Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini končí s autosalony. Zákazníkům bude auta prezentovat jinak

David Bureš David Bureš 18. 6. 2020 • 09:33
55
2
Zobrazit náhledy (55)
Ženeva živě: Lamborghini Aventador J Ženeva živě: Lamborghini Aventador J Lamborghini Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Sián Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder Lamborghini Huracán Performante Spyder

Stánky Lamborghini vždy patřily mezi ozdoby autosalonů. Už je ale v Ženevě nebo Frankfurtu neuvidíme, italská automobilka s těmito výstavami končí.

Tradiční autosalony zažívají v posledních letech složité období. Zájem vystavovatelů o ně klesá, do toho přišla pandemie koronaviru, která neumožnila konání letošních ročníků ženevského, pařížského, newyorského nebo třeba detroitského autosalonu. Možná i proto opět přibývají firmy, které se těchto výstav už nechtějí účastnit.

„Rozhodli jsme se vzdát autosalonů, protože stále více věříme, že udržování důvěrného vztahu se zákazníkem je klíčové a autosalony již nejsou v souladu s naší filozofií,“ říká šéfka marketingu a komunikace automobilky Lamborghini Katia Bassiová.

Lamborghini tak následuje další automobilky, které už dříve daly najevo, že své novinky budou primárně prezentovat jiným způsobem než jejich vystavením na velkých autosalonech. V minulosti už tento krok učinily Ford a Volvo, které si třeba vybíraly jen některé autosalony a jinak své vozy prezentovaly na vlastních akcích, nebo jiných typech výstav. Dnes stále populárnější akcí pro prezentaci automobilových novinek je třeba výstava spotřebitelské elektroniky CES v americkém Las Vegas nebo mobilní kongres MWC ve španělské Barceloně.

video

Podobnou cestou půjde právě i Lamborghini, které podle Bassiové bude pořádat exkluzivní zákaznické akce, včetně představení nových aut na zvláštních místech nebo speciální jízdní akce, a to nejen pro zákazníky značky, ale také pro další hosty. Tuto strategii firma již naznačila na začátku roku, kdy vedení oznámilo, že si do budoucna bude vybírat účast na vybraných autosalonech. Už dopředu tak avizovala, že se nebude účastnit ženevské autoshow, která nakonec stejně byla zrušena. Firmě to rovněž pomůže snížit náklady v nejisté době.

Členka představenstva Lamborghini zdůrazňuje, že výrobce superaut musí zajistit dostatečnou exkluzivitu pro své klienty, kteří žádají individuální kontakt jak s vozy značky, tak zaměstnanci automobilky.

„Autosalony v jejich tradičním formátu poskytovaly lidem příležitost vidět včas nová auta a technologie pod jednou střechou, ale vlivy, jako jsou internet a sociální média, zásadně změnily tuto tradiční roli autosalonu,“ doplňuje manažerka, která v minulosti pracovala pro konkurenční Aston Martin nebo Ferrari.

Posledním Lamborghini představeným na velkém autosalonu tak zřejmě bude Sián FKP 37, prezentovaný na frankfurtském autosalonu v září 2019. Jedná se o hybridní supersport s dvanáctiválcem s Aventadoru. Novinek má přitom Lamborghini v zásobě dost, jen je zkrátka na tradičních výstavách neuvidíme. Pro následující měsíce chystá ostrý okruhový Aventador, vyvinutý závodní divizí Lamborghini Squadra Corse, nebo otevřenou variantu Siánu.

Související články

Témata
Avatar - palix
19. 6. 2020 07:56
Re: Nechápu
Autá ako Lamborghini lákali ľudí na autosalóny. Vidieť taký superšport naživo bolo často vrcholným momentom návštevy autosalónu. Samozrejme posadiť sa do neho nebolo vždy možné, ale niekomu sa to podarilo. Vôbec sa nečudujem, že autosalóny sú na pokraji "vyhynutia". Mladšie ročníky skôr osloví nový Iphone, Playstation 5... Nejaké trápne auto je úplne na okraji záujmu.

Kto pozerá hlavne na konektivitu, ten ani nezistí, či je dané auto dobré, alebo nie. Kúpi to, čo sa mu bude páčiť dizajnovo a bude to v peknej farbe. Ani Teslu nepotrebuje zákazník vyskúšať - predsa kupuje TOP značku, v ktorej bude IN. Že kvalita je slabšia, to až tak nevadí...
Avatar - narona
18. 6. 2020 14:23
Nechápu
auto si přece vybíráme po "osezení" a posléze vyzkoušení. Autosalony nabízely právě vynikající možnost fyzicky a pocitově porovnat více aut bezprostředně za sebou. To žádná prezentace na internetu nenahradí.

Možná tak skalnímu fanouškovi konkrétní zančky to vyhovuje kupovat "zajíce v pytli" nebo automobilovýmu analfabetovi kterému jde jen o konektivitu :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud