Klíčový model je konečně tady! Aston Martin zahajuje sériovou produkci DBX. Mrkněte, jak probíhá
Aston Martin DBX je modelem, který má ambice zachránit tohoto britského výrobce. Konečně se začíná sériově vyrábět.
Britská automobilka Aston Martin má před sebou ambiciózní plány, chystá hned několik zajímavých novinek, navíc vstoupí do Formule 1 se svým týmem. Jenže málem z toho nic nebylo, protože se firma dostala do finančních potíží. Ty řeší investice od Lawrence Strolla, z dlouhodobého hlediska ale má značku zachránit výroba SUV. Jeho sériová výroba se konečně rozjela.
Aston Martin DBX, první sériové SUV značky, bylo oficiálně představeno již na konci loňského roku, první sériový exemplář sjel z montážní linky až nyní. O výrobu se stará nově budovaná továrna St Athan ve Walesu, DBX je tak vůbec prvním vyráběným modelem značky s označením „Made in Wales“. Rozjet výrobu v St Athan, v prostorách bývalé vojenské základny, se přitom automobilce povedlo pouhé čtyři roky po oznámení investic do vybudování tohoto nového závodu.
Novinka vstupuje do pro Aston Martin dosud neprozkoumaného segmentu, její ambicí je přitom oslovit hlavně nový typ klientely, která značku doposud přehlížela. Má se jednat třeba o zákazníky ze zemí, kde dává mnohem větší smysl SUV s pohonem všech kol než sportovní vozy s pohonem zadních kol, které doposud firma výhradně nabízela.
DBX díky oslovení nové zákaznické skupiny má navýšit prodeje značky a pomoci s jejím financováním. Aston Martin zkrátka chce v tomto duchu následovat úspěch Porsche, které svými SUV financuje své tradiční sporťáky.
Zatím se tento krok jeví jako úspěšný, jelikož Aston Martin registruje více než 2.000 objednávek na DBX. Produkce je tudíž vyprodána zhruba do roku 2021. Ročně chce firma prodávat až 5.000 kusů tohoto modelu. První mají k zákazníkům putovat už během tohoto měsíce.
Aston Martin DBX je 5.039 mm dlouhým SUV poháněným čtyřlitrovým vidlicovým osmiválcem s dvěma turbodmychadly původem od AMG, který poskytuje výkon 405 kW a točivý moment 700 N.m.
I díky velkému zájmu však automobilka počítá s rozšířením nabídky. Očekává se příchod plug-in hybridu, vyloučena ale není ani další karosářská verze, ať už sportovnější SUV-kupé nebo praktičtější sedmimístné provedení.
Na jejich případné uvedení bude přitom již dohlížet nový generální ředitel. Tím se v srpnu stane dosavadní šéf Mercedes-AMG Tobias Moers. Ten nahradí dlouholetého ředitele Andyho Palmera, pod nímž sice Aston Martin zavelel k mezigenerační výměně kompletního portfolia a expanzi nabídky, v poslední době se ale i kvůli rozsáhlým investicím dostal do finančních problémů. Ty už řeší investor Lawrence Stroll, který se rozhodl Aston opět nastartovat i změnou vedení.