Lada Vesta slaví. Na svém kontě má už 450.000 vyrobených kusů
Vesta je kompaktní model ruské značky Lada, která spolu s crossoverem Xray zahajovala její novou éru.
Ruská automobilka AvtoVAZ slaví důležité jubileum. Její populární model Vesta slaví už 450.000 vyrobených exemplářů. Aktuálně druhé nejprodávanější auto na ruském trhu se ve své domovině prodává od konce roku 2015. Silnému zájmu pomáhá i široká nabídka verzí.
Oním jubilejním exemplářem, který sjel z výrobní linky v ruském Iževsku, je konkrétně modrou metalízou zbarvené zvýšené kombi Lada Vesta SW Cross. Poháněno je benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 83 kW, kombinovanou s převodovkou CVT. Výbava je pak bohatá, díky konfiguraci Luxe.
Automobil zůstane ve své domovině. Míří totiž k nejmenovanému zákazníkovi ze západoruského města Orjol, kde působí prodejce BN-Motors.
Verze Vesta SW Cross rozšířila nabídku v roce 2017. Chlubí se oplastovanou karoserií a světlou výškou 203 mm, která je na úrovni crossoverů. Od zahájení produkce v září 2017 se Vesta SW Cross stala druhou nejžádanější karosářskou verzí tohoto modelu, hned po výchozím sedanu. Zatím vzniklo asi 83.000 exemplářů tohoto derivátu.
Lada Vesta byla v roce 2015 společně s crossoverem Xray milníkem v historii ruské značky. Oba modely se staly zástupci nové generace vozů automobilky z Toljatti, které se primárně zaměřily na potřeby ruských zákazníků. To znamenalo přizpůsobení se tamějším potřebám, ať už z hlediska dostupné ceny, podvozku se slušnou světlostí nebo výbavy – navzdory nízké ceně jsou dostupné i takové prvky jako vyhřívaný volant nebo vyhřívané čelní sklo, což se v tuhých ruských podmínkách hodí.
Letos je Vesta s 34.173 prodanými kusy za prvních pět měsíců druhým nejprodávanějším autem na ruském trhu, lepší je jen dostupnější Granta s 38.444 registracemi. Vestě pomáhá i vcelku slušná bohatá nabídka verzí. Výchozí sedan v roce 2017 doplnilo také kombi, obě verze se dočkaly rovněž oplastovaných zvýšených derivátů Cross. Vedle toho je tu i sportovně laděná Vesta Sport nebo verze na CNG. Za designem zdůrazňujícím motiv písmena X stojí tým Stevea Mattina, designéra v minulosti působícího u Volva nebo Mercedesu.