Levnější M-Hero a Rudá vlajka do terénu. Čínské off-roady budou i v Česku
Mezi čínskými automobilkami začíná nový trend rámových off-roadů. Značka M-Hero nic jiné ani nedělá, nově se ale přidává také tradiční čínská prémie Hongqi. Oba nové modely by navíc mohly zamířit i k nám.
Extrémně výkonný a také dost drahý elektrický off-road M-Hero 917 se právě začíná prodávat na českém trhu a nedávno jsme se v něm také mohli na první prezentaci projet. Nově založená značka spadající pod Dongfeng ale nespí a na letošním šanghajském autosalonu uvedla menší a levnější model 817.
Zatím se ukázal pouze ve formě konceptu, bez hotového interiéru a také bez technických podrobností. Stále má jít o schopný off-road, ale tentokrát už více zaměřený i na silniční provoz. Nájezdové úhly ale budou stále velmi dobré, nechává si totiž terénní nárazníky. Vzhled je možná méně extrémní, ale pořád dost odvážný na rámové off-roady. Existovat každopádně bude silničnější a terénější varianta 817, která mimo jiné dostané nitrogenové tlumiče.
Že jde o M-Hero je stále zjevné na první pohled, auto na to ostatně upozorní už z dálky svítícím logem. Na dveřích má normální kliky, což je rozhodně pozitivum, právě pomalu reagující elektronické kliky jsou podle mě největším negativem M-Hera 917. Na střeše si auto vozí boule s lidarem, kamerami a dalšími senzory, počítá se tedy i s autonomními funkcemi. Veškerý software, ale také hardware který jej pohání, zajišťuje Huawei, včetně autonomních funkcí.
Na stánku jsem potkal i zástupce českého distributora Dongfengu, který potvrdil, že s menším modelem se počítá i pro náš trh. Vzhledem k tomu, že zatím jde jen o koncept, bude to ale ještě nějakou dobu trvat. Příjemné je, že cena by podle něj měla být zhruba poloviční ve srovnání se současným M-Hero 917.
To se mimochodem ukázalo na stánku i v prodloužené verzi, která výrazně zvyšuje luxus na palubě. Vzadu má dvě kapitánská křesla, která lze sklopit až do téměř vertikální polohy pro spánek. Nechybí obrovské displeje a spousta další výbavy, která z drsně vypadajícího off-roadu dělá velmi netradiční konkurenci pro Rolls-Royce. Odpovídá tomu ale i cena, která je výrazně vyšší než u kratší verze a pro český trh s ní tedy ani nemáme počítat.
Stejný importér má na starosti nově také dovoz značky Hongqi (Rudá vlajka) do Česka a i na jejím stánku jsme se byli podívat na některé novinky. S vrcholnou řadou Hongqi s logem slunečnice, určenou pro čínské politiky a podnikatele, u nás asi počítat nemůžeme. Cenou by atakovaly vozy Rolls-Royce, jehož bývalý šéfdesignér Giles Taylor modely Rudé vlajky dnes kreslí.
Do nižší řady Hongqi ale nově zamíří zatím nepojmenovaný off-road, jehož název chce značka vybírat z návrhů lidí po celém světě. Autor vítězného názvu dokonce dostane produkční variantu off-roadu zadarmo. Podobné hranatější modely zjevně zaměřené i na ježdění mimo silnici jsou na letošním autosalonu zastoupeny bohatě, zjevně jde o nový trend mezi místními automobilkami.
Ten od Hongqi má mít čtyři elektromotory a vysoký výkon, tedy schopnostmi bude asi hodně podobný zmíněnému M-Hero 917 nebo elektrickému Mercedesu třídy G. Na stovku má zrychlit za 4 sekundy a nebudou mu chybět ani tři uzávěrky diferenciálu, vzhledem k typu pohonu řešeny pouze softwarem. I tento model může být později nabídnut na českém trhu, zatím ale není známo datum uvedení ani na tom čínském.

Zdroj: Autorský text, Video: xp sixe