Omlazená Kia Rio přijíždí s novou tváří a prvním mild-hybridem
Čtvrtá generace hatchbacku Kia Rio se dočkala faceliftu, který přináší kromě pozměněného designu i pořádný příval nových technologií.
Estetické změny
Začněme klasicky od designu exteriéru, který by měl působit čistším a sportovnějším dojmem. V přední části si můžeme všimnout poupravené masky v tradičním stylu „tygřího nosu“, pod kterou se vyjímá rozšířený přední nárazník s výraznějšími mlhovkami. Všechny modely budou navíc nově vybaveny Full LED světlomety s denním svícením.
Další novinkou je rozšíření palety barev na celkem devět odstínů, tedy v závislosti na trhu. Novinkami by ovšem měla být šedá „Perennial Grey“ a modrá „Sporty Blue“. V podbězích se navíc mohou vyjímat dva nové designy 16“ litých kol s osmi paprsky.
Vylepšení pro posádku
Drobných změn se dočkal i interiér, který nabídne 4,2palcový displej s vysokým rozlišením v přístrojovém štítu a nový infotainment s větší 8“ dotykovou obrazovkou, tradičně umístěnou na vrchu palubní desky. Nový systém nabídne kromě jiného i Bluetooth multi-connection, možnost rozdělení obrazovky i personalizaci obrazovky s několika widgety. Samozřejmostí je podpora Android Auto a Apple Car Play.
Navíc bude Rio jedním z prvních modelů, který nabídne telematické funkce KIA UVO Connect „Phase II“, díky čemuž dostane řidič čerstvé dopravní informace, předpověď počasí, informace o cenách paliva, možnostech parkování, atd.
Systém také podporuje online rozpoznání hlasu, které umožňuje řidiči zadávat různé hlasové povely: od zadání adresy, přes aktualizaci předpovědi až po poslání textové zprávy. Díky mobilní aplikaci má navíc řidič dálkový přístup k vozu, což může využít pro kontrolu jeho pozice, kontrolu stavu nebo bezdrátové nahrání cílů do navigace.
Kromě technických změn se ovšem dostalo i na změny estetické. Omlazené Rio nabídne novou možnost personalizace interiéru, tedy v závislosti na trhu a výbavě. Zákazníci si tak budou moci ozvláštnit interiér novými barevnými detaily na palubní desce, bočnicích sedadel, loketní opěrce nebo kontrastním prošíváním.
Ve verzi GT-Line zákazníky čeká jednobarevný černý interiér, který ozvláštní kontrastní bílé prošívání a lemování sedadel. Působivým detailem by ovšem měl být karbonový vzhled palubní desky. Verze GT Line i standardní modely navíc nově nabídnou kromě výškově nastavitelného sedadla řidiče i volitelné výškově nastavitelné sedadlo pro spolujezdce.
Poprvé mild-hybridní
Zřejmě nejvýznamnější novinka se ovšem ukrývá pod kapotou, kam Kia umístila poprvé mild-hybridní motor. Pohonné ústrojí s označením EcoDynamics+ je tvořeno benzínovým tříválcem SmartStream 1.0 T-GDi (s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním), který doplňuje 48V mild-hybridní systém tvořený startér/generátorem (MHSG) a lithium-iontovou polymerovou baterií. Ostatně stejnou koncepci nabízí i v únoru představený Hyundai i20.
A stejně jako Hyundai, i Kia nabízí novou mild-hybridní motorizaci ve dvou výkonnostních provedeních: 73,5 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Ve srovnání se staršími motory Kappa 1.0 T-GDI tak sice výkon zůstává stejný, u silnější motorizace se ovšem podařilo dosáhnout zvýšení točivého momentu o 16 % na výsledných 200 N.m. Emise CO2 pak měly klesnout v rozmezí 8,1 až 10,7 procenta (dle NEDC cyklu).
Nové Rio s motorizacemi EcoDynamics+ by navíc mělo být jedním z prvních modelů značky, který nabídne i novou inteligentní manuální převodovku (iMT). Ta ovládá spojku čistě elektronicky, nikoliv mechanicky, což by podle Kie mělo přispět k lepšímu fungování mild-hybridního systému, vyšší úspoře paliva a nižším emisím CO2.
Kromě dvou mild-hybridních motorizací by ovšem v nabídce neměl chybět ani vylepšený tradiční spalovací motor 1.0 SmartStrem o výkonu 73,5 kW (100 k) a nová verze 1,2litrového atmosférického motoru o výkonu 61,8 kW (84 k).
Přeplňovaný litr je navíc nově kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek je ovšem dostupný i sedmistupňový automat DCT. Poslední třešničkou na dortu by pak měl být přepracovaný systém Idle Stop & Go, který je nově provázán s brzdovým pedálem (namísto spojky), což by mělo přinést další úsporu paliva.
Bezpečnostní nadílka
Kromě úprav designu a pohonných jednotek se ovšem myslelo i na zvyšování bezpečnosti. Modernizované Rio tak nabídne nejnovější verzi bezpečnostních asistenčních systémů ADAS, mezi nimiž nechybí varování před čelní srážkou s rozeznáváním cyklistů i chodců, hlídání jízdy v pruhu, sledování únavy řidiče a hlídání slepého úhlu.
Mezi volitelnými systémy pak najdeme například chytrý tempomat, inteligentní upozornění na rychlostní limity, asistent pro jízdu v pruzích, hlídání provozu za autem, asistent předcházející kolizím s vozy ve slepém úhlu a mnoho dalšího.
Modernizovaná Kia Rio by se měla dostat do prodejů napříč Evropou v druhém čtvrtletí tohoto roku.