Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolik se za poslední roky vyrobilo celosvětově automobilů? Dobře už bylo

Mirek Mazal Mirek Mazal 23. 6. 2021 • 02:30
182
10
Zobrazit náhledy (182)
Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Škoda Kvasiny Výroba v Kvasinách: Škoda Karoq Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Volkswagen Bratislava Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Fiat Mirafiori Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Výroba vozů Porsche Hambach Továrna GM Továrna GM Továrna GM Továrna GM Továrna GM Továrna GM Továrna GM Továrna GM Továrna GM Továrna GM Továrna GM Továrna GM Výroba aut McLaren Ferrari Maranello a Modena Ferrari Maranello a Modena Ferrari Maranello a Modena Ferrari Maranello a Modena Ferrari Maranello a Modena Ferrari Maranello a Modena Ferrari Maranello a Modena Ferrari Maranello a Modena Ferrari Maranello a Modena Ferrari Maranello a Modena Ferrari Maranello a Modena Škoda Auto Škoda Auto Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese Lamborghini Sant’Agata Bolognese

Turbulentní léta se projevily i na prodejích nových automobilů. Statistiky odráží stav globálního hospodářství i společenské nálady, které za poslední měsíce zažily nestabilní vývoj.

Poslední dva roky jsou na trhu nových aut přinejmenším zajímavé. V mnoha částech zeměkoule se stalo docela obtížné pořízení neojetého automobilu. Příčin je několik, do popředí se dere obávaný koronavirus, ale problém je mnohem širší, kromě nemocných pracovníků od pásu či dodavatelů zboží chybí i součástky nutné k dokončení montáží nových vozidel.

Automobilový průmysl aktuálně nejvíce postrádá mikročipy, tuzemská automobilka přesto nezastavila sériovou produkci a nedokončené škodovky skladuje na volných prostranstvích. Teprve po dodání zbylých komponentů budou kompletní skladovky uvolněny dealerům a předané kusy se zapíšou do evidence prodaných aut.

Z hlediska množství výroby nových aut čísla rostla, od spuštění masové výroby Fordu T se produkce exponenciálně zvyšovala na všech trzích. Rostoucí trend vzestupné trajektorie vydržel do nedávné doby. Zájem zákazníků byl ve skutečnosti tak velký, že statistici zaznamenali dva po sobě jdoucí roky s největším počtem vyrobených automobilů v historii.

Na všech silnicích jezdí zhruba 1,4 miliardy vozů, z toho bylo vyrobeno zhruba 97 milionů kusů v nejsilnějších letech 2017 a 2018. Rekord vynikne zejména ve srovnání s počátkem třetího tisíciletí, kdy se v roce 2001 dostalo za brány továren jen 56 milionů aut. Za pouhých 16 let jsme tak byli svědky zvýšení produkce o 73,2 %.

Jednoznačný úkaz dostal zásadní ránu loni po dopadu všech následků celosvětové pandemie. Trh nových vozů se propadl pod tíhou mnoha problémů od uzavřených provozoven přes prázdné výrobní haly po zákazy vycházení. Produkce se zpomalila, ale nutno dodat, že pesimisté očekávali horší výsledky globální virové nákazy.

Přes všechny restrikce byl světový automobilový průmysl schopen vyprodukovat přibližně 78 milionů nových vozidel. V absolutním počtu je sumář méně položkový proti předchozím třem sezónám, cifra je ale stále vyšší proti poslední ekonomické krizi z let 2008–2009. Toho času automobilky dokázaly smontovat jen 62 milionů nových aut.

Další vývoj ukáže čas, protože turbulentní období mate i zkušené odborníky. Jedna optimističtější skupina předpovídá nedostatek čipů na šest až devět měsíců, pesimistické hlasy reagují připomínáním širšího spektra problémů, které jako celek mohou brzdit návrat k masové produkci ještě další dva roky.

Související články

Témata
Avatar - Ja Prvni 123
23. 6. 2021 21:22
Re: Dobře bude, čísla dále raketově porostou
Baterek a dobíjecích míst je a bude ještě míň.

Elektrika je prostě slepá ulička, do které nás ženou "pod tlakem".
:-(

Chápu snahu obejít se bez ropy, dříve nebo později. Ale ať technici hledají řešení, a ne politici nařizují blbosti.
23. 6. 2021 11:14
No, nevidim to tak primocare.
To, ze je dobre, nevyplyva primo z poctu prodanych aut.

Aut by melo byt min, o dost min.
Ale lepsich.
Uzivatelsky lepsich, vcetne dlouhe zivotnosti...
23. 6. 2021 11:12
Re: Dobře bude, čísla dále raketově porostou
tvl nejsi Zeman = dobrej prognostik :-! :D :D :D :D

no jste ž máme tu řepku místo ropy :D
23. 6. 2021 10:41
Re: Ona vlastně ani krize nebyla,
To nerozporuju, ale aut už je všude prostě víc než je potřeba. Zkus porovnat svoji touhu po nových věcech po 89 a teď. Mladí už moc materiálních tužeb nemají a čím oni dneska jezdí o tom se nám v jejich věku fakt mohlo jen zdát.
Avatar - Roman Horký
23. 6. 2021 10:35
Re: Ona vlastně ani krize nebyla,
Lidská nenažranost je nekonečná - vždycky je komu co prodávat

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud