivdis. Je to tam napisane 😀
Avatar - twistedTSD
26. 5. 2020 17:39
Re: 1.5 DPi
Tady musí tlačit emission-friendly 1.0 mild hybrid.