Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg nevylučuje pohon všech kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Christian von Koenigsegg naznačil, že v budoucnosti se jeho vozy vedle hybridních systémů mohou dočkat i pohonu všech kol.

Švédský Koenigsegg se ve své jednadvacetileté historii může pochlubit pěknou evolucí svých supersportovních vozů, které kromě původu, linií karoserií a osmiválců před zadní nápravou spojuje i skutečnost, že mají vždy poháněna jen kola zadní nápravy.

Nejinak je tomu i u trojice aktuálně nabízených modelů One:1, Agera RS a Regera, u nějž došlo i na využití elektromotorů.

Podle odpovědi zakladatele značky na jednu z otázek na fóru Koenigseggu se tato tradice ovšem v budoucnosti může změnit a i švédské hypersporty budou mít pohon všech kol.

Důvody proč Koenigsegg doposud nabízí jen vozy s pohonem zadních kol jsou především praktické. Samotný Christian von Koenigsegg zmiňuje výhodu nižší hmotnosti i skutečnost, že konstrukce klasického pohonu předních kol od motoru uloženého u před zadní nápravou vyžaduje prostor navíc, negativně se projevuje na rozložení hmotnosti, kterou samozřejmě i zvyšuje a způsobuje i problémy s řešením aerodynamických vlastností karoserie.

Tyto nevýhody pohonu všech kol i přes lepší trakci vozu jím vybaveného ve srovnání s automobilem s pohonem zadních kol odrazují Koenigsegg od jeho použití u svých vozů.

Cestou pro budoucnost pohonu všech kol u své značky vidí Christian von Koenigsegg v hybridních pohonných systémech, kdy spalovací motor roztáčí kola zadní nápravy, zatímco vpředu jsou použity elektromotory, ale i zde zmiňuje několik negativních bodů.

S ohledem na design svých vozů musí Koenigsegg použít elektromotorů umístěných v kolech a ty jsou v současnosti stále ještě poměrně velké a nepříjemně zvyšují neodpruženou hmotnost, kterou švédský výrobce zdatně snižuje svými koly z uhlíkových vláken.

Proto hodlá Christian von Koenigsegg prozatím vyčkávat dokud nebudou k dispozici elektromotory vhodně kombinující svůj výkon a hmotnost pro použití v předních kolech jeho vozů. Jakmile usoudí, že lze použít vhodné komponenty, pak se můžeme těšit na první Koenigsegg s pohonem všech kol.

Koenigsegg v loňském roce oslavil 20 let své existence, 12. srpna 1994 nakreslil Christian von Koenigsegg první skici chystaného automobilu. Tím začal pracovat na svém dlouholetém snu – postavit sportovní auto.

Prvním sériovým vozem značky byl CC8S, mezi lety 2002 a 2003 bylo vyrobeno pouhých šest jeho exemplářů. Jeho postupným vylepšováním vznikly jeho evoluce: CCR, CCGT, CCX, CCXR či Trevita. Z designu původního auta ostatně vycházejí i další modely včetně Agery (s výkonem 716 kW), Agery S (768 kW), Agery R (850 kW) a loňského speciálu One:1.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
31. 8. 2015 12:16
Re: Typicky zavádějící titulek
Šel? Trochu zvláštní formulace. Nejprve chtěl brát V8 od Audi, ale Audi jim nechtělo dovolit motory upravovat. Pak chtěl V12 od Motori Moderni, ale Carlo Chiti zemřel a produkci nezvládli rozjet. Třetí pokus byla upravená V8 původem od Fordu. Ta však vůbec nesplňovala jeho potřeby. A protože se mu nechtělo počtvrté úplně měnit motor, zůstal s tou Fordí V8, kterou museli překopat a postupně si ji víc a víc upravovali k obrazu svému.

Kdyby tedy Chiti žil o něco déle, pravděpodobně by první sériový kus měl V12. A to rovnou derivát jednotky navržené pro F1.
Avatar - Hammunasakra
29. 8. 2015 11:23
Typicky zavádějící titulek
Na koncepci svejch aut nehodlá Christian von Koenigsegg nic měnit. Dál to budou V8 a pohon zadní nápravy. Jen do budoucna připouští možnost pomocných elektromotorů v kolech přední nápravy
V původnim textu ještě vysvětluje důvod proč šel do V8 místo V12