Ledvinky rostou, ale pořád zůstanou oddělené, slíbilo BMW
Ledvinky namísto tradiční masky jsou poznávacím znamením všech BMW. A značka teď slíbila, že i když radikálně mění tvar a velikost, pořád zůstanou.
BMW u svých posledních novinek značně přepracovalo přídě a není model, který by ve srovnání s předchůdcem nepřijel s většími a většími ledvinkami. Nejpatrnější to je na vlajkové řadě 7, ale stačí se podívat i na X5, X7 či připravovanou řadu 4, která je v tomto ohledu absolutním extrémem.
Mnichovská automobilka navíc ukázala i vizi elektromobilu iX3, kde ledvinky spojila. Maska tak namísto tradičního BMW připomínala spíše tygří nos, jímž se vyznačují vozy Kia. Vedoucí oddělení designu BMW Domagoj Dukec se v nedávném rozhovoru nechal slyšet, že oddělené ledvinky zůstanou oddělenými ledvinkami. U klasických modelů, ale třeba i elektromobilů.
BMW staví modelovou řadu na třech zásadních pilířích - hlavních produktech, vysoce výkonných modelech M a elektromobilech. Byť je každá tato kategorie zaměřena na jinou klientelu, Dukec oznámil, že nechce roztříštit identitu značky. „Chceme BMW posílit jako značku pomocí dvou podznaček, které mají různé role,“ vysvětluje v interview.
Celá řada dnešních elektromobilů nemá tradiční masku, protože ji jednoduše nepotřebují. Namísto toho se často objevují zaslepená místa, která pomáhají snížit aerodynamické odpory a zvýšit tak celkový dojezd elektromobilu. To by však neměl být případ BMW, které si hodlá ledvinky zachovat i pro bateriové vozy. Tvůrci ale přiznávají, že nejsou svázaní tolik jako v případě spalovacích motorů a mohou více experimentovat. No, nechme se překvapit!