Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Revuelto pod slupkou: Prohlédněte si techniku hybridního supersportu

Sloupek řízení
Kabina
Vysokonapěťová baterie
Lamborghini Revuelto
27 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Hybridní revuelto zakládá na karbonovém monokoku. Pohání jej tradiční atmosférický dvanáctiválec, avšak za pomoci trojice elektromotorů.

Lamborghini při oslavách svého šedesátého výročí v roce 2023 vstoupilo do nové éry. Oficiálně představilo nový dvanáctiválcový supersport Revuelto, který je historicky prvním elektrifikovaným vozem značky. A když jsem se letos v září byl v Itálii s novinkou poprvé svézt, automobilka nás nechala jej poznat do posledního detailů. Nejprve nám ukázala jeho výrobu a následně si pro nám umožnila jej poznat i pod slupkou.

První plug-in hybrid značky

Neváhal jsem a využil jedinečné příležitosti, abych mohl jeho odhalený karbonový monokok a kompletní techniku ukázat i vám. Srdcem revuelta je nový atmosférický 6,5litrový zážehový vidlicový dvanáctiválec L545 o 607 kW (825 koních) a automobilka říká, že tento model je prvním s novou technikou HPEV (High Performance Electrified Vehicle). Dalším takovým je i nové osmiválcové temerario, duchovní nástupce desetiválcového huracánu.

Atmosférický dvanáctiválec je v revueltu spojen se třemi elektromotory s permanentními magnety – dva přední obstarávají pohon všech kol místo tradičnějšího řešení s podélnými i příčnými hnacími hřídeli, zadní pomáhá spalovacímu motoru pořádným výkonem. Celkem vyvinou dalších 140 kW (190 koní). Elektřina navíc obstarává zpátečku, protože revuelto je vybaveno novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Graziano bez převodu pro couvání.

Video placeholder
Lamborghini Revuelto • Zdroj: Lamborghini

Revuelto je současně prvním plug-in hybridním supersportem značky. Elektrickou energii čerpá z lithium-ion akumulátoru s kapacitou 3,8 kWh, který se nachází ve středovém tunelu karbonového monokoku mezi sedadly. Nový dvanáctiválcový supersport je prvním od dob legendární miury, jež má převodovku uloženou až za motorem – u všech předchozích modelů s podélně uloženým V12 byla skříň v místech, kde dnes najdeme akumulátor.

Hybridní systém tak dosahuje kombinovaného systémového výkonu 747 kW (1015 koní). Revuelto s ním zrychlí za 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy, z 0 na 200 km/h za 6,6 sekundy a z 0 na 300 km/h za 15,3 sekundy. Udávaná maximální rychlost je 350 km/h.

Odhalený monokok se zavěšením

Při prezentaci techniky revuelta jsme si jej mohli prohlédnout tak, jak jej z veřejnosti uvidí jen málokdo. Lamborghini nám ukázalo odhalený karbonový monokok s pomocnými rámy a kompletním pohonem i podvozkem. Na našich fotografiích tedy můžete vidět takové drobnosti, jako jsou spojení spodní vany monokoku z lisovaného karbonu se střechou z pleteného karbonu i styl přimontování pomocných rámů.

Na vývoji vlastních monokoků automobilka pracuje už od roku 2008, a dokonce je umí i opravovat po havárii, avšak vždy záleží na stavu konkrétního kusu. Lamborghini uvádí, že mezigeneračně je monokok revuelta o 10 procent lehčí než u předcházejícího aventadoru a celkovou torzní tuhost mu zvýšilo o 25 procent.

Pod přední kapotou se v malém zavazadlovém prostoru nachází zásuvka pro dobíjení akumulátoru i palubní nabíječka. I když se toto umístění zdá nepraktické, automobilka o něm říká, že majitelé budou revuelto nabíjet hlavně ve svých garážích. Elektrifikace je v revueltu především kvůli co největší efektivitě pro rychlost.

Zavěšení revuelta tvoří přední zadní náprava z dvojitých lichoběžníků s magnetoreologickými tlumiči. Standardní výbavou jsou moderní karbon-keramické brzdy s kotouči o rozměru 410x38 milimetrů a 10 pístovými brzdiči vpředu a kotouči o rozměru 390x32 milimetrů a čtyřmi písty vzadu. V naší galerii si navíc můžete všimnout i akčního členu systému řízení zadních kol.

Lamborghini Revuelto: Technická data
Motoratmosférický V12
Zdvihový objem [cm3]6498
Válce/ventily12/4
Kombinovaný výkon [kW]747
Převodovka8DCT
Max. rychlost [km/h]350
Zrychlení 0-100 km/h [s]2,5
Komb. spotřeba [l/100 km]-
Emise CO2 [g/km]-
Pohotovostní hmotnost [kg]1880
Rozměry d x š x v [mm]4947 x 2033 x 1160
Rozvor [mm]2779
Začít diskuzi