Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia V8: Nové osmiválcové kupé míří do Frankfurtu

Diskuze (16)
Hyundai má svůj Genesis, Kia se chce přidat s vlastním silným kupé. Zatím se pracuje na designovém konceptu.

Image značky Hyundai jednoznačně prospěla existence kupé a sedanu Genesis. Sesterská automobilka Kia se pod vlivem tohoto úspěchu zabývá myšlenkou na podobné rozšíření portfolia.

Zatím se pracuje na konceptu osmiválcového kupé, který by se měl ukázat v září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Po něm by měl záhy následovat další koncept, chystaný na leden do Detroitu. K sériové výrobě by se mělo přikročit v roce 2015.

Kupé se neobjevuje v plánech Kie jen tak bez hlubšího zasazení mezi další modely. Platformu bude sdílet s velkým sedanem K9 (nejspíš se jedná o evoluci techniky Hyundaie Genesis).

Kromě toho se objevují spekulace o kompaktním roadsteru, který by konkuroval Mazdě MX-5. Vzhledem k tomu, že má vzniknout na platformě druhé generace hatchbacku Cee’d, nejspíš dostane pohon předních kol. Pro Kiu to nebude neprobádané pole – přesně takovou konfiguraci měl roadster Kia Elan z let 1996-1999, licenčně vyráběný stejnojmenný model od Lotusu.

Diskuze (16)
22. 7. 2011 08:24
Re: Jo, ty staré časy
Tak, tak :yes:
20. 7. 2011 09:20
Re: Pudink
Je samozřejmě věc tvých osobních náklonností, jestli raději vidíš prodaná Ferrari než Kie. Ale o hospodářské výkonnosti ani jedné z těch automobilek to neříká nic. Jedině, že bys věděl, že ze 6 prodaných Ferrari vytočila automobilka proporcionálně vyšší zisk než Kia ze 700 a z toho zisku jí navíc po odečtení dalších nákladů opět proporcionálně zbylo víc než Kie. To by samozřejmě bylo fajn, už proto, že Ferrari je jedna ze značek, které jsou symbolem automobilizmu a jeho tradic. Kia jako značka zisk vytváří a prostředky na další rozvoj jí zbývají, což je pro společnost "in the making" čili novice ve vývoji důležité, pokud má dlouhodobě a kvalitně přežít. O podílu vývozů na východo- vs. západo- evropský trh jsme tu před časem (měsícem?) diskutovali, jestli tě to opravdu zajímá, podívej se do starších debat o HKAG. Pokud si vzpomínám, bylo to pro oba subregiony dost vyrovnané. Ale ani vlastně nevím, jak bys chtěl poměr mezi V a Z evropským trhem interpretovat, jako, co by z toho mělo vyplývat. Škoda i VW o překot vyvážejí do Ruska (resp. tam vyrábějí) a myslím, že se za to nijak nestydí. Nevšiml jsem si taky, že by tu někdo tvrdil, že Kia má někde v Evropě navrch. Pravda je taková, že její podíl na evropském trhu dlouhodobě roste, zhruba od doby tuším kolem r. 2005-6, kdy Huyndai a Kia měly asi 2 roky v Evropě stagnaci. Letošní pololetní pokles 0,5% je marginální ve srovnání s tím, jak utrpěly některé domácí automobilky patřící mezi přímé konkurenty Kie (Renault, Fiat, Peugeot, Citroen, Ford, ... o některých japonských nemluvě), to jsi asi přehlédl. Osobně předpokládám, že trh čekal na nasazení nové generace Picanta a Ria a že se projevily i dlouhé čekací lhůty na Sportage (dtto ix35) kvůli subdodávkám motorů. Proto imho Kia ve druhém pololetí svůj pokles dožene - zatím jsou za svým celoročním plánem evropských prodejů (300k) řádově o 15k kusů. Evropský trh je nemocný, poškozený krizí a pokroucený státními intervencemi (šrotovné), stejně jako jiným veřejným/skrytým státním ochraňováním domácích automobilek, nikomu se na něm nevede jednoduše. Taky je dobré vnímat, že podíl na trhu se nezvyšuje pouze tím, že nějaké firmě rostou prodeje, ale i tím, že někomu jinému klesají, to vše ve vazbě na celkový růst/pokles trhu. Čili 100k prodejů může v roce A znamenat 5% podílu na trhu, ale 110k prodejů v roce B bude třeba jen 3% - dobře je to vidět ve statistikách SDA. Další faktor je, že poklesne-li o 0,5 % nějaký lídr trhu, třeba Peugeot, v našem případě by to bylo -0,5 % =-2.750 kusů (poklesl ale ve skutečnosti o 7,3 % = -40.285 kusů) vs. Kia -732 kusů, je to evidentně mnohem víc neprodaných kusů než u malého-středního účastníka trhu, jako je Kia. ;-)

P.S. Ještě jsem si teď všiml tvé poznámky o továrnách Nošovice a Žilina. Nevím, jak to přesně myslíš s tou dostatečnou kapacitou. Každá ta fabrika má plánovaný maximální výkon asi 300k vozů ročně (ve 3 směnách). Hyundai Nošovice letos na 3 směny přechází, mám pocit, že Kia Žilina také. Plus se dostavují subdodavatelské provozy na pohonné soustavy. Jelikož Hyundai letos zřejmě v Evropě prodá přes 400k a Kia plánuje 300k kusů, je jasné, že už teď jsou kapacity obou tuzemských fabrik na hraně. Pokud bude stoupající trend evropských prodejů trvat, budou to v dohledné době muset řešit. Z hlediska domácího trhu práce dobrá zpráva.
19. 7. 2011 18:43
Re: Jo, ty staré časy
Opravdu dík za hodnotné info :yes:
Avatar - Guttalax
19. 7. 2011 18:06
Re: Pudink
Ono víš já beru za větší úspěch 6 prodaných Ferrari za červen než 700 Kia vozíků.Tady se furt omílá celosvětový úspěch. At ho mají ,ale v Evropě v tabulkách moc na výši nejsou.Proto asi stačí produkce Nošo-Žili pro Evropu.Nevím kde v Evropě by měla Kia navrch. Snad v Polsku a na Balkáně? Nebo to vozí do Ruska?Za pololetí měl Hyundai nárůst o 8% Kia propad 0.5% Což zas není tak moc.Takže at si akcelerují jak chtějí. >:D >:D
19. 7. 2011 16:39
Re: Pudink
Já si s dovolením přihodím: Máš věru pravdu, že Kia akceleruje svůj růst víc, než sám Huyndai. Dříve měla prodejní čísla kolem 50% čísel Hyundaie, teď se začíná propracovávat odhadem někam na 60-70%. Jelikož Hyundai souběžně roste také mnohde dvojciferným tempem, neznamená to kanibalizaci, ale synergii, což je na uznalé zatleskání. Na druhé straně, úspěšnost se neměří pouze prodanými kusy- to je tak trochu opiát autoprůmyslu - ale především generovaným ziskem (třeba Opel by mohl -nerad- vyprávět o svých opět červených číslech) a prostředky, které ti fakticky zbydou v ruce po zaplacení nákladů, protože dokonce ani zisk a disponibilní fondy nejsou totéž. HKAG taky rozumně deklarovala, že nehodlá závodit o největší automobilku světa (= nejvíc prodaných kusů), ale o nejoblíbenější (= nejloajálnější klientela). Pěkné odpoledne :-)