Koncept Fiat Centoventi se stane realitou. Bude z něj malý elektromobil
Fiat Centoventi debutoval před rokem v Ženevě jako zajímavá vize budoucnosti miniaut. Nakonec se skutečně stane realitou.
Italská automobilka Fiat už léta platí za specialistu na nejmenší kategorie automobilů. Bohužel se však stáhla z populárního segmentu malých aut, v němž byla léta úspěšná, a zaměřila svoji pozornost na minivozy, které sice umí, zákazníci ale tuto kategorii z různých důvodů opouštějí. Teď však údajně chystá velký návrat.
Po konci výroby Fiatu Punto v roce 2018 se o návratu italské značky do kategorie hatchbacků B hovořilo několikrát. Ještě před ukončením výroby Punta se spekulovalo o nasazení modelu Argo, který je primárně určen pro jihoamerické trhy, léta se hovořilo také o příchodu dalšího člena rodiny 500. To ostatně ještě za svého života nepřímo naznačil někdejší šéf FCA Sergio Marchionne, který hovořil o přípravách pětidveřového modelu 500 Giardiniera.
Nakonec ale podle všeho bude řešení Fiatu zcela odlišné. Šéf italské značky Olivier Francois totiž potvrdil, že automobilka pracuje na sériové verzi loňského konceptu Fiat Centoventi, který se v produkční formě má stát malým hatchbackem s elektrickým pohonem.
Bližší podrobnosti Francois neposkytl. Automobil má být nicméně levnější (a zřejmě i praktičtější) alternativou k letos odhalené nové generaci Fiatu 500. Není proto vyloučeno, že se Centoventi bude prodávat jako nová generace Pandy. O tom už se ostatně mluvilo při premiéře, že Centoventi je předobraz nové generace Pandy.
Očekává se však nárůst rozměrů, právě na úroveň segmentu B. Koncept měl na délku jen 3,68 metru, vedení Fiatu se ale už dříve nechalo slyšet, že se raději zase spíše zaměří na třídu malých automobilů. V době klesajících prodejů miniaut krok naprosto logický, byť vůbec nejprodávanějšími vozy tohoto segmentu jsou v Evropě právě díla Fiatu – Panda a 500.
V tuto chvíli ani není jasné, co všechno sériová verze Centoventi zachová a zda skutečně vyroste. Koncept totiž využíval několik zajímavých řešení, které se do produkční verze budou dostávat asi těžko.
Konkrétně třeba baterie by se podle myšlenky konstruktérů konceptu měly dát dokoupit. V základu by třeba byly jen akumulátory postačující na ujetí 100 kilometrů, za příplatek by však auto mohlo díky přikoupení dalších akumulátorů ujet až 500 kilometrů. Specialitou konceptu byla i možnost individualizace vzhledu díky výměně panelů karoserie.