Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Thema: Technická data a nová fotogalerie

David Bureš David Bureš 20. 10. 2011 • 10:52
65
99
Zobrazit náhledy (65)
Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema Lancia Thema
Nová Thema bude nabízena výhradně se šestiválcovými motory. A pohonem zadních kol!

Lancia zanedlouho začne na evropských trzích prodávat sedan Thema, jehož základem je Chrysler 300. Před uvedením na trh zveřejňuje italská automobilka jeho technické údaje.

Thema bude nabízena s benzinovým motorem 3,6 V6 Pentastar a dvěma výkonovými variantami turbodieselu 3,0 V6 Multijet II.

Chryslerem vyvinutý agregát 3,6 V6 Pentastar disponuje výkonem 210 kW v 6350 min-1. Točivý moment vrcholí hodnotou 340 Nm při 4650 min-1, přičemž 90 % točivého momentu je k dispozici v rozmezí 1800-6350 min-1. Motor bude výhradně kombinován s osmistupňovým automatem 8R45 z dílny společnosti ZF.

Dvě výkonové varianty vznětového motoru 3,0 V6 Multijet II, vyráběného firmou VM Motori, nabídnou 142 a 178 kW při 4000 min-1. U slabší verze vrcholí točivý moment hodnotou 440 Nm v rozmezí 1600-2800 min-1, ta silnější poskytuje 550 Nm v 1800-2800 min-1.

Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu je u obou variant 7,1 l/100 km. V obou případech tento turbodiesel spolupracuje s pětistupňovou samočinnou převodovkou W5A580.

Turbodiesel používá vstřikování Multijet II patentované automobilkou Fiat s maximálním tlakem 1800 bar. Turbodmychadlo VGT 2056 s variabilní geometrií lopatek dodala firma Garrett.

Dieselový šestiválec má kompaktní rozměry – délka je 695 mm, šířka je 729 mm a výška 697,5 mm, jeho váha činí 230 kg. Úhel rozevření válců je 60 °, vrtání je 83 mm a zdvih 92 mm. Stejný šestiválec je mimochodem dostupný i pro Jeep Grand Cherokee.

Thema je klasickým sedanem s pohonem zadních kol. Podvozek disponuje obřím rozvorem 3.052 mm, vpředu i vzadu najdeme víceprvkové závěsy. Rozměry italsko-americká novinka zdědila po zaoceánském dvojčeti, je 5.066 mm dlouhá, 1.902 mm široká a 1.488 mm vysoká. Spadá tak na samou horní hranici segmentu vyšší střední třídy.

V Itálii bude Thema nabízena ve třech stupních výbavy. Základní varianta Gold zahrnuje bixenonová světla, sedm airbagů včetně kolenního u řidiče, ESC, asistent rozjezdu do kopce, kontrolu tlaku v pneumatikách, dešťový senzor, přední i zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, rádio s šesti reproduktory a ovládáním na volantu, bezklíčový vstup, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané přední sedačky a tempomat.

Premium přidává vyhřívaný volant, ventilované přední sedačky, elektrické nastavení pedálů s pamětí, vyhřívaná zadní sedadla a navigační systém Garmin.

Vrcholná verze Executive disponuje především luxusněji vypadajícím interiérem s kvalitnějším koženým čalouněním, výbava navíc zahrnuje hudební systém Alpine s devíti reproduktory, varování před čelním nárazem, adaptivní tempomat a varování před kolizí s vozidly v mrtvém úhlu.

Lancia Thema - Technické údaje
Motor3,6 V6 Pentastar3,0 V6 Multijet II3,0 V6 Multijet II
Převodovka8A5A5A
Zdvihový objem [cm3]360429872987
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]210/6350142/4000178/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]340/4650440/1600-2800550/1800-2800
Max. rychlost [km/h]240230230
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,79,77,8
Komb. spotřeba [l/100 km]9,47,17,1

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
tech. udaje
| 24. 10. 2011
Fiesta se v US prodává, jinak pokud si neviděl Chevrolet Sonic, tak zkus mrknout na něj.

Avatar - Barrichello
A zase ty "tlachy"
| 24. 10. 2011
Však on tenhle chrysler byl z 95% hotov před vstupem fiatu. Za fiatu ho akorát stihli představit, to samý charger a Jeep GrandCherokee byl dokonce hotov 100% před příchodem Fiatu. Zásluhy Fiatu = 0. Vše bylo dílem Chrysler LLC, tehdá vlastněný Cerberusem a částečně ještě DaimlerChrysler AG....

Jen pro upřesnění. Jinak máš ovšem pravdu.
A zase ty "tlachy"
| 21. 10. 2011
Vážení přechytralí.Opět je tu úžasně debilní diskuze nad převzatými modely v portfoliu Lancie. Nikdo však neřeší podstatu věci a to, že jde o cestu k získání základu pro příští generace vozů Lancia.Rozebírat tu stále důvody, proč tak Fiat učinil je zbytečné. Čas ukáže.Faktem zůstává, že kdyby vůz v této podobě představil Chrysler, ještě před převzetím Fiatem, jistě by zde v diskuzi bylo vše O.K. Je tu zase ta ubohá česká orientace na VW. Ano, kdyby Chrysler spadl pod onen zázračný VW, pak by bylo vše také úžasné, ale s jedním rozdílem, on by původní 300C nezlepšil ale spíše "zdobytčil", jako vše, co v nabídce má. No pokud se Vám všem ty nudné konzervy tak líbí,o.k. jezděte v nich dál a můžete si na ně vylepit i hesla jako "simply clever" , "das auto", nebo po česku "náskok díky technice". Pro mne je to konzumní plech pro lidové masy. A teď můžete tlachat dál.
tech. udaje
| 21. 10. 2011
O to je to zajímavější.
tech. udaje
| 21. 10. 2011
To, že v evropě poutá Charger více pozornosti než Latitude, nebo Superb je bez debat. Ten příměr jsem bral čistě ideově a hlavně ve vztahu k onomu testu. Tedy levná verze z půjčovny. To by jsme třeba u testu základní A4 mohli argumentovat "co kdyby" a RS4, nebo u BMW základ vs. M verze, nebo MB...
Nikde nepopírám, že u US produkce lze získat hodně koní za "málo" peněz.
Je třeba uvažovat o Chargeru jako o produktu pro jiný trh, potřeby atd... A znova opakuji přímá konkurence v evropské produkci prostě není. Stejně tak, jako v US produkci nenajdeš konkurenci pro různé Fiesty, Pola, Pandy, Mini, C3 atd... Proč by v USA někdo něco takového dělal. Proč by někdo v evropě dělal konkurenta pro Charger, když ho 99% zákazníků nepotřebuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku