Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ledvinky rostou, ale pořád zůstanou oddělené, slíbilo BMW

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 7. 4. 2020 • 22:52
56
22
Zobrazit náhledy (56)
BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept BMW 4 Concept

Ledvinky namísto tradiční masky jsou poznávacím znamením všech BMW. A značka teď slíbila, že i když radikálně mění tvar a velikost, pořád zůstanou.

BMW u svých posledních novinek značně přepracovalo přídě a není model, který by ve srovnání s předchůdcem nepřijel s většími a většími ledvinkami. Nejpatrnější to je na vlajkové řadě 7, ale stačí se podívat i na X5, X7 či připravovanou řadu 4, která je v tomto ohledu absolutním extrémem.

Mnichovská automobilka navíc ukázala i vizi elektromobilu iX3, kde ledvinky spojila. Maska tak namísto tradičního BMW připomínala spíše tygří nos, jímž se vyznačují vozy Kia. Vedoucí oddělení designu BMW Domagoj Dukec se v nedávném rozhovoru nechal slyšet, že oddělené ledvinky zůstanou oddělenými ledvinkami. U klasických modelů, ale třeba i elektromobilů.

BMW staví modelovou řadu na třech zásadních pilířích - hlavních produktech, vysoce výkonných modelech M a elektromobilech. Byť je každá tato kategorie zaměřena na jinou klientelu, Dukec oznámil, že nechce roztříštit identitu značky. „Chceme BMW posílit jako značku pomocí dvou podznaček, které mají různé role,“ vysvětluje v interview.

Celá řada dnešních elektromobilů nemá tradiční masku, protože ji jednoduše nepotřebují. Namísto toho se často objevují zaslepená místa, která pomáhají snížit aerodynamické odpory a zvýšit tak celkový dojezd elektromobilu. To by však neměl být případ BMW, které si hodlá ledvinky zachovat i pro bateriové vozy. Tvůrci ale přiznávají, že nejsou svázaní tolik jako v případě spalovacích motorů a mohou více experimentovat. No, nechme se překvapit!

Související články

Témata
Avatar - lyon667
8. 4. 2020 13:18
Re: U 4er si to mohli odpustit...
Upřímně bych se v tom styděl jezdit ;-\
8. 4. 2020 13:16
To je hnus, velebnosti!
Přitom řešení je tak snadné - vyvinout přední nárazník s megaledvinama pro ujeté Číňany a naopak pro ostatní trhy zachovat normální, elegantní velikost. Když jsou pro Čínu schopní vyvíjet prodloužené verze karoserií (a že je to sakra drahé - jiné raznice atd.), tak proč by nemohli udělat dvě verze předního nárazníku + dvojité odladění chlazení a předních čidel?!!
Avatar - Stejsn
8. 4. 2020 11:45
Re: U 4er si to mohli odpustit...
U tý jedničky mě napadá jen jedno slovní spojení: ohrnutý rypák.
Avatar - Dinar
8. 4. 2020 11:08
Re: U 4er si to mohli odpustit...
:yes:
Avatar - iudex
8. 4. 2020 10:35
Re: U 4er si to mohli odpustit...
Presne, je to nielen samotný rozmer obličiek, ale aj ďalšie faktory. Z môjho pohľadu tri:
1. samotná veľkosť/plocha otvoru,
2. hrúbka lemu masky (čím hrubší, tým horší),
3. výška/umiestnenie hornej hrany masky (čím vyššie v pomere k svetlám, tým horšie).
Najhoršie sa spojili všetky 3 negatívne faktory pri novej 1er: https://www.bmw.sk/…564068238486.jpg
Tá má aj príliš veľkú plochu obličiek, príliš hrubé olemovanie a sú umiestnené vysoko.
Pritom stračí v niektorom bode trošku ubrať a je to o hodne znesiteľnejšie, ako ukazuje 2 GC: https://img.autoviny.sk/…6cc7ec8f689d.jpg

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku