Land Rover chystá modely RS pro Evoque i Range Rover Sport
Pod kapoty Range Roveru Sport se nastěhuje kompresorový vidlicový osmiválec o objemu 5,0 l, který používají už Jaguary XKR-S, XFR-S a XJR. Těšme se tedy na 404 kW, jinak 549 koní místo dosavadních maximálních 510 (375 kW). Range Rover Sport RS se ale také pilně testuje v Zeleném pekle na Nürburgringu, objeví se však až příští rok.
Výkon mu bude stačit k pokoření stovky z klidu během 4,5 s, když uvážíme, že má pořád přes dvě tuny, jedná se o hezké číslo. RS se od obyčejnějších Sportů liší i zvenku, přední nárazník má místo mlhovek větší otvory pro chlazení, úpravy najdeme rovněž na bocích a vzadu. Čekejme také úpravy podvozku, vzhledem k tomu, že je vzduchový, budou hlavně softwarové. K tomu se přidají větší brzdy. Kola však zůstanou jedenadvacetipalcová, s většími se nepočítá. Rozměrnější kotouče se pod ně beztak vejdou bez problémů.
Druhým, tedy vlastně v pořadí prvním chystaným modelem Land Roveru s písmenky RS je Evoque, podle Autocaru přijde na řadu možná ještě na konci letošního roku. Jemu v útrobách bije sice jen dvoulitrový turbomotor, ale posílený z 177 kW (240 k) na 224 kW (304 k). Až dosud, díky slušným prodejům Evoque, nejostřejší verzi zatím nepotřeboval. Image je však třeba posilovat a zákazníci zaplatí rádi za něco extra.
Styling nejvýkonnějšího Evoque si nevyžádá radikální zásahy, stylista Gerry McGovern a jeho tým bude mít méně práce. Přesto můžeme vzít jed na to, že nové „ereso“ od ostatních Evoqů poznáme na první pohled.