Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini možná nabídne spalovací motory i po roce 2030

Ondřej Mára Ondřej Mára 14. 2. 2022 • 01:49
44
Zobrazit náhledy (44)
Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus Lamborghini Urus

Italská automobilka šla vždy tak trochu proti proudu, což si chce zachovat i v budoucnosti.

Vozy značka Lamborghini díky svému odvážnému designu a obvykle pořádně hlučnému a výkonnému motoru nikdy nepotřebovaly dlouze představovat. Značka si zkrátka šla svou cestou, díky které bylo vždy již na dálku patrné, s kým máte na silnici tu čest. Svůj specifický přístup si však značka chce uchovat i v budoucnosti, kterou už řada konkurentů vidí jako čistě elektrickou.

Ani Lamborghini samozřejmě nezůstane pozadu. Elektrifikovaný model představilo již v minulosti a postupně bude elektrifikovat celou nabídku. Navíc se počítá také s čistě elektrickým modelem. Přesto se značka nechce vzdát ani svých ikonických spalovacích motorů.

Po hybridizaci budeme muset počkat, abychom viděli, zda bude možné nabízet spalovací motory i po roce 2030,“ uvedl CEO značky Stephan Winkelmann v rozhovoru pro německý Welt am Sonntag. „Jednou z možností by však mohlo být udržet spalovací motory naživu prostřednictvím syntetických paliv,“ dodal.

Italská prémiová automobilka se přitom v oblasti syntetických paliv může spolehnout na svůj mateřský koncern Volkswagen, respektive společnost Porsche, která buduje vlastní závod na jejich výrobu. Produkce by se přitom měla rozjet ještě letos.

Vraťme se ale ke značce Lamborghini, která letos uvede poslední nový model s čistě spalovacím motorem a do poloviny desetiletí chce mít všechny modely s určitou formou elektrifikace. V druhé polovině tohoto desetiletí se pak očekává výroba prvního čistě elektrického Lamborghini, takže do konce tohoto desetiletí bude mít automobilka v nabídce nejspíš zajímavý mix pohonných ústrojí.

Současně se pak nejspíš až v druhé polovině tohoto desetiletí rozhodne, zda dostanou spalovací motory šanci - byť nejspíš v kombinaci s elektromotorem. Mnohé automobilky se sice obávají, že nová emisní norma Euro 7 bude znamenat jejich definitivní konec, v Německu už se ale údajně počítá s možností prodávat auta spalující syntetické paliva i po roce 2035.

O vývoj syntetických paliv, která jsou výrazně ekologičtější, se přitom v posledních letech zajímá stále širší skupina automobilek. Je tak možné, že to s koncem spalovacích motorů nakonec nebude tak horké. Je však otázkou, jak se budou na syntetická paliva dívat úřady a jaké budou jejich ceny.

Související články

Témata
Články odjinud