Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
GAC Aion Hyper SSR
GAC Aion Hyper SSR
GAC Aion Hyper SSR
GAC Aion Hyper SSR
10 Fotogalerie

Konkurent Rimacu? Čínský elektrický hypersport už lze objednat. A má více než 1200 koní!

GAC Aion Hyper SSR si může čínský občan objednat již dnes, ačkoliv ho bude automobilka dodávat až na konci příštího roku. 

Automobilka Aion z koncernu GAC (Guangzhou Automobile Corporation) uvedla na trh sériově vyráběný model, který v Číně – byť elektricky velmi zaměřené, nemá obdoby. Řeč je o elektrickém hypersportu s názvem Hyper SSR.

GAC Aion Hyper SSR se bude od příštího roku dodávat ve dvou provedeních se systémovým výkonem 913 kW (1242 k) - základní Hyper SSR a Hyper SSR Ultimate. Varianta s přídomkem Ultimate prý umí výkon rozdělit na každé ze čtyř kol. 

Video placeholder
1914 Horsepower on Ice | Nevera Winter Testing • Zdroj: Rimac Automobili

Víme, že nadpis může být trochu zavádějící, jelikož Rimac Nevera disponuje ohromujícím výkonem 1915 koní. Z 0 na 100 km/h se však Hyper SSR Ultimate dostane za 1,9 vteřiny a právě tímto údajem se modelu Nevera pyšně rovná. Hyper SSR Ultimate přitom začíná na necelých šesti milionech korun, což je přibližně jedna desetina z pořizovací ceny Rimacu Nevera se stejným zrychlením. 

V přední masce hypersportu Hyper SSR se objevuje zcela nové logo automobilky doplněné o tenkou linii LED světlometů. Agresivní přední nárazník také přispívá ke skvělé aerodynamice vozu. Aerodynamické prvky se objevují také na discích kol. Jak v přední tak i zadní části se LED světla vyznačují tenkou linií, kterou doplňuje velký difuzor z uhlíkových vláken. 

Interiér si zachovává minimalistický design celého modelu. Tenká palubní deska naznačuje, že tu příliš mnoho úložného prostoru nenaleznete. Součástí palubní desky jsou dva digitální displeje - virtuální kokpit s rozměrem 8,8 palců, infotainment s displejem o rozměru 14,6 palců. Žádná fyzická tlačítka v kokpitu nehledejte. 

Zaujal vás Aion Hyper SSR jako alternativa k Rimacu? Zklameme vás, hypersport je totiž homologován pouze pro čínský trh.