Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg chce se svými hypersporty závodit v Le Mans

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Koenigsegg se může stát další značkou, jejíž vozy budou startovat v rámci nové třídy pro závodní automobily na základech hypersportů pro běžný provoz v Le Mans a dalších vytrvalostních závodech.

Slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans je jedním z nejslavnějších automobilových závodů, ale spolu s šampionátem FIA WEC, jehož je součástí, ji v posledních letech trápí odchod velkých jmen z nejvyšších tříd v čele s LMP1.

FIA společně s ACO, pořádající právě 24 hodin Le Mans, již v první polovině loňského roku uvolnila první informace o plánované změně, kdy má současnou třídu LMP1 nahradit zcela nová kategorie vozů na základech hypersportovních automobilů nabízených pro běžných silniční provoz.

První podobu předpisů pro novou vrcholnou kategorii vozů pro vytrvalostní závody zveřejnila FIA společně s ACO před koncem roku 2019 a jejich finální provedení má vstoupit v platnost od září roku 2020 a mají být využívány minimálně do roku 2025.

V souvislosti s letošním závodem na 24 hodin Le Mans již oznámily automobilky Aston Martin a Toyota, že připraví své tovární týmy pro tuto novou nejvyšší třídu vozů pro vytrvalostní závody a svou účast údajně zvažuje i Scuderia Cameron Glickenhaus.

Dalším velkým jménem v nové vrcholné třídě vozů pro 24 hodin Le Mans se může podle informací, které zveřejnil magazín Road & Track, stát švédský Koenigsegg. Na závodních okruzích jej mohou reprezentovat vozy na základech modelu Jesko.

Christian von Koenigsegg má pro vytrvalostní závody a Le Mans především velkou slabost, ale po ukončení někdejší třídy GT1 nebyla vhodná kategorie pro jeho vozy. Nyní se s novou třídou určenou pro hypersportovní vozy zásadně mění situace.

Koenigsegg v současnosti zvažuje svou účast v Le Mans, resp. FIA WEC a zakladatel automobilky v rozhovoru pro Road & Track uvedl, že existuje řada společností, které chtějí jeho značku v závodech sponzorovat. V případě, že skutečně dojde k nasazení vozů Koenigsegg do vytrvalostních závodů, tak se s největší pravděpodobností nemá jednat o aktivitu samotné továrny, ale její spolupráci s nějakým již zavedeným týmem.

Zdroj: Road & Track

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
24. 6. 2019 19:53
Re: ok SUPER !!! A Tesla?
Stejně jako třeba Moorův zákon = nejde to navěky. Ostatně změny už začaly = auta už nebudou pro chudý a fakt budou sdílený a lepší motory budou fakt jen pro fakt bohatý

Tyhle baérečky možná nebudou špatný https://autobible.euro.cz/…errari-historie/
Avatar - Hammunasakra
24. 6. 2019 16:42
Re: ok SUPER !!! A Tesla?
No tos sakra poplet

Viz auto snů na mojí kartě = moje maximum je https://www.auto.cz/…revodovky-100553 když sem to psal Jesko eště nebylo :-!

Jak koukám mý sny ty tvý pokrejou s rezervou ;-)

Já si přeju aby auta od https://autobible.euro.cz/…e-cim-dal-lepsi/ přes https://www.alpina-automobiles.com/de/ po ten Koenigsegg = zůstaly furt stejný. No byly čim dál lepší :-)

Ale současně SOUČASNĚ si uvědomuju že problém je těch zbylejch 99% = tam se to musí změnit tam to navěky takhle fungovat nemůže