Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Koenigsegg Regera je nejextrémnějším hypersportem současnosti

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)

Švédský Koenigsegg využil ženevský autosalon k odhalení svého nového modelu Regera. Ten se může pyšnit titulem nejvýkonnějšího plug-in hybridu na světě.

Před rokem šokoval Koenigsegg návštěvníky ženevského autosalonu představením modelu One:1, o němž se mluvilo jako o megaautě a stejně lze titulovat i letošní novinku, kterou je plug-in hybridní Regera.

Ta je totiž nejnovější evolucí vývojové linie švédského výrobce a jako první přináší mezi jeho produkční modely hybridní pohonné ústrojí, kombinující dvojicí turbodmychadel přeplňovaný pětilitrový osmiválec s trojicí elektromotorů.

Dárcem zážehové jednotky je samozřejmě model Agera a v novém modelu Regera, jehož jméno se dá ze švédštiny přeložit jako nadvláda, je tento motor naladěn na výkon 809 kW (1100 k) při spalování běžného benzinu.

Trojice elektromotorů nabízí výkon 515 kW (700 k). Dva z nich jsou přitom umístěný po jednom u každého zadního kola a třetí je pak spojen s klikovou hřídelí osmiválce pro jeho startování, regenerativní brzdění a vektorování točivého momentu.

Potřebnou energii pro elektromotory dodávají baterie s kapacitou 9,27 kWh, jejichž hmotnost je 115 kg a jsou umístěny v podélném tunelu před osmiválcem.

K nejzajímavějším řešením pohonného systému Regery ovšem patří tzv. Koenigsegg Direct Drive (KDD), který představuje jednostupňový převod, nahrazující klasickou převodovku a snižující jí způsobené ztráty výkonu a točivého momentu o 50 %.

Celkový výkon celého hybridního pohonného systému je 1103 kW (1500 k) a maximální hodnota točivého momentu je udávána 2000 N.m.

Stroj s pohotovostní hmotností 1628 kg vystřelí z 0 na 100 km/h za 2,8 s a má být schopen akcelerovat z 0 na 400 km/h za méně než 20 sekund a pružné zrychlení ze 150 na 250 km/h má být 3,2 s.

K dosažení těchto výkonů pomáhá vedle samotných výkonů osmiválce s elektromotory i důkladně propracovaná aerodynamika karoserie z kompozitních materiálů. V jejím případě je zajímavé prodloužení zadních partií oproti dosavadním modelům značky i použití elektrohydraulického zadního křídla, vytvářejícího při rychlosti 250 km/h přítlak až 450 kg.

Pro vozy značky Koenigsegg jsou v posledních letech typická karbonová kola a výjimkou není ani Regera, která má vpředu 19-palcové a vzadu 20-palcové disky. Za nimi se ukrývají karbon-keramické kotouče brzdového systému.

Koenigsegg na rozdíl od svých předchozích kreací plánuje poměrně velkou produkci modelu Regera v podobě 80 exemplářů. Ceny pak mají začínat na částce 1,9 milionu amerických dolarů.

Koenigsegg v loňském roce oslavil 20 let své existence, 12. srpna 1994 nakreslil Christian von Koenigsegg první skici chystaného automobilu. Tím začal pracovat na svém dlouholetém snu – postavit sportovní auto.

Prvním sériovým vozem značky byl CC8S, mezi lety 2002 a 2003 bylo vyrobeno pouhých šest jeho exemplářů. Jeho postupným vylepšováním vznikly jeho evoluce: CCR, CCGT, CCX, CCXR či Trevita. Z designu původního auta ostatně vycházejí i další modely včetně Agery (s výkonem 716 kW), Agery S (768 kW), Agery R (850 kW) a loňského speciálu One:1.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Avatar - xjara
13. 3. 2015 14:02
Re: jednostupňový převod?
Bude to neco hodne podobneho HSD od toyoty a tam to funguje naprosto bez problemu.
5. 3. 2015 18:54
Re: Nadvlada...
A co takhle CCGT? >:D
Avatar - Kolouš
4. 3. 2015 21:26
Re: Nadvlada...
Jisty pan Olsen ve sve 911 z r.1972. (atmo.motor z 993) deklasoval na okruhu willow springs opevovanou 918 (ktera má skoro jednou tak vyšší vykon) díky a právě jen kvůli úspoře hmotnosti a vyvonenemu podvozku.
Avatar - faubléé
4. 3. 2015 21:17
Re: jednostupňový převod?
Jasně, pan K. si splnil sen a vypracoval se až na výrobce sportovních vozů.. Má to ale háček, tahle obludná hrouda technologií nemá se sportovním autem už nic společnýho, nemá to ani za mák proporcí, který by chytli za srdce.. Jen to nadupaný něco pod kapotou, z čeho mají všichni učůrávat..
4. 3. 2015 16:45
Re: jednostupňový převod?
"Ale v reálu tak zdaleka nefunguje"
Podívejte se na nějaké dokumenty o práci pana Koenigsegga, on nebude dělat něco co nefunguje. Doporučuji si o tom autě taky něco přečíst, než tady zbytečně tlachat.
[odkaz]