Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini končí s autosalony. Zákazníkům bude auta prezentovat jinak

Lamborghini v Ženevě 2004
Ženeva živě: Lamborghini Aventador J
Ženeva živě: Lamborghini Aventador J
Ženeva živě: Lamborghini Aventador J
55 Fotogalerie
Diskuze (2)

Stánky Lamborghini vždy patřily mezi ozdoby autosalonů. Už je ale v Ženevě nebo Frankfurtu neuvidíme, italská automobilka s těmito výstavami končí.

Tradiční autosalony zažívají v posledních letech složité období. Zájem vystavovatelů o ně klesá, do toho přišla pandemie koronaviru, která neumožnila konání letošních ročníků ženevského, pařížského, newyorského nebo třeba detroitského autosalonu. Možná i proto opět přibývají firmy, které se těchto výstav už nechtějí účastnit.

„Rozhodli jsme se vzdát autosalonů, protože stále více věříme, že udržování důvěrného vztahu se zákazníkem je klíčové a autosalony již nejsou v souladu s naší filozofií,“ říká šéfka marketingu a komunikace automobilky Lamborghini Katia Bassiová.

Lamborghini tak následuje další automobilky, které už dříve daly najevo, že své novinky budou primárně prezentovat jiným způsobem než jejich vystavením na velkých autosalonech. V minulosti už tento krok učinily Ford a Volvo, které si třeba vybíraly jen některé autosalony a jinak své vozy prezentovaly na vlastních akcích, nebo jiných typech výstav. Dnes stále populárnější akcí pro prezentaci automobilových novinek je třeba výstava spotřebitelské elektroniky CES v americkém Las Vegas nebo mobilní kongres MWC ve španělské Barceloně.

Video placeholder
Lamborghini Asterion: Představení v Paříži 2014 • Zdroj: Lamborghini

Podobnou cestou půjde právě i Lamborghini, které podle Bassiové bude pořádat exkluzivní zákaznické akce, včetně představení nových aut na zvláštních místech nebo speciální jízdní akce, a to nejen pro zákazníky značky, ale také pro další hosty. Tuto strategii firma již naznačila na začátku roku, kdy vedení oznámilo, že si do budoucna bude vybírat účast na vybraných autosalonech. Už dopředu tak avizovala, že se nebude účastnit ženevské autoshow, která nakonec stejně byla zrušena. Firmě to rovněž pomůže snížit náklady v nejisté době.

Členka představenstva Lamborghini zdůrazňuje, že výrobce superaut musí zajistit dostatečnou exkluzivitu pro své klienty, kteří žádají individuální kontakt jak s vozy značky, tak zaměstnanci automobilky.

„Autosalony v jejich tradičním formátu poskytovaly lidem příležitost vidět včas nová auta a technologie pod jednou střechou, ale vlivy, jako jsou internet a sociální média, zásadně změnily tuto tradiční roli autosalonu,“ doplňuje manažerka, která v minulosti pracovala pro konkurenční Aston Martin nebo Ferrari.

Posledním Lamborghini představeným na velkém autosalonu tak zřejmě bude Sián FKP 37, prezentovaný na frankfurtském autosalonu v září 2019. Jedná se o hybridní supersport s dvanáctiválcem s Aventadoru. Novinek má přitom Lamborghini v zásobě dost, jen je zkrátka na tradičních výstavách neuvidíme. Pro následující měsíce chystá ostrý okruhový Aventador, vyvinutý závodní divizí Lamborghini Squadra Corse, nebo otevřenou variantu Siánu.

Vstoupit do diskuze (2)